Pedagogical Approaches (4 cr)
Code: 1L00BQ56-3065
General information
- Enrolment period
- 03.07.2017 - 31.12.2018
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2017 - 31.12.2018
- Implementation has ended.
- Credits
- 4 cr
- Virtual portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Professional Teacher Education
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Professional Teacher Education
- Teachers
- Marja Keränen
- Seppo Janhonen
- Course
- 1L00BQ56
Objectives (course unit)
Opettajaopiskelija
- antaa esimerkkejä erilaisten pedagogisten ratkaisujen sekä opetuksen, ohjaamisen ja arvioinnin menetelmien käytöstä ja toimivuudesta
- nimeää ja kuvailee erilaisia opetus- ja oppimisjärjestelyjä sekä arvioi ja vertailee niiden tarkoituksenmukaisuutta
- kuvaa keskeisiä oppimiseen ja ohjaamiseen liittyviä teoreettisia lähestymistapoja ja käyttää niiden peruskäsitteitä
- arvioi ja perustelee, minkälaisille pedagogisille ratkaisuille oma toiminta perustuu.
Content (course unit)
Ydinkysymyksiä
- Mitä ovat keskeiset pedagogiset ratkaisut omalla koulutusalalla ja miten niitä tulisi kehittää?
- Miten pedagoginen ratkaisu ja opiskelijoiden monenlaisuus vaikuttaa tavoitteiden asetteluun, menetelmien ja sisältöjen valintaan ja arviointiin?
- Miten oma opetusalue liittyy opetussuunnitelman kokonaisuuteen?
- Minkälaisia mahdollisuuksia tieto- ja viestintäteknologia ja sosiaalinen media tarjoavat opettajan työhön?
Assessment methods and criteria
Asiantuntija-arviointi, itsearvointi ja vertaisarvointi
Assessment scale
Pass/Fail
Teaching methods
Käytetään itsenäistä ja pienryhmissä tapahtuvaa työskentelyä etäyhteystapaamisissa, muissa pienryhmätapaamisissa ja verkkotyöskentelyssä.
Learning materials
OPS, Tabula
Student workload
Etäyhteystapaamisissa pienryhmässä työskentely, yksilötyöskentely sekä etätyöskentely verkossa yhteisöllisesti. Työmäärä arviolta n. 108 h
Completion alternatives
Opintojakso voidaan hyväksilukea aiemmin hankitun osaamisen tunnistamisella ja tunnustamisella (AHOT).
Further information
Opintojakson toteutus: Opintojaksolla käytetään itsenäistä ja pienryhmissä tapahtuvaa työskentelyä lähipäivinä, muissa pienryhmätapaamisissa ja verkkotyöskentelyssä.
Hyväksilukeminen: Opintojakso voidaan hyväksilukea aiemmin hankitun osaamisen tunnistamisella ja tunnustamisella (ahot).
Opintojakson arvioinnissa käytetään Seminaari 2:n yhteydessä olevaa arviointitaulukkoa.
Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Suoritukset arvioidaan asteikolla "hyväksytty - täydennettävä - uusittava". Osaamisen arvioinnissa käytetään Seminaari 2:n yhteydessä olevaa arviointitaulukkoa. Hyväksytty suoritus edellyttää osaamistasoa "kuvaileva osaaminen" (ks. OPS).