Markkinointi ja kansainvälisyys (10op)
Toteutuksen tunnus: 3H-313-3021
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
 - 25.11.2019 - 06.01.2020
 - Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
 
- Ajoitus
 - 01.01.2020 - 01.06.2020
 - Toteutus on päättynyt.
 
- Laajuus
 - 10 op
 
- Toteutustapa
 - Lähiopetus
 
- Yksikkö
 - Liiketalous
 
- Toimipiste
 - TAMK Pääkampus
 
- Opetuskielet
 - suomi
 
- Koulutus
 - Liiketalouden tutkinto-ohjelma
 
- Opettajat
 - Tiina Wickman-Viitala
 - Pietro Albanese
 - Niina Syrjälä
 - Kirsi Tanner
 - Taina Matis
 - Arja Reinvall
 - Riitta Vihuri
 
- Opintojakso
 - 3H-313
 
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
Opintojaksolla tarkastellaan markkinointiviestinnän suunnittelua ja siihen liittyviä tekijöitä. Opiskelijat suunnittelevat markkinointiviestintäkampanjan. Opiskelijat perehtyvät asiakas- ja kohderyhmätiedon hankintaan ja hyödyntämiseen. Opiskelijat syventyvät asiakkuuksien kehittämiseen workshopeissa. Kanssakäymistä eri kulttuuriin kuuluvien asiakkaiden kanssa harjoitellaan neuvotteluilla.  
 
Opiskelija  
- tunnistaa kuluttajan havaitsemisprosesseihin vaikuttavia tekijöitä 
- osaa suunnitella markkinointiviestintäkampanjan kuluttajamarkkinoille 
- osaa hankkia markkinatietoa sekä kotimaan että ulkomaan markkinoista  
- osaa suunnitella asiakkuuden kehittämistoimia erilaisille organisaatioille 
- osaa myyntineuvottelujen perustaidot myyntitilanteissa  
- tunnistaa liiketoimintakulttuurien erityispiirteitä mm. Hofsteden mallin mukaisesti.
                    
Sisältö (Opintojakso)
Miten laaditaan markkinointiviestintäkampanjan erilaisille kohderyhmille?  
Mistä opiskelija löytää tietoa asiakkaista ja kohdemarkkinoista?  
Miten yritys kehittää asiakkuuksien hallintaa? 
Miten erilaiset business-kulttuurit vaikuttavat liikeneuvotteluihin?
                    
Esitietovaatimukset (Opintojakso)
1. opintovuoden opintojaksot tai vastaavat tiedot ja taidot.