Skip to main content

Entrepreneurship in Biomedical Laboratory Science (3 cr)

Code: 7B00BJ05-3003

General information


Enrolment period
26.09.2016 - 16.01.2017
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2017 - 29.05.2017
Implementation has ended.
Credits
3 cr
Local portion
2 cr
Virtual portion
1 cr
RDI portion
1 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Biomedical Laboratory Science
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 17
Degree programmes
Degree Programme in Biomedical Laboratory Science
Teachers
Marika Toivonen
SEINÄJOKI VirtuaaliBIO
Small groups
AB (Size: 0 . Open UAS : 0.)
Small groups
AB
Course
7B00BJ05

Objectives (course unit)

Students
- understand the concept of entrepreneurship and the significance of entrepreneurship in health care and in society
- understand the importance of entrepreneurship know-how from the point of view of employment and self-employment as a realistic career possibility
- know the significance of internal entrepreneurship in biomedical laboratory scientist’s work
- know possibilities and challenges of the operational environment
- can sell their ideas/know-how/knowledge and skills to others and develop them further (client, partner, interest groups, networks)
- recognise development needs in clinical laboratory field
- can participate in development projects of clinical laboratory activity in multi-professional groups
- can evaluate the effects of economy on business activity
- know basic concepts of economy
- can do economic planning (budgeting) and pricing of products and services
- know principles of purchase, procurement, and invitation to tender

Content (course unit)

Entrepreneurship and internal entrepreneurship
Entrepreneurship as career option
Knowledge and challenges of operational environment
Project work skills
Economic planning
Purchase of devices and equipment, invitation to tender

Exam schedules

Ei tenttiä.

Evaluation methods and criteria

Aktiivinen osallistuminen opetukseen. Läsnäolovelvollisuus tunneilla ellei opettajan kanssa erikseen sovita toisin. Ryhmäarviointi. Oppimispäiväkirjan/esseen kirjoittaminen hyväksytysti.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

-

Learning materials

-

Student workload

-

Content scheduling

ks. tarkemmin ensimmäisellä tunnilla jaetttavasta toteutussuunnitelmasta.

Completion alternatives

-

Practical training and working life cooperation

1 opintopiste projektiopintoja.

International connections

-

Further information

-

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija ei ole ollut sovitusti läsnä kontaktitapaamisissa. Hän ei ole palauttanut oppimispäiväkirjaa/esseetä tai ei ole tehnyt sitä ohjeen mukaan.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija on ollut pääosin läsnä kontaktitapaamisissa, mutta hänen osallistumisensa ryhmän työskentelyyn on ollut vähäistä. Opiskelija osaa antaa palautetta ja vastaanottaa sitä. Oppimispäiväkirja on ohjeenmukainen, mutta siitä ei käy ilmi, kuinka opiskelija on sisäistänyt kurssin sisällöt. Aiheiden käsittely on pintapuolista ja omaa pohdintaa ei aiheiden käsittelyssä ole mukana. Lähteiden käyttö kirjoittamisen tukena joko puuttuu täysin tai on niukkaa.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija on ollut läsnä kontaktitapaamisissa ja on osallistunut ryhmän työskentelyyn aktiivisesti ja vastuullisesti. Opiskelija osaa antaa palautetta rakentavasti ja myös vastaanottaa sitä. Oppimispäiväkirja on ohjeenmukainen ja siitä käy ilmi, että opiskelija on sisäistänyt kurssin sisällöt. Opiskelija osaa selittää, vertailla ja soveltaa opintojakson aikana käsiteltyjä teoriasiältöjä. Aiheita on käsitelty lähdekirjallisuutta hyödyntäen ja omaa pohdintaa esille tuoden.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija on ollut läsnä kontaktitapaamisissa ja on osallistunut ryhmän työskentelyyn aktiivisesti, rakentavasti ja vastuullisesti. Opiskelija osaa käyttää saamansa palautetta välineenä oman toimintansa kehittämisessä. Oppimispäiväkirja on ohjeenmukainen ja siitä käy ilmi, että opiskelija on sisäistänyt kurssin sisällöt laaja-alaisesti. Opiskelija ymmärtää ja osaa analysoida opintojakson aikana käsiteltyjä teoriasiältöjä. Aiheita on käsittelty lähdekirjallisuutta monipuolisesti hyödyntäen ja omiin pohdintoihin liittäen.

Go back to top of page