Siirry suoraan sisältöön

Asiakkuuksien hallinta (5 op)

Toteutuksen tunnus: NY00CV45-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.12.2016 - 28.02.2017
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
11.03.2017 - 05.05.2017
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
5 op
Virtuaaliosuus
3 op
TKI-osuus
2 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
Osaamisyksiköt
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 35
Opettajat
Kirsi Tanner
Mirva Kolonen
Vastuuhenkilö
Merja Sinkkonen
Opintojakso
NY00CV45

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Opintojakson osaamistavoitteet
• Opiskelija tuntee ja ymmärtää asiakaslähtöisyyden merkityksen ja asiakkuudenhallinnan
periaatteet, haasteet ja tavoitteet
• Osaa asiakkuuden hallinnan keskeiset sisällöt ja menetelmät
• Osaa johtaa asiakkuuksia ja niihin liittyviä prosesseja yhteistoimintaverkostoissa ja
muuttuvissa toimintaympäristöissä

Sisältö (Opintojakso)

Opintojakson sisältö
• Asiakaslähtöisyyden merkitys
• Asiakkuudenhallinnan keskeistä sisältö
• Asiakkuuksien johtaminen

Aika ja paikka

1. Lähitapaaminen la 11.03. klo 12.30-15.30 tila B5-31
2. Lähitapaaminen pe 7.4. klo 8.30-15.30 tila C2-09
3. Lähitapaaminen pe 5.5. klo 8.30-15.30 tila C2-09

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Ei tenttiä.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Aktiivinen osallistuminen lähiopetukseen, tunnilla annettujen tehtävien suorittaminen. Tabulassa tarkemmin arvioinnista.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Yhteistoiminnallinen oppiminen, lähiopetus ja opetuskeskustelu, oppimistehtävät, teoriaan pohjautuva asiantuntija-artikkeli blogitekstin muodossa

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Noin 130 tuntia. Kolme läsnäolokertaa (n. 15 tuntia), oppimistehtävien tekemistä 110 tuntia (2 isompaa tehtävää). Lisäksi kirjallisuuteen yms. tutustuminen osana oppimistehtävien suorittamista.

Sisällön jaksotus

Ks. Tabula.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Aikaisemman osaamisen tunnustaminen (työ- tai opiskelutodistuksen mukaisesti) mahdollistaa räätälöidyn suoritustavan. Poikkeavasta suoritustavasta sovittava viimeistään opintojakson ensimmäisen kerran jälkeen.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Opiskelijoissa alalla toimivia henkilöitä, yhteistoiminnallinen oppiminen. Mahdollinen yritysvieras.

Kansainvälisyys

Englanninkielisiä lähdemateriaaleja.

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija on suorittanut opintojakson vaatimukset puutteellisesti, myöhässä tai osoittanut tyydyttävää asiakkuuksien hallinnan osaamista. Opiskelija on yrittänyt soveltaa asiakkuuksien hallinnan periaatteita organisaatiossa.

Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija on osoittanut hyvää asiakkuuksien hallinnan asiantuntemusta ja kehittänyt taitoaan edelleen. Opiskelija on soveltanut aidosti asiakkuuksien hallinnan periaatteita.

Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija on osoittanut erinomaista asiantuntemusta asiakkuuksien hallinnasta ja kehittänyt osaamistaan opintojakson aikana. Opiskelija on soveltanut asiakkuudenhallinnan periaatteita oivallisesti.

Siirry alkuun