Practical training II (15cr)
Code: 7S00CW69-3001
General information
- Enrolment period
- 02.07.2017 - 30.06.2018
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.01.2018 - 30.06.2019
- Implementation has ended.
- Credits
- 15 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Social Services
- Campus
- TAMK Main Campus
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
- Teachers
- Merja Repo
- Minna Putous
- Riikkaelina Susipolku-Jensen
- Raija Yliniemi
- Course
- 7S00CW69
Objectives (course unit)
Opiskelija
- osaa paneutua erityisesti eettisten kysymysten tuomiin haasteisiin asiakastyön ja palveluohjauksen käytännöissä ja nostaa niitä esille
- osaa luoda luottamuksellisen ja ammatillisen asiakassuhteen, perehtyy erilaisiin asiakastyön menetelmiin käytännössä ja hankkii kokemusta jonkin menetelmän käytöstä
- osaa arvioida asiakassuhteiden toteutumista sosiaalityöhön liittyvien teoriaopintojen pohjalta
- osaa tukea asiakkaan omia voimavaroja
- osaa arvioida ennaltaehkäisevän, korjaavan ja rakenteellisen työn mahdollisuuksia asiakastyössä
- osaa tunnistaa palveluohjauskäytäntöjään ja palvelujärjestelmiä asiakaslähtöisesti
- osaa kuvata ihmisten sosiaalisten toimintaedellytysten ja yhteiskunnallisen päätöksenteon välisen yhteyden
- osaa jäsentää sosiaalisia ongelmia yhteiskunnallisessa viitekehyksessä
- osaa arvioida kriittisesti omaa ammatillista kasvuaan asiakastyöosaamisessa sekä palvelujärjestelmäosaamisessa
- osaa etsiä harjoittelupaikan tuottamien kysymysten pohjalta tutkimustietoa, minkä avulla voi jäsentää kokemuksiaan
Content (course unit)
Sosiaalialan eettinen osaaminen
Asiakastyön osaaminen
Sosiaalialan palvelujärjestelmäosaaminen
Kriittinen ja osallistava yhteiskuntaosaaminen
Tutkimuksellinen kehittämis- ja johtamisosaaminen