Siirry suoraan sisältöön

Markkinoinnin ja markkinointiviestinnän perusteet (5op)

Toteutuksen tunnus: 3H00EG57-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.07.2019 - 31.08.2019
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.08.2019 - 31.12.2019
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Toimipiste
TAMK Virrat
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettajat
Heli Antila
Mari Stenvall
Ryhmät
19ALIKOV
Liiketalous monimuoto, Virrat, 2019
Opintojakso
3H00EG57

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Tässä opintojaksossa perehdytään markkinoinnin ja markkinointiviestinnän perusteisiin ja peruskäsitteistöön.

Opiskelija osaa
- markkinoinnin ja markkinointiviestinnän perusteet, osa-alueet ja peruskäsitteet
- ymmärtää aihealueen merkityksen osana liiketoimintaa
- tehdä markkinointiviestintää ja tuntee markkinointikanavien toimintatapoja
- käyttää markkinoinnin kilpailukeinoja sekä tuntee ostokäyttäytymisen taustat ja ilmenemismuodot.

Sisältö (Opintojakso)

Mitä tarkoittavat markkinointiviestinnässä mainonta, myyntityö, myynnin edistäminen, suhdetoiminta, tiedotus, julkisuudessa toimiminen?
Miten käytetään eri markkinointi- ja tiedotuskanavia ja mitä mahdollisuuksia ne tarjoavat?
Miten mediat toimivat ja miten niitä voi hyödyntää markkinointiviestinnässä?
Mitkä ovat markkinoinnin peruskäsitteitä?

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (Opintojakso)

Opiskelija on osittain tunnistanut markkinointiviestinnän muotoja ja niiden käytäntöyhteyttä. Lähdemateriaalin käyttö ja teorian ja käytännön vuoropuhelu on puutteellista. Alan peruskäsitteistö on hallussa vain osittain ja tehtävä on liikaa joko pelkästään käytäntöön tai teoriaan suuntautuva.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (Opintojakso)

Opiskelija tunnistaa osittain markkinointiviestinnän muodot, mutta yhteys työelämään voisi olla aktiivisempi. Hän ymmärtää pääosin markkinoinnin peruskäsitteiden merkityksen ja hahmottaa markkinoinnin ja markkinointiviestinnän eron. Lähdemateriaalia olisi voinut käyttää monipuolisemmin ja hyödyntää enemmän oppimistehtävissään. Hän osaa yhdistää teorian ja käytännön.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (Opintojakso)

Opiskelija tunnistaa markkinointiviestinnän muodot ja osaa hyödyntää niitä yritystoiminnassa. Hän ymmärtää markkinoinnin peruskäsitteiden merkityksen ja hahmottaa markkinoinnin ja markkinointiviestinnän eron. Opiskelija on myös tutustunut monipuolisesti lähdemateriaaliin ja hyödyntänyt sitä oppimistehtävissään. Hän osaa yhdistää teorian ja käytännön sujuvasti.

Arviointiasteikko

0-5

Siirry alkuun