Siirry suoraan sisältöön

Pedagogiset lähestymistavat (4 op)

Toteutuksen tunnus: 1L00BQ56-3065

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
03.07.2017 - 31.12.2018
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.08.2017 - 31.12.2018
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
4 op
Virtuaaliosuus
1 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
Ammatillinen opettajankoulutus
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Ammatillinen opettajankoulutus
Opettajat
Marja Keränen
Seppo Janhonen
Opintojakso
1L00BQ56

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Opettajaopiskelija

- antaa esimerkkejä erilaisten pedagogisten ratkaisujen sekä opetuksen, ohjaamisen ja arvioinnin menetelmien käytöstä ja toimivuudesta
- nimeää ja kuvailee erilaisia opetus- ja oppimisjärjestelyjä sekä arvioi ja vertailee niiden tarkoituksenmukaisuutta
- kuvaa keskeisiä oppimiseen ja ohjaamiseen liittyviä teoreettisia lähestymistapoja ja käyttää niiden peruskäsitteitä
- arvioi ja perustelee, minkälaisille pedagogisille ratkaisuille oma toiminta perustuu.

Sisältö (Opintojakso)

Ydinkysymyksiä

- Mitä ovat keskeiset pedagogiset ratkaisut omalla koulutusalalla ja miten niitä tulisi kehittää?
- Miten pedagoginen ratkaisu ja opiskelijoiden monenlaisuus vaikuttaa tavoitteiden asetteluun, menetelmien ja sisältöjen valintaan ja arviointiin?
- Miten oma opetusalue liittyy opetussuunnitelman kokonaisuuteen?
- Minkälaisia mahdollisuuksia tieto- ja viestintäteknologia ja sosiaalinen media tarjoavat opettajan työhön?

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Asiantuntija-arviointi, itsearvointi ja vertaisarvointi

Arviointiasteikko

Hyväksytty/hylätty

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Käytetään itsenäistä ja pienryhmissä tapahtuvaa työskentelyä etäyhteystapaamisissa, muissa pienryhmätapaamisissa ja verkkotyöskentelyssä.

Oppimateriaalit

OPS, Tabula

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Etäyhteystapaamisissa pienryhmässä työskentely, yksilötyöskentely sekä etätyöskentely verkossa yhteisöllisesti. Työmäärä arviolta n. 108 h

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Opintojakso voidaan hyväksilukea aiemmin hankitun osaamisen tunnistamisella ja tunnustamisella (AHOT).

Lisätiedot

Opintojakson toteutus: Opintojaksolla käytetään itsenäistä ja pienryhmissä tapahtuvaa työskentelyä lähipäivinä, muissa pienryhmätapaamisissa ja verkkotyöskentelyssä.

Hyväksilukeminen: Opintojakso voidaan hyväksilukea aiemmin hankitun osaamisen tunnistamisella ja tunnustamisella (ahot).

Opintojakson arvioinnissa käytetään Seminaari 2:n yhteydessä olevaa arviointitaulukkoa.

Arviointikriteerit - hyväksytty/hylätty (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Suoritukset arvioidaan asteikolla "hyväksytty - täydennettävä - uusittava". Osaamisen arvioinnissa käytetään Seminaari 2:n yhteydessä olevaa arviointitaulukkoa. Hyväksytty suoritus edellyttää osaamistasoa "kuvaileva osaaminen" (ks. OPS).

Siirry alkuun