Siirry suoraan sisältöön

International Business (5 op)

Toteutuksen tunnus: 3B-26E-3012

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
18.09.2017 - 23.10.2017
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
23.10.2017 - 12.12.2017
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettajat
Juha Tuominen
Vastuuhenkilö
Juha Tuominen
Opintojakso
3B-26E

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

This course describes the internationalization process of small and medium sized enterprises (SME’s). Students analyze international marketing environment and they learn how it affects the international marketing strategy. The course covers international entry modes and decisions related to international marketing mix.

After completing the course, the students will be able to:

Analyze the international marketing environment (PESTEL)
Describe the main entry modes in international trade.
Apply the knowledge of the international marketplace to international marketing strategy.
Analyze the marketing mix decisions when entering to a new target country.
Work effectively in a multicultural team.

Sisältö (Opintojakso)

What are the special features of an international marketing environment?
How does international environment affect the international marketing strategy?
What are the main entry modes in international trade?
What are the main product strategies when entering to a new target country?
What are the factors affecting export pricing and promotional mix decisions in the international marketplace?

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Individual presentations and marketing plan

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Lecturing, Coaching, Discussing and Sharing the knowledge

Oppimateriaalit

Selected tools and topics in business planning e.g. Internatl readiness for Internationalization, Market analysis tools such as PESTLE, SWOT, 4P, Competitor analysis, Marketing positioning and strategy creation, Marketing-Mix and Market entry modes.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Real business cases involved

Siirry alkuun