Investigative Work Approach and Guiding Skills (3cr)
Code: 7R00CU62-3001
General information
- Enrolment period
- 07.06.2017 - 13.08.2017
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2017 - 31.01.2018
- Implementation has ended.
- Credits
- 3 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Radiography and Radiotherapy
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 24
- Degree programmes
- Degree Programme in Radiography and Radiotherapy
- Teachers
- Tiina Säilä
- Hanna Falck
- Course
- 7R00CU62
Objectives (course unit)
Students
-are aware of the importance of critical thinking and investigative work approach in their own professional growth -
-know the meaning of guidance in examination and treatment situations
-are able to plan, implement and evaluate diverse guidance and teaching situations
Content (course unit)
-theory of knowledge, critical thinking and investigative work approach
-guiding in examination and treatment situations
Location and time
JAMKin ja TAMKin pääkampusalueet, syyslukukausi 2017
Assessment methods and criteria
- kirjallinen analyysitehtävä ja aktiivinen osallistuminen luennoilla (tutkiva työote)
- opetustilanteen suunnittelu, toteutus (videointi) ja arvioinnit (ohjaustaidot)
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Luennot, pienryhmätyöskentely, opetustilanteen suunnittelu, toteutus (videointi) ja arviointi, itsenäinen työskentely
Learning materials
Sovitaan orientaatiotunneilla
Student workload
Tutkiva työote 1 op ja ohjaustaidot 2 op
Further information
Esitietovaatimukset:
-natiiviröntgentutkimukset I, ultraäänitutkimukset ja orientoiva harjoittelu
-natiiviröntgentutkimukset II ja orientoiva harjoittelu
Tavoitteet:
- opiskelija tiedostaa kriittisen ajattelun kehittämisen tärkeyden omassa ammatillisessa kasvussaan
- opiskelija tietää tieteellisen tutkimusraportin perusrakenteen, eettiset periaatteet, luotettavuuden merkityksen tutkimuksessa ja keskeiset tutkimusmenetelmät
- opiskelija osaa lukea tieteellistä tutkimusraporttia kriittisesti analysoiden
- opiskelija tietää ohjauksen merkityksen erilaisissa tutkimus- ja hoitotilanteissa
- opiskelija osaa suunnitella, toteuttaa ja arvioida erilaisia opetus- ja ohjaustilanteita
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija ei tee kirjallista analyysitehtävää tehtävänannon mukaisesti ja/tai ei osallistu pienryhmätyöskentelyyn (opetustilanteiden suunnitteluun, toteutukseen ja arviointiin).
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelijan analyysitehtävä on tuotettu tehtävänannon mukaisesti vain osittain. Kriittinen ajattelu ja oma pohdinta puuttuvat tai niitä on vain vähän. Opiskelija osallistuu pienryhmätyöskentelyyn, mutta aktiivisuus suunnittelu- ja toteutusvaiheessa sekä itsearviointi ja vertaisarviointi on niukkaa.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelijan analyysitehtävä on tuotettu tehtävänannon mukaisesti. Kriittistä ajattelua ja omaa pohdintaa esiintyy analyysissä. Opiskelija osallistuu pienryhmätyöskentelyyn aktiivisesti ja työskentelee muita opiskelijoita innostaen. Opiskelija osaa reflektoida osaamistaan, itsearviointi ja vertaisarviointi toteutuvat kuvailevalla tasolla.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelijan analyysitehtävä on tuotettu tehtävänannon mukaisesti. Kriittistä ajattelua ja omaa pohdintaa esiintyy analyysissä paljon ja monipuolisesti. Opiskelija osallistuu pienryhmätyöskentelyyn aktiivisesti ja työskentelee muita opiskelijoita innostaen. Opiskelija osaa reflektoida omaa osaamistaan monipuolisesti ja antaa palautetta pienryhmän muille opiskelijoille rakentavasti.