Skip to main content

Professional Growth (3 cr)

Code: 6M00BL49-3002

General information


Enrolment period
15.08.2016 - 05.09.2016
Registration for the implementation has ended.
Timing
29.08.2016 - 28.04.2017
Implementation has ended.
Credits
3 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Forestry
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Forestry
Teachers
Eveliina Asikainen
Person in charge
Eveliina Asikainen
Course
6M00BL49

Objectives (course unit)

The student
- is able to in practice guide and lead a working team
- knows what kind of professional know-how is needed of a forest engineer in different organizations
- knows how to analyse one´s own learning and development as a forest engineer
- knows the common ethical principles of working life and especially those of forestry business.

Content (course unit)

Guiding 1st year students in different exercises, getting to know forest engineers tasks, evaluation of one´s own learning and competences, learning to know ethical principles of working life.

Assessment methods and criteria

Arviointina opintojaksolla käytetään itsearviointia, sanallista palautetta ja vertaisarviointia seuraavista asoposta: ryhmäkeskustelu projektityöskentelystä, harjoitteluseminaari, oppimispäiväkirja, ajankäyttöpäiväkirja ja siihen liittyvä kehittämissuunnitelma, oma oppimistyyli, oma ammattilaiseksi kehittyminen, ja osallistuminen keskusteluun työelämän pelisäännöistä.

Assessment scale

Pass/Fail

Teaching methods

Alustukset ja ryhmäkeskustelut, itsenäiset tehtävät

Learning materials

Tabulassa

Content scheduling

Syyslkukaudella 2016 omien opiskelutaitojen, -käytäntöjen sekä projektiosaamiseen liittyvää sisältöä, sekä harjoitteluseminaarit ja harjoitteluinfo, kevätlukukaudella 2017 ammattilaiseksi kehittymiseen ja työelämän pelisääntöihin liittyvää sisältöä.

Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opintojakson hyväksytty suoritus edellyttää annettujen tehtävien tekemistä ja niissä kykyä oman opiskelutyylin-, käytäntöjen ja ammattilaiseksi kasvamisen arviointiin.

Go back to top of page