Siirry suoraan sisältöön

Markkinointi ja kansainvälisyys (10 op)

Toteutuksen tunnus: 3H-313-3013

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
11.06.2017 - 03.09.2017
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.08.2017 - 18.12.2017
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
10 op
Lähiosuus
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettajat
Tuula Andersson
Tiina Wickman-Viitala
Pietro Albanese
Kirsi Tanner
Taina Matis
Riitta Vihuri
Mari Stenvall
Vastuuhenkilö
Riitta Vihuri
Opintojakso
3H-313

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Opintojaksolla tarkastellaan markkinointiviestinnän suunnittelua ja siihen liittyviä tekijöitä. Opiskelijat suunnittelevat markkinointiviestintäkampanjan. Opiskelijat perehtyvät asiakas- ja kohderyhmätiedon hankintaan ja hyödyntämiseen. Opiskelijat syventyvät asiakkuuksien kehittämiseen workshopeissa. Kanssakäymistä eri kulttuuriin kuuluvien asiakkaiden kanssa harjoitellaan neuvotteluilla.

Opiskelija
- tunnistaa kuluttajan havaitsemisprosesseihin vaikuttavia tekijöitä
- osaa suunnitella markkinointiviestintäkampanjan kuluttajamarkkinoille
- osaa hankkia markkinatietoa sekä kotimaan että ulkomaan markkinoista
- osaa suunnitella asiakkuuden kehittämistoimia erilaisille organisaatioille
- osaa myyntineuvottelujen perustaidot myyntitilanteissa
- tunnistaa liiketoimintakulttuurien erityispiirteitä mm. Hofsteden mallin mukaisesti.

Sisältö (Opintojakso)

Miten laaditaan markkinointiviestintäkampanjan erilaisille kohderyhmille?
Mistä opiskelija löytää tietoa asiakkaista ja kohdemarkkinoista?
Miten yritys kehittää asiakkuuksien hallintaa?
Miten erilaiset business-kulttuurit vaikuttavat liikeneuvotteluihin?

Esitietovaatimukset (Opintojakso)

1. opintovuoden opintojaksot tai vastaavat tiedot ja taidot.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Tentin ajankohta näkyy erillisestä aikataulusta (Tabula).

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Tutoriaali-istunnot, harjoitukset, tentti, itse- ja vertaisarviointi.

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Pbl-pohjainen opintojakso; tutoriaali-istunnot, luennot, harjoitukset/työpajat, tentti, verkkokeskustelut, essee.

Oppimateriaalit

Opetusmateriaali ja oheislukemisto ilmoitetaan opintojakson tabula-alueella.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

10 op = 270 tuntia opiskelijan työtä.

Sisällön jaksotus

Opintojakson tutoriaali-istunnot + asiantuntijaluennot pidetään joka toinen viikko. Opintojaksoon liittyy myös harjoitustunteja, joiden ajankohta selviää erillisestä aikataulusta.

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija saavuttaa opintojakson vaatimukset perustasolla. Opiskelija ymmärtää opintojakson käsitteitä ja malleja sekä pystyy hahmottamaan niiden välisiä lainalaisuuksia.

Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija osaa hyödyntää opintojakson sisältöä hyvällä tasolla. Opiskelija osaa määritellä aihepiirin teemoja ja malleja sekä pystyy soveltamaan opittuja aihealueita käytännössä.

Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija on sisäistänyt oppimansa ja pystyy soveltamaan aihealueen teemat laaja-alaisesti myös käytännössä. Opiskelija pystyy analysoimaan ja vahvasti soveltamaan opintojakson teemat.

Siirry alkuun