Skip to main content

Basics of Marketing and Marketing Communication (5cr)

Code: 3H00EG57-3001

General information


Enrolment period
02.07.2019 - 31.08.2019
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2019 - 31.12.2019
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Campus
TAMK Virrat
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Business Administration
Teachers
Heli Antila
Mari Stenvall
Course
3H00EG57

Objectives (course unit)

Tässä opintojaksossa perehdytään markkinoinnin ja markkinointiviestinnän perusteisiin ja peruskäsitteistöön.

Opiskelija osaa
- markkinoinnin ja markkinointiviestinnän perusteet, osa-alueet ja peruskäsitteet
- ymmärtää aihealueen merkityksen osana liiketoimintaa
- tehdä markkinointiviestintää ja tuntee markkinointikanavien toimintatapoja
- käyttää markkinoinnin kilpailukeinoja sekä tuntee ostokäyttäytymisen taustat ja ilmenemismuodot.

Content (course unit)

Mitä tarkoittavat markkinointiviestinnässä mainonta, myyntityö, myynnin edistäminen, suhdetoiminta, tiedotus, julkisuudessa toimiminen?
Miten käytetään eri markkinointi- ja tiedotuskanavia ja mitä mahdollisuuksia ne tarjoavat?
Miten mediat toimivat ja miten niitä voi hyödyntää markkinointiviestinnässä?
Mitkä ovat markkinoinnin peruskäsitteitä?

Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)

Opiskelija on osittain tunnistanut markkinointiviestinnän muotoja ja niiden käytäntöyhteyttä. Lähdemateriaalin käyttö ja teorian ja käytännön vuoropuhelu on puutteellista. Alan peruskäsitteistö on hallussa vain osittain ja tehtävä on liikaa joko pelkästään käytäntöön tai teoriaan suuntautuva.

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

Opiskelija tunnistaa osittain markkinointiviestinnän muodot, mutta yhteys työelämään voisi olla aktiivisempi. Hän ymmärtää pääosin markkinoinnin peruskäsitteiden merkityksen ja hahmottaa markkinoinnin ja markkinointiviestinnän eron. Lähdemateriaalia olisi voinut käyttää monipuolisemmin ja hyödyntää enemmän oppimistehtävissään. Hän osaa yhdistää teorian ja käytännön.

Assessment criteria, excellent (5) (course unit)

Opiskelija tunnistaa markkinointiviestinnän muodot ja osaa hyödyntää niitä yritystoiminnassa. Hän ymmärtää markkinoinnin peruskäsitteiden merkityksen ja hahmottaa markkinoinnin ja markkinointiviestinnän eron. Opiskelija on myös tutustunut monipuolisesti lähdemateriaaliin ja hyödyntänyt sitä oppimistehtävissään. Hän osaa yhdistää teorian ja käytännön sujuvasti.

Assessment scale

0-5

Go back to top of page