Game Design (5op)
Toteutuksen tunnus: IM00CV77-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 25.07.2016 - 04.09.2016
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.08.2016 - 09.12.2016
- Toteutus on päättynyt.
- Laajuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Tietojenkäsittely
- Toimipiste
- TAMK Pääkampus
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Tietojenkäsittelyn tutkinto-ohjelma
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
Student is able to:
- design a simple board game with one unique mechanic
- identify and discuss a range of game mechanics in PC/Console games
- pitch a game concept
- take existing game and discuss changes to design for monetisation and publishing
Sisältö (Opintojakso)
Game analysis, Game Design, Game mechanics, Game controls, Game monetisation, Pitching
Esitietovaatimukset (Opintojakso)
None
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Henkilökohtainen aktiivisuus: 50%
Tehtävät: 50%
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
aktivoivat kirjoitustehtävät|harjoitukset|harjoitustyöt|päiväkirjatyöskentely (esim. oppimispäiväkirja, projektipäiväkirja)|raportti/työselostus|itsenäinen verkko-opiskelu
Oppimateriaalit
Tabula
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Oppitunnit (50h) , workshop (2 days, 10h).
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Gareth Noyce, Ruffian Games/Triple Eh
Kansainvälisyys
Gareth Noyce (pelisuunnittelija ja tuottaja Ruffian Games, Triple Eh perustaja) on yksi opintojakson opettajista. Kurssi on pitkälti englanninkielinen toteutus tästä syystä.
Lisätietoja opiskelijoille
Oppimistavoitteet
Opiskelija keskustelee ja kommentoi perustellusti peli-ideoista
Opiskelija osaa analysoida pelin
Opiskelija tietää eri pelisuunnittelumenetelmiä
Opiskelija kuvailee peli-idean
Toteutustapa
Starting meeting, net learning and workshop.
Tieto virtuaalisuudesta opiskelijalle
3cr
Opintojakson toteutukselta kerätään palautetta
Opintojaksopalautejärjestelmän kautta