Siirry suoraan sisältöön

Yrittäjyys bioanalyytikassa (3 op)

Toteutuksen tunnus: 7B00BJ05-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
26.09.2016 - 16.01.2017
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.01.2017 - 29.05.2017
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
3 op
Lähiosuus
2 op
Virtuaaliosuus
1 op
TKI-osuus
1 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
Bioanalyytikko
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 17
Koulutus
Bioanalyytikon tutkinto-ohjelma
Opettajat
Marika Toivonen
SEINÄJOKI VirtuaaliBIO
Pienryhmät
AB (Koko: 0 . Avoin AMK : 0.)
Pienryhmät
AB
Opintojakso
7B00BJ05

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Opiskelija
- ymmärtää yrittäjyyskäsitteen ja yrittäjyyden merkityksen terveydenhuollossa ja laajemmin yhteiskunnassa
- ymmärtää yrittäjyysosaamisen tärkeyden työllistymisen ja itsensä työllistämisen näkökulmista realistisena uravaihtoehtona
- tietää sisäisen yrittäjyyden merkityksen bioanalyytikon työssä
- tietää toimintaympäristön mahdollisuudet ja haasteet
- osaa myydä ideaansa/osaamistaan/ tietojaan ja taitojaan toiselle osapuolelle sekä kehittää edelleen (asiakas,kumppani, sidosryhmät, verkostot
- kykenee tunnistamaan kehittämistarpeita kliinisen laboratoriotoiminnan alueella
- kykenee osallistumaan kliinisen laboratoriotoiminnan kehittämishankkeisiin/projekteihin moniammatillisissa ryhmissä
- osaa arvioida talouteen liittyvien osa-alueiden vaikutusta yrityksen toimintaan
- tietää talouden peruskäsitteet
- osaa tehdä talouden suunnittelua (budjetointia) ja tuotteen/palvelun hinnoittelua
- tietää ostoon, hankintaan ja kilpailutukseen liittyvät periaatteet

Sisältö (Opintojakso)

Yrittäjyys ja sisäinen yrittäjyys
Yrittäjyys uravaihtoehtona
Toimintaympäristön tuntemus ja haasteet
Projektityötaidot
Taloudellisen toiminnan suunnittelu
Laitteiden ja välineiden hankinta, kilpailutus

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Ei tenttiä.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Aktiivinen osallistuminen opetukseen. Läsnäolovelvollisuus tunneilla ellei opettajan kanssa erikseen sovita toisin. Ryhmäarviointi. Oppimispäiväkirjan/esseen kirjoittaminen hyväksytysti.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

-

Oppimateriaalit

-

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

-

Sisällön jaksotus

ks. tarkemmin ensimmäisellä tunnilla jaetttavasta toteutussuunnitelmasta.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

-

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

1 opintopiste projektiopintoja.

Kansainvälisyys

-

Lisätietoja opiskelijoille

-

Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija ei ole ollut sovitusti läsnä kontaktitapaamisissa. Hän ei ole palauttanut oppimispäiväkirjaa/esseetä tai ei ole tehnyt sitä ohjeen mukaan.

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija on ollut pääosin läsnä kontaktitapaamisissa, mutta hänen osallistumisensa ryhmän työskentelyyn on ollut vähäistä. Opiskelija osaa antaa palautetta ja vastaanottaa sitä. Oppimispäiväkirja on ohjeenmukainen, mutta siitä ei käy ilmi, kuinka opiskelija on sisäistänyt kurssin sisällöt. Aiheiden käsittely on pintapuolista ja omaa pohdintaa ei aiheiden käsittelyssä ole mukana. Lähteiden käyttö kirjoittamisen tukena joko puuttuu täysin tai on niukkaa.

Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija on ollut läsnä kontaktitapaamisissa ja on osallistunut ryhmän työskentelyyn aktiivisesti ja vastuullisesti. Opiskelija osaa antaa palautetta rakentavasti ja myös vastaanottaa sitä. Oppimispäiväkirja on ohjeenmukainen ja siitä käy ilmi, että opiskelija on sisäistänyt kurssin sisällöt. Opiskelija osaa selittää, vertailla ja soveltaa opintojakson aikana käsiteltyjä teoriasiältöjä. Aiheita on käsitelty lähdekirjallisuutta hyödyntäen ja omaa pohdintaa esille tuoden.

Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija on ollut läsnä kontaktitapaamisissa ja on osallistunut ryhmän työskentelyyn aktiivisesti, rakentavasti ja vastuullisesti. Opiskelija osaa käyttää saamansa palautetta välineenä oman toimintansa kehittämisessä. Oppimispäiväkirja on ohjeenmukainen ja siitä käy ilmi, että opiskelija on sisäistänyt kurssin sisällöt laaja-alaisesti. Opiskelija ymmärtää ja osaa analysoida opintojakson aikana käsiteltyjä teoriasiältöjä. Aiheita on käsittelty lähdekirjallisuutta monipuolisesti hyödyntäen ja omiin pohdintoihin liittäen.

Siirry alkuun