Kaupan toimintaympäristö ja kilpailukeinot (K & Y-opinnot) (5 op)
Toteutuksen tunnus: 3H00CQ24-3003
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 11.06.2017 - 03.09.2017
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 15.03.2018 - 31.07.2018
- Toteutus on päättynyt.
- Laajuus
- 5 op
- Lähiosuus
- 0 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Verkossa tapahtuva opiskelu
- Yksikkö
- Liiketalous
- Toimipiste
- TAMK Pääkampus
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Liiketalouden tutkinto-ohjelma
- Opettajat
- Maija Haaramo
- Pia Lamminsivu
- Tuula Niemi
- Opintojakso
- 3H00CQ24
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
Opintojakson tavoitteena on, että opiskelija:
1. Muodostaa kokonaiskäsityksen kaupan alasta ja sen merkityksestä Suomessa
2. Osaa kuvailla eri vähittäiskaupan toimialojen asiakaskohderyhmiä sekä sitä, mihin ne rahaa käyttävät
3. Osaa kertoa kaupan roolin ja tehtävät jakeluketjussa
4. Osaa kuvailla, millä keinoilla yrittäjäpohjainen kauppa kilpailee
5. Osaa määritellä kauppiasyrittäjän roolin vähittäiskauppaketjussa ja ketjuyrityksessä
Sisältö (Opintojakso)
Kauppa Suomessa
Kaupan asiakkaat
Kauppa osana toimitusketjua
K-kauppiasyrittäjät
Kaupan kilpailukeinot
Lisätiedot
Opintojakso on osa
KAUPPA JA YRITTÄJYYSOPINTOJA
(YHTEENSÄ 15OP, 3X5OP)
Kauppa ja yrittäjyys -verkko-oppimisympäristö on K-kauppiasliiton ammattikorkeakouluille rakentama vähittäiskauppaa ja kauppiasyrittäjyyttä käsittelevä opintokokonaisuus. Tavoitteena on, että amk-opiskelija:
• saa kokonaiskuvan vähittäiskaupan toimialasta ja työtehtävistä
• osaa määritellä kaupan kohderyhmiä
• osaa vähittäiskaupan kilpailukeinot
• osaa soveltaa laatuajattelua vähittäiskauppaan
• osaa käyttää vähittäiskaupan henkilöstöjohtamisen työvälineitä osastotasolla
• osaa tulkita vähittäiskaupan tunnuslukuja osastotasolla
• osaa suunnitella vähittäiskaupan toimintaa ja taloutta osastotasolla
• omaa valmiuksia myös kaupan alan yrittäjyyteen