Playtesting and Usability (5op)
Toteutuksen tunnus: IM00CU54-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 25.07.2016 - 04.09.2016
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.08.2016 - 31.12.2016
- Toteutus on päättynyt.
- Laajuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Tietojenkäsittely
- Toimipiste
- TAMK Pääkampus
- Opetuskielet
- englanti
- Koulutus
- Tietojenkäsittelyn tutkinto-ohjelma
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
Student is able to:
- Plan, conduct and analyse playtests for game prototypes and finalized games
- Do heuristic game evaluations
- Iterate and communicate test results
- Integrate user research into game design process
Sisältö (Opintojakso)
Playtest planning, test preparation, test execution, test outcome analysis, expert evaluation and working with checklists, lean user testing, continuous testing.
Esitietovaatimukset (Opintojakso)
None
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
No final exam.
Students have to demonstrate knowledge and learned skills during the lectures and with assignments.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
- Active participation to lecture
- Preparation and presentation of homework
- Knowledge transfer to others (teach back)
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Lecture with integrated exercises and homework as pairs or single.
Oppimateriaalit
Based on following publications:
- Korhonen, Hannu, Evaluating Playability of Mobile Games with Expert Review Method
- Fullerton, Tracy, Game Design Workshop
- Krug, Steve, Rocket Surgery made Easy
- Schell, Jesse, The Art of Game Design
- Rubin, Jeffry and Chisnell, Dana, Handbook of Uability Testing
- Ibister, Katherin, Game Usability: Advancing the Player Experience
- Own material
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
48 hours for attending to lectures
84 hours for homework and course preparation
132 hours in total
Sisällön jaksotus
1. Heuristics for Games
2. User Centered Design Fundamentals
3. Design and Heuristics for Disabled
4. Playtesting Session
5. Remote Usability Study
6. Recruiting Participants
7. Usability Test Preparation
8. Usability Test Session
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
All major methods will be exercised with real life examples.
Lisätiedot
Aimed for Game Academy students.
Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
The student failed twice to demonstrate basic skills
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
- Student failed not more than once to demonstrate basic skills
- Student shows active participation for few major topics
- Student is satisfactory prepared for most lectures
- Student is capable of transferring basic knowledge and skills to others for most major topics
Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
- Student failed not more than once to demonstrate basic skills
- Student shows constant active participation for most major topics
- Student is well prepared for most lectures
- Student is capable of transferring knowledge and skills to others for most major topics
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
- Student shows constant active participation for all major topics
- Student is well prepared for all lectures
- Student is capable of transferring knowledge and skills to others for all major topics