Siirry suoraan sisältöön

Tutkiva työote ja ohjaustaidot (3op)

Toteutuksen tunnus: 7R00CU62-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.07.2017 - 18.09.2017
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
19.09.2017 - 18.12.2017
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Röntgenhoitaja
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 34
Koulutus
Röntgenhoitajan tutkinto-ohjelma
Opettajat
Hanna Falck
Marja Hannula
Marja Jaronen
Opintojakso
7R00CU62

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Opiskelija
-tietää kriittisen ajattelun ja tutkivan työotteen kehittämisen tärkeyden omassa ammatillisessa kasvussaan
-tietää ohjauksen merkityksen erilaisissa tutkimus- ja hoitotilanteissa
-osaa suunnitella, toteuttaa ja arvioida erilaisia opetus- ja ohjaustilanteita

Sisältö (Opintojakso)

-tutkiva työote
-ohjaus tutkimus- ja hoitotilanteissa

Aika ja paikka

TAMK pääkampus, syyslukukausi 2017

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

- luennot ja aktiivinen osallistuminen keskusteluihin (tutkiva työote), arvioidaan hyväksytty/täydennettävä
- opetustilanteen suunnittelu, toteutus (videointi) ja arvioinnit (ohjaustaidot)

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Luennot, pienryhmätyöskentely, opetustilanteen suunnittelu, toteutus (videointi) ja arviointi, itsenäinen työskentely
Tutkiva työote: Verkkoluennot, Tabulassa tapahtuva verkkokeskustelu

Oppimateriaalit

Sovitaan orientaatiotunneilla
Tutkiva työote: Hirsjärvi, Remes, Sajavaara: Tutki ja kirjoita (useita painoksia); Tuomi, J. (2007) Tutki ja lue

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Tutkiva työote 1 op ja ohjaustaidot 2 op

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Tutkiva työote: Tentti yhdestä em. kirjasta

Lisätietoja opiskelijoille

Esitietovaatimukset:
-natiiviröntgentutkimukset I, ultraäänitutkimukset ja orientoiva harjoittelu
-natiiviröntgentutkimukset II ja orientoiva harjoittelu
Tavoitteet:
- opiskelija tiedostaa kriittisen ajattelun kehittämisen tärkeyden omassa ammatillisessa kasvussaan
- opiskelija tietää tieteellisen tutkimusraportin perusrakenteen, eettiset periaatteet, luotettavuuden merkityksen tutkimuksessa ja keskeiset tutkimusmenetelmät
- opiskelija osaa lukea tieteellistä tutkimusraporttia kriittisesti analysoiden
- opiskelija tietää ohjauksen merkityksen erilaisissa tutkimus- ja hoitotilanteissa
- opiskelija osaa suunnitella, toteuttaa ja arvioida erilaisia opetus- ja ohjaustilanteita

Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

ei osallistu pienryhmätyöskentelyyn (opetustilanteiden suunnitteluun, toteutukseen ja arviointiin).

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija osallistuu pienryhmätyöskentelyyn, mutta aktiivisuus suunnittelu- ja toteutusvaiheessa sekä itsearviointi ja vertaisarviointi on niukkaa.

Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija osallistuu pienryhmätyöskentelyyn aktiivisesti ja työskentelee muita opiskelijoita innostaen. Opiskelija osaa reflektoida osaamistaan, itsearviointi ja vertaisarviointi toteutuvat kuvailevalla tasolla.

Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija osallistuu pienryhmätyöskentelyyn aktiivisesti ja työskentelee muita opiskelijoita innostaen. Opiskelija osaa reflektoida omaa osaamistaan monipuolisesti ja antaa palautetta pienryhmän muille opiskelijoille rakentavasti.

Siirry alkuun