Asiakkuuksien hallinta (5 op)
Toteutuksen tunnus: NY00CV45-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 01.12.2016 - 28.02.2017
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 11.03.2017 - 05.05.2017
- Toteutus on päättynyt.
- Laajuus
- 5 op
- Virtuaaliosuus
- 3 op
- TKI-osuus
- 2 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Osaamisyksiköt
- Toimipiste
- TAMK Pääkampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 35
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
Opintojakson osaamistavoitteet
• Opiskelija tuntee ja ymmärtää asiakaslähtöisyyden merkityksen ja asiakkuudenhallinnan
periaatteet, haasteet ja tavoitteet
• Osaa asiakkuuden hallinnan keskeiset sisällöt ja menetelmät
• Osaa johtaa asiakkuuksia ja niihin liittyviä prosesseja yhteistoimintaverkostoissa ja
muuttuvissa toimintaympäristöissä
Sisältö (Opintojakso)
Opintojakson sisältö
• Asiakaslähtöisyyden merkitys
• Asiakkuudenhallinnan keskeistä sisältö
• Asiakkuuksien johtaminen
Aika ja paikka
1. Lähitapaaminen la 11.03. klo 12.30-15.30 tila B5-31
2. Lähitapaaminen pe 7.4. klo 8.30-15.30 tila C2-09
3. Lähitapaaminen pe 5.5. klo 8.30-15.30 tila C2-09
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Ei tenttiä.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Aktiivinen osallistuminen lähiopetukseen, tunnilla annettujen tehtävien suorittaminen. Tabulassa tarkemmin arvioinnista.
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Yhteistoiminnallinen oppiminen, lähiopetus ja opetuskeskustelu, oppimistehtävät, teoriaan pohjautuva asiantuntija-artikkeli blogitekstin muodossa
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Noin 130 tuntia. Kolme läsnäolokertaa (n. 15 tuntia), oppimistehtävien tekemistä 110 tuntia (2 isompaa tehtävää). Lisäksi kirjallisuuteen yms. tutustuminen osana oppimistehtävien suorittamista.
Sisällön jaksotus
Ks. Tabula.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Aikaisemman osaamisen tunnustaminen (työ- tai opiskelutodistuksen mukaisesti) mahdollistaa räätälöidyn suoritustavan. Poikkeavasta suoritustavasta sovittava viimeistään opintojakson ensimmäisen kerran jälkeen.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Opiskelijoissa alalla toimivia henkilöitä, yhteistoiminnallinen oppiminen. Mahdollinen yritysvieras.
Kansainvälisyys
Englanninkielisiä lähdemateriaaleja.
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija on suorittanut opintojakson vaatimukset puutteellisesti, myöhässä tai osoittanut tyydyttävää asiakkuuksien hallinnan osaamista. Opiskelija on yrittänyt soveltaa asiakkuuksien hallinnan periaatteita organisaatiossa.
Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija on osoittanut hyvää asiakkuuksien hallinnan asiantuntemusta ja kehittänyt taitoaan edelleen. Opiskelija on soveltanut aidosti asiakkuuksien hallinnan periaatteita.
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija on osoittanut erinomaista asiantuntemusta asiakkuuksien hallinnasta ja kehittänyt osaamistaan opintojakson aikana. Opiskelija on soveltanut asiakkuudenhallinnan periaatteita oivallisesti.