Siirry suoraan sisältöön

Playtesting and Usability (5op)

Toteutuksen tunnus: IM00CU54-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
25.07.2016 - 04.09.2016
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.08.2016 - 31.12.2016
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tietojenkäsittely
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
englanti
Koulutus
Tietojenkäsittelyn tutkinto-ohjelma
Opettajat
Jan Krebber
Kirsi Karimäki
Vastuuhenkilö
Jan Krebber
Opintojakso
IM00CU54

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Student is able to:
- Plan, conduct and analyse playtests for game prototypes and finalized games
- Do heuristic game evaluations
- Iterate and communicate test results
- Integrate user research into game design process

Sisältö (Opintojakso)

Playtest planning, test preparation, test execution, test outcome analysis, expert evaluation and working with checklists, lean user testing, continuous testing.

Esitietovaatimukset (Opintojakso)

None

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

No final exam.
Students have to demonstrate knowledge and learned skills during the lectures and with assignments.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

- Active participation to lecture
- Preparation and presentation of homework
- Knowledge transfer to others (teach back)

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Lecture with integrated exercises and homework as pairs or single.

Oppimateriaalit

Based on following publications:
- Korhonen, Hannu, Evaluating Playability of Mobile Games with Expert Review Method
- Fullerton, Tracy, Game Design Workshop
- Krug, Steve, Rocket Surgery made Easy
- Schell, Jesse, The Art of Game Design
- Rubin, Jeffry and Chisnell, Dana, Handbook of Uability Testing
- Ibister, Katherin, Game Usability: Advancing the Player Experience
- Own material

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

48 hours for attending to lectures
84 hours for homework and course preparation
132 hours in total

Sisällön jaksotus

1. Heuristics for Games
2. User Centered Design Fundamentals
3. Design and Heuristics for Disabled
4. Playtesting Session
5. Remote Usability Study
6. Recruiting Participants
7. Usability Test Preparation
8. Usability Test Session

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

All major methods will be exercised with real life examples.

Lisätiedot

Aimed for Game Academy students.

Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

The student failed twice to demonstrate basic skills

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

- Student failed not more than once to demonstrate basic skills
- Student shows active participation for few major topics
- Student is satisfactory prepared for most lectures
- Student is capable of transferring basic knowledge and skills to others for most major topics

Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

- Student failed not more than once to demonstrate basic skills
- Student shows constant active participation for most major topics
- Student is well prepared for most lectures
- Student is capable of transferring knowledge and skills to others for most major topics

Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

- Student shows constant active participation for all major topics
- Student is well prepared for all lectures
- Student is capable of transferring knowledge and skills to others for all major topics

Siirry alkuun