Mobiilipeliohjelmointi (6op)
Toteutuksen tunnus: 4A00CP22-3004
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 30.11.2015 - 10.01.2016
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.01.2016 - 31.07.2016
- Toteutus on päättynyt.
- Laajuus
- 6 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Tietojenkäsittely
- Toimipiste
- TAMK Pääkampus
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Tietojenkäsittelyn tutkinto-ohjelma
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
Hyvän suorituksen osaamistavoitteet:
Opiskelija osaa toteuttaa 2D-pelin, joka käyttää hyväkseen ulkopuolista web-palvelua
Opiskelija osaa toteuttaa 2D-pelin, joka sisältää persistentin tallennuksen
Opiskelija osaa toteuttaa 2D-pelin, joka sisältää useampia kenttiä.
Hyväksytyn suorituksen osaamistavoitteet:
Opiskelija rakentaa yhteistyössä ryhmänsä kanssa toimivan 2D-pelin
Opiskelija osaa toteuttaa 2D-pelin, joka sisältää peliobjekteja, törmäyksiä ja näppäinkomentoja
Opiskelija osaa dokumentoida toteuttamansa 2D-pelin.
Sisältö (Opintojakso)
Ydinkysymyksiä sisällöstä:
Miten 2D-pelejä ohjelmoidaan?
Miten peliobjektit, törmäyksen hallinta ja käyttäjän syöte toteutetaan osana 2D-peliä?
Esitietovaatimukset (Opintojakso)
Johdatus ohjelmointiin tai vastaavat tiedot
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
-
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakso arvioidaan tehtyjen viikkoharjoitusten (35%) ja ryhmässä toteutetun julkaistavan mobiilipelin (65%) painotettuna keskiarvona.
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Luennot, demonstraatiot, itsenäinen opiskelu, ongelmalähtöinen opiskelija, virtuaaliopetus
Oppimateriaalit
Kurssin kotisivut: https://dl.dropboxusercontent.com/u/874087/4A00CP22/index.html
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
3. periodi: lähiopetusta viikossa 4h ja itsenäistä opiskelua 6h
4. periodi: projektin työstämistä ryhmissä n. 10h / viikko
Sisällön jaksotus
Yksityiskohtaisempi jaksotus kurssin kotisivuilla: https://dl.dropboxusercontent.com/u/874087/4A00CP22/index.html
Viikko 02: Recap OO, Tools, UX for Mobile Phones
Viikko 03: Intro to libGDX, Simple Game, UX for Games
Viikko 04: User Input and Animation, Concept Design
Viikko 05: Tiled Maps
Viikko 06: UI, Screens, Preferences
Viikko 07: Box2D and Physics
Viikko 08: Publishing / Localization
Viikko 09: -
Viikko 10: Project
Viikko 11: Project
Viikko 12: Project
Viikko 13: Game Review
Viikko 14: Project
Viikko 15: Project
Viikko 16: Project
Viikko 17: Project
Viikko 18: Project
Viikko 19: Project / Game EXPO
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
-
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
-
Kansainvälisyys
-
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojakso liittyy olennaisesti 15tiko kevään yhteiseen projektiin. Opintojaksolla toteutetaan mobiilipeliprojektin ohjelmointiosuus.
Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Alle 50% harjoituksista tai julkaisematon mobiilipeli, Pelistä arvioidaan teknistä vaativuutta, ohjelmointirakenteiden oikeaoppista käyttöä, dokumentaatiota ja yksilösuoritusta (vertaisarviointi).
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
50% - 70% harjoituksista ja tyydyttävä julkaistu mobiilipeli. Pelistä arvioidaan teknistä vaativuutta, ohjelmointirakenteiden oikeaoppista käyttöä, dokumentaatiota ja yksilösuoritusta (vertaisarviointi).
Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
70% - 90% harjoituksista ja hyvä julkaistu mobiilipeli, Pelistä arvioidaan teknistä vaativuutta, ohjelmointirakenteiden oikeaoppista käyttöä, dokumentaatiota ja yksilösuoritusta (vertaisarviointi).
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
90% - 100% harjoituksista ja kiitettävä julkaistu mobiilipeli. Pelistä arvioidaan teknistä vaativuutta, ohjelmointirakenteiden oikeaoppista käyttöä, dokumentaatiota ja yksilösuoritusta (vertaisarviointi).