Asiakastyön harjoittelu II (15op)
Toteutuksen tunnus: 7S00CW69-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 02.07.2017 - 30.06.2018
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.01.2018 - 30.06.2019
- Toteutus on päättynyt.
- Laajuus
- 15 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Sosionomi
- Toimipiste
- TAMK Pääkampus
- Koulutus
- Sosionomin tutkinto-ohjelma
- Opettajat
- Merja Repo
- Minna Putous
- Riikkaelina Susipolku-Jensen
- Raija Yliniemi
- Opintojakso
- 7S00CW69
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
Opiskelija
- osaa paneutua erityisesti eettisten kysymysten tuomiin haasteisiin asiakastyön ja palveluohjauksen käytännöissä ja nostaa niitä esille
- osaa luoda luottamuksellisen ja ammatillisen asiakassuhteen, perehtyy erilaisiin asiakastyön menetelmiin käytännössä ja hankkii kokemusta jonkin menetelmän käytöstä
- osaa arvioida asiakassuhteiden toteutumista sosiaalityöhön liittyvien teoriaopintojen pohjalta
- osaa tukea asiakkaan omia voimavaroja
- osaa arvioida ennaltaehkäisevän, korjaavan ja rakenteellisen työn mahdollisuuksia asiakastyössä
- osaa tunnistaa palveluohjauskäytäntöjään ja palvelujärjestelmiä asiakaslähtöisesti
- osaa kuvata ihmisten sosiaalisten toimintaedellytysten ja yhteiskunnallisen päätöksenteon välisen yhteyden
- osaa jäsentää sosiaalisia ongelmia yhteiskunnallisessa viitekehyksessä
- osaa arvioida kriittisesti omaa ammatillista kasvuaan asiakastyöosaamisessa sekä palvelujärjestelmäosaamisessa
- osaa etsiä harjoittelupaikan tuottamien kysymysten pohjalta tutkimustietoa, minkä avulla voi jäsentää kokemuksiaan
Sisältö (Opintojakso)
Sosiaalialan eettinen osaaminen
Asiakastyön osaaminen
Sosiaalialan palvelujärjestelmäosaaminen
Kriittinen ja osallistava yhteiskuntaosaaminen
Tutkimuksellinen kehittämis- ja johtamisosaaminen