Basics of Design Work (4 cr)
Code: 5R00CE37-3006
General information
- Enrolment period
- 01.08.2017 - 29.09.2017
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 28.08.2017 - 15.12.2017
- Implementation has ended.
- Credits
- 4 cr
- Local portion
- 4 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Construction Architect
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Construction Architect
Objectives (course unit)
Students learn the basic concepts of architectural design and designer tools. Students can build diverse architectural models and model to support the design process. Students can make a professional presentation of the assignment.
Content (course unit)
The assignment is an abstract room design.
Tools (drawing instruments, modelling software, printing methods, copying, model building). Visual and oral presentation
Location and time
Kerrotaan opintojakson alussa
Exam schedules
Ei tenttiä
Evaluation methods and criteria
Arvosana 0 - 5 osaamistason mukaan.
Suullinen opettajan arviointi ja vertaisarviointi kritiikkitilaisuuksissa.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Lähiopetus, luennot
Pienoismallityöskentely
Ryhmissä tapahtuvat harjoituksen ohjaukset
Omatoiminen opiskelu
Kritiikkitilaisuudet
Harjoitusten palautuksia ei hyväksytä, mikäli opiskelija ei ole esitellyt säännöllisesti harjoitustaan luonnosvaiheessa opettajille.
Learning materials
Luentomateriaalit:
Stenroos Helmer & Seppo Aura. Arkkitehtuurin muoto ja sisältö
Francis D.K. Ching. Architecture: Form, Space and Order
Student workload
Opintojakson laajuus on 4 op. Opiskelijan työmäärä on 27 h / op.
Content scheduling
Esitellään opiskelijoille opintojakson alussa.
Completion alternatives
Ei ole valinnaisia suoritustapoja.
Practical training and working life cooperation
Vierailuluentoja
International connections
Ei ole
Further information
Ei esitietovaatimuksia.
Kurssilla on käytössä Tabula.
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija on osallistunut kurssille ja ollut läsnä, mutta opiskelija ei täytä arviointikriteereitä korkeampiin arvosanoihin. Oppilaalla on palauttamattomia harjoitustöitä. Kokonaisuudesta huomaa, että kurssiin ei ole lainkaan panostettu.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelijalla on paljon poissaoloja. Hän ei ole esitellyt harjoitustyötään ohjaajille säännöllisesti, eikä kehittänyt sitä saamansa palautteen perusteella riittävästi. Aktiivisuus luennoilla ja tehtävissä on heikkoa.
Opiskelijalla on vaikeuksia hahmottaa aiheen perusideoita ja sen vuoksi opitun soveltaminen käytännön työhön on hankalaa. Harjoitustehtävissä perustelut ovat haparoivia ja epäloogisia. Kokonaisuudesta näkyy, että opiskelija ei ole sisäistänyt käsiteltyjä asioita.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelijalla on vähän poissaoloja. Hän on esitellyt harjoitustyöt ohjaajille säännöllisesti ja kehittänyt niitä saamansa palautteen perusteella. Aktiivisuus luennoilla ja tehtävissä on hyvä. Työskentely etenee opintojaksolla johdonmukaisesti. Opiskelija hahmottaa opintojakson aiheen perusideat ja osaa soveltaa oppimaansa käytännön työhön. Osaa selittää harjoitustöissä tehtyjen valintojen syyt ja seuraukset, jotka ovat loogisia.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija on osallistunut opetukseen aktiivisesti ja rakentavasti. Hän on esitellyt harjoitustyöt ohjaajille säännöllisesti ja kehittänyt niitä saamansa palautteen perusteella. Opiskelija hahmottaa kiitettävästi opintojaksolla opetetut asiat ja osaa soveltaa oppimaansa monipuolisesti, luovasti käytännön työhön. Opiskelija osaa selittää ja perustella harjoitustöissä tehtyjen valintojen syyt ja seuraukset asiantuntevasti.