Skip to main content

Investigative Work Approach and Guiding Skills (3cr)

Code: 7R00CU62-3002

General information


Enrolment period
02.07.2017 - 18.09.2017
Registration for the implementation has ended.
Timing
19.09.2017 - 18.12.2017
Implementation has ended.
Credits
3 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Radiography and Radiotherapy
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 34
Degree programmes
Degree Programme in Radiography and Radiotherapy
Teachers
Hanna Falck
Marja Hannula
Marja Jaronen
Course
7R00CU62

Objectives (course unit)

Students
-are aware of the importance of critical thinking and investigative work approach in their own professional growth -
-know the meaning of guidance in examination and treatment situations
-are able to plan, implement and evaluate diverse guidance and teaching situations

Content (course unit)

-theory of knowledge, critical thinking and investigative work approach
-guiding in examination and treatment situations

Location and time

TAMK pääkampus, syyslukukausi 2017

Assessment methods and criteria

- luennot ja aktiivinen osallistuminen keskusteluihin (tutkiva työote), arvioidaan hyväksytty/täydennettävä
- opetustilanteen suunnittelu, toteutus (videointi) ja arvioinnit (ohjaustaidot)

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Luennot, pienryhmätyöskentely, opetustilanteen suunnittelu, toteutus (videointi) ja arviointi, itsenäinen työskentely
Tutkiva työote: Verkkoluennot, Tabulassa tapahtuva verkkokeskustelu

Learning materials

Sovitaan orientaatiotunneilla
Tutkiva työote: Hirsjärvi, Remes, Sajavaara: Tutki ja kirjoita (useita painoksia); Tuomi, J. (2007) Tutki ja lue

Student workload

Tutkiva työote 1 op ja ohjaustaidot 2 op

Completion alternatives

Tutkiva työote: Tentti yhdestä em. kirjasta

Further information

Esitietovaatimukset:
-natiiviröntgentutkimukset I, ultraäänitutkimukset ja orientoiva harjoittelu
-natiiviröntgentutkimukset II ja orientoiva harjoittelu
Tavoitteet:
- opiskelija tiedostaa kriittisen ajattelun kehittämisen tärkeyden omassa ammatillisessa kasvussaan
- opiskelija tietää tieteellisen tutkimusraportin perusrakenteen, eettiset periaatteet, luotettavuuden merkityksen tutkimuksessa ja keskeiset tutkimusmenetelmät
- opiskelija osaa lukea tieteellistä tutkimusraporttia kriittisesti analysoiden
- opiskelija tietää ohjauksen merkityksen erilaisissa tutkimus- ja hoitotilanteissa
- opiskelija osaa suunnitella, toteuttaa ja arvioida erilaisia opetus- ja ohjaustilanteita

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

ei osallistu pienryhmätyöskentelyyn (opetustilanteiden suunnitteluun, toteutukseen ja arviointiin).

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija osallistuu pienryhmätyöskentelyyn, mutta aktiivisuus suunnittelu- ja toteutusvaiheessa sekä itsearviointi ja vertaisarviointi on niukkaa.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija osallistuu pienryhmätyöskentelyyn aktiivisesti ja työskentelee muita opiskelijoita innostaen. Opiskelija osaa reflektoida osaamistaan, itsearviointi ja vertaisarviointi toteutuvat kuvailevalla tasolla.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija osallistuu pienryhmätyöskentelyyn aktiivisesti ja työskentelee muita opiskelijoita innostaen. Opiskelija osaa reflektoida omaa osaamistaan monipuolisesti ja antaa palautetta pienryhmän muille opiskelijoille rakentavasti.

Go back to top of page