Tutkiva työote ja ohjaustaidot (3op)
Toteutuksen tunnus: 7R00CU62-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 07.06.2017 - 13.08.2017
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.08.2017 - 31.01.2018
- Toteutus on päättynyt.
- Laajuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Röntgenhoitaja
- Toimipiste
- TAMK Pääkampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 24
- Koulutus
- Röntgenhoitajan tutkinto-ohjelma
- Opettajat
- Tiina Säilä
- Hanna Falck
- Opintojakso
- 7R00CU62
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
Opiskelija
-tietää kriittisen ajattelun ja tutkivan työotteen kehittämisen tärkeyden omassa ammatillisessa kasvussaan
-tietää ohjauksen merkityksen erilaisissa tutkimus- ja hoitotilanteissa
-osaa suunnitella, toteuttaa ja arvioida erilaisia opetus- ja ohjaustilanteita
Sisältö (Opintojakso)
-tutkiva työote
-ohjaus tutkimus- ja hoitotilanteissa
Aika ja paikka
JAMKin ja TAMKin pääkampusalueet, syyslukukausi 2017
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
- kirjallinen analyysitehtävä ja aktiivinen osallistuminen luennoilla (tutkiva työote)
- opetustilanteen suunnittelu, toteutus (videointi) ja arvioinnit (ohjaustaidot)
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Luennot, pienryhmätyöskentely, opetustilanteen suunnittelu, toteutus (videointi) ja arviointi, itsenäinen työskentely
Oppimateriaalit
Sovitaan orientaatiotunneilla
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Tutkiva työote 1 op ja ohjaustaidot 2 op
Lisätietoja opiskelijoille
Esitietovaatimukset:
-natiiviröntgentutkimukset I, ultraäänitutkimukset ja orientoiva harjoittelu
-natiiviröntgentutkimukset II ja orientoiva harjoittelu
Tavoitteet:
- opiskelija tiedostaa kriittisen ajattelun kehittämisen tärkeyden omassa ammatillisessa kasvussaan
- opiskelija tietää tieteellisen tutkimusraportin perusrakenteen, eettiset periaatteet, luotettavuuden merkityksen tutkimuksessa ja keskeiset tutkimusmenetelmät
- opiskelija osaa lukea tieteellistä tutkimusraporttia kriittisesti analysoiden
- opiskelija tietää ohjauksen merkityksen erilaisissa tutkimus- ja hoitotilanteissa
- opiskelija osaa suunnitella, toteuttaa ja arvioida erilaisia opetus- ja ohjaustilanteita
Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija ei tee kirjallista analyysitehtävää tehtävänannon mukaisesti ja/tai ei osallistu pienryhmätyöskentelyyn (opetustilanteiden suunnitteluun, toteutukseen ja arviointiin).
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelijan analyysitehtävä on tuotettu tehtävänannon mukaisesti vain osittain. Kriittinen ajattelu ja oma pohdinta puuttuvat tai niitä on vain vähän. Opiskelija osallistuu pienryhmätyöskentelyyn, mutta aktiivisuus suunnittelu- ja toteutusvaiheessa sekä itsearviointi ja vertaisarviointi on niukkaa.
Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelijan analyysitehtävä on tuotettu tehtävänannon mukaisesti. Kriittistä ajattelua ja omaa pohdintaa esiintyy analyysissä. Opiskelija osallistuu pienryhmätyöskentelyyn aktiivisesti ja työskentelee muita opiskelijoita innostaen. Opiskelija osaa reflektoida osaamistaan, itsearviointi ja vertaisarviointi toteutuvat kuvailevalla tasolla.
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelijan analyysitehtävä on tuotettu tehtävänannon mukaisesti. Kriittistä ajattelua ja omaa pohdintaa esiintyy analyysissä paljon ja monipuolisesti. Opiskelija osallistuu pienryhmätyöskentelyyn aktiivisesti ja työskentelee muita opiskelijoita innostaen. Opiskelija osaa reflektoida omaa osaamistaan monipuolisesti ja antaa palautetta pienryhmän muille opiskelijoille rakentavasti.