Siirry suoraan sisältöön

Tutkiva työote ja ohjaustaidot (3op)

Toteutuksen tunnus: 7R00CU62-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
07.06.2017 - 13.08.2017
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.08.2017 - 31.01.2018
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Röntgenhoitaja
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 24
Koulutus
Röntgenhoitajan tutkinto-ohjelma
Opettajat
Tiina Säilä
Hanna Falck
Opintojakso
7R00CU62

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Opiskelija
-tietää kriittisen ajattelun ja tutkivan työotteen kehittämisen tärkeyden omassa ammatillisessa kasvussaan
-tietää ohjauksen merkityksen erilaisissa tutkimus- ja hoitotilanteissa
-osaa suunnitella, toteuttaa ja arvioida erilaisia opetus- ja ohjaustilanteita

Sisältö (Opintojakso)

-tutkiva työote
-ohjaus tutkimus- ja hoitotilanteissa

Aika ja paikka

JAMKin ja TAMKin pääkampusalueet, syyslukukausi 2017

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

- kirjallinen analyysitehtävä ja aktiivinen osallistuminen luennoilla (tutkiva työote)
- opetustilanteen suunnittelu, toteutus (videointi) ja arvioinnit (ohjaustaidot)

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Luennot, pienryhmätyöskentely, opetustilanteen suunnittelu, toteutus (videointi) ja arviointi, itsenäinen työskentely

Oppimateriaalit

Sovitaan orientaatiotunneilla

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Tutkiva työote 1 op ja ohjaustaidot 2 op

Lisätietoja opiskelijoille

Esitietovaatimukset:
-natiiviröntgentutkimukset I, ultraäänitutkimukset ja orientoiva harjoittelu
-natiiviröntgentutkimukset II ja orientoiva harjoittelu
Tavoitteet:
- opiskelija tiedostaa kriittisen ajattelun kehittämisen tärkeyden omassa ammatillisessa kasvussaan
- opiskelija tietää tieteellisen tutkimusraportin perusrakenteen, eettiset periaatteet, luotettavuuden merkityksen tutkimuksessa ja keskeiset tutkimusmenetelmät
- opiskelija osaa lukea tieteellistä tutkimusraporttia kriittisesti analysoiden
- opiskelija tietää ohjauksen merkityksen erilaisissa tutkimus- ja hoitotilanteissa
- opiskelija osaa suunnitella, toteuttaa ja arvioida erilaisia opetus- ja ohjaustilanteita

Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija ei tee kirjallista analyysitehtävää tehtävänannon mukaisesti ja/tai ei osallistu pienryhmätyöskentelyyn (opetustilanteiden suunnitteluun, toteutukseen ja arviointiin).

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelijan analyysitehtävä on tuotettu tehtävänannon mukaisesti vain osittain. Kriittinen ajattelu ja oma pohdinta puuttuvat tai niitä on vain vähän. Opiskelija osallistuu pienryhmätyöskentelyyn, mutta aktiivisuus suunnittelu- ja toteutusvaiheessa sekä itsearviointi ja vertaisarviointi on niukkaa.

Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelijan analyysitehtävä on tuotettu tehtävänannon mukaisesti. Kriittistä ajattelua ja omaa pohdintaa esiintyy analyysissä. Opiskelija osallistuu pienryhmätyöskentelyyn aktiivisesti ja työskentelee muita opiskelijoita innostaen. Opiskelija osaa reflektoida osaamistaan, itsearviointi ja vertaisarviointi toteutuvat kuvailevalla tasolla.

Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelijan analyysitehtävä on tuotettu tehtävänannon mukaisesti. Kriittistä ajattelua ja omaa pohdintaa esiintyy analyysissä paljon ja monipuolisesti. Opiskelija osallistuu pienryhmätyöskentelyyn aktiivisesti ja työskentelee muita opiskelijoita innostaen. Opiskelija osaa reflektoida omaa osaamistaan monipuolisesti ja antaa palautetta pienryhmän muille opiskelijoille rakentavasti.

Siirry alkuun