Skip to main content

Learning Environments (3cr)

Code: 1L00BQ52-3073

General information


Enrolment period
03.07.2017 - 31.12.2018
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2017 - 31.12.2018
Implementation has ended.
Credits
3 cr
Virtual portion
1 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Professional Teacher Education
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Professional Teacher Education
Teachers
Sisko Mällinen
Seppo Janhonen
Course
1L00BQ52

Objectives (course unit)

Opettajaopiskelija:

- kuvailee ja arvioi erilaisia toimintaympäristöjä ohjaamisen ja opiskelijoiden oppimisen näkökulmasta
- toimii erilaisissa oppimisympäristöissä sekä arvioi ja kehittää toimintaansa
- arvioi omaa ihmis-, tieto- ja oppimiskäsitystään ja tekee alustavan kuvauksen omasta käyttötiedostaan.

Content (course unit)

Ydinkysymyksiä

- Miten erilaisia toimintaympäristöjä voi arvioida ja muuttaa oppimisympäristöiksi?
- Minkälainen on autenttinen, konstruktivistinen ja monenlaista oppimista tukeva oppimisympäristö?
- Minkälaisia hyvinvointia edistäviä tekijöitä kuuluu hyvään oppimisympäristöön?

Exam schedules

Tehtävien aikataulut ilmoitetaan Tabulassa.

Assessment methods and criteria

Arviointi tapahtuu 2017 opinto-oppaan ja opintokokonaisuus 1 arviointitaulukon mukaan (s. 22) Seminaari 1 -jakson yhteydessä.

Assessment scale

Pass/Fail

Teaching methods

Osallistava pedagogiikka, itsenäinen työskentely ja pienryhmä työskentely lähipäivinä ja muissa pienryhmätapaamisissa sekä verkko-opiskelussa. Opiskelijat rakentavat, jakavat ja arvioivat aktiivisesti tietoa ja kokemuksia aihepiiristä. Ryhmänopettajan rooli on ohjauksellinen.

Learning materials

Opintojaksoon liittyvä kirjallisuus, 2017 OPS s. 23.
Oma aktiivinen tiedonhaku ja -jakaminen.

Student workload

- Osallistuminen lähipäiviin
- Yksilö- ja pienryhmätehtävät, jotka suunnitellaan yhdessä opiskelijoiden kanssa.

Content scheduling

Kurssin sisältö rakentuu ydinkysymysten kautta:
- Miten erilaisia toimintaympäristöjä voi arvioida ja muuttaa oppimisympäristöiksi?
- Minkälainen on autenttinen, konstruktivistinen ja monenlaista oppimista tukeva oppimisympäristö?
- Minkälaisia hyvinvointia edistäviä tekijöitä kuuluu hyvään oppimisympäristöön?

Further information

Opintojakson tiedottamisen ja tehtävien antamisen ja palauttamisen keskeinen työkalu on TAMKin virtuaalinen oppimisympäristö Tabula. Muiden verkkotyökalujen/ sosiaalisen median käytöstä sovitaan erikseen.

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Hyväksyttyyn tehtävään edellytetään työskentelyyn osallistuminen ja jakson tehtävien tekeminen vähintäin kuvailevalla tasolla.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Arviointi tapahtuu 2017 opinto-oppaan Opintokokonaisuus 1 arviointitaulukon mukaan (s. 22) Seminari 1 -jakson yhteydessä.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Arviointi tapahtuu 2015 opinto-oppaan Opintokokonaisuus 1 arviointitaulukon mukaan (s. 22) Seminari 1 -jakson yhteydessä.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Arviointi tapahtuu 2017 opinto-oppaan Opintokokonaisuus 1 arviointitaulukon mukaan (s. 22) Seminari 1 -jakson yhteydessä.

Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Arviointi tapahtuu 2015 opinto-oppaan Opintokokonaisuus 1 arviointitaulukon mukaan (s. 22) Seminaari 1 -jakson yhteydessä.

Go back to top of page