Siirry suoraan sisältöön

Mobiilipeliohjelmointi (6op)

Toteutuksen tunnus: 4A00CP22-3004

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
30.11.2015 - 10.01.2016
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.01.2016 - 31.07.2016
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
6 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tietojenkäsittely
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Tietojenkäsittelyn tutkinto-ohjelma
Opettajat
Jussi Pohjolainen
Jan Krebber
Vastuuhenkilö
Jussi Pohjolainen
Opintojakso
4A00CP22

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Hyvän suorituksen osaamistavoitteet:
Opiskelija osaa toteuttaa 2D-pelin, joka käyttää hyväkseen ulkopuolista web-palvelua
Opiskelija osaa toteuttaa 2D-pelin, joka sisältää persistentin tallennuksen
Opiskelija osaa toteuttaa 2D-pelin, joka sisältää useampia kenttiä.
Hyväksytyn suorituksen osaamistavoitteet:
Opiskelija rakentaa yhteistyössä ryhmänsä kanssa toimivan 2D-pelin
Opiskelija osaa toteuttaa 2D-pelin, joka sisältää peliobjekteja, törmäyksiä ja näppäinkomentoja
Opiskelija osaa dokumentoida toteuttamansa 2D-pelin.

Sisältö (Opintojakso)

Ydinkysymyksiä sisällöstä:
Miten 2D-pelejä ohjelmoidaan?
Miten peliobjektit, törmäyksen hallinta ja käyttäjän syöte toteutetaan osana 2D-peliä?

Esitietovaatimukset (Opintojakso)

Johdatus ohjelmointiin tai vastaavat tiedot

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

-

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintojakso arvioidaan tehtyjen viikkoharjoitusten (35%) ja ryhmässä toteutetun julkaistavan mobiilipelin (65%) painotettuna keskiarvona.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Luennot, demonstraatiot, itsenäinen opiskelu, ongelmalähtöinen opiskelija, virtuaaliopetus

Oppimateriaalit

Kurssin kotisivut: https://dl.dropboxusercontent.com/u/874087/4A00CP22/index.html

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

3. periodi: lähiopetusta viikossa 4h ja itsenäistä opiskelua 6h
4. periodi: projektin työstämistä ryhmissä n. 10h / viikko

Sisällön jaksotus

Yksityiskohtaisempi jaksotus kurssin kotisivuilla: https://dl.dropboxusercontent.com/u/874087/4A00CP22/index.html
Viikko 02: Recap OO, Tools, UX for Mobile Phones
Viikko 03: Intro to libGDX, Simple Game, UX for Games
Viikko 04: User Input and Animation, Concept Design
Viikko 05: Tiled Maps
Viikko 06: UI, Screens, Preferences
Viikko 07: Box2D and Physics
Viikko 08: Publishing / Localization
Viikko 09: -
Viikko 10: Project
Viikko 11: Project
Viikko 12: Project
Viikko 13: Game Review
Viikko 14: Project
Viikko 15: Project
Viikko 16: Project
Viikko 17: Project
Viikko 18: Project
Viikko 19: Project / Game EXPO

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

-

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

-

Kansainvälisyys

-

Lisätietoja opiskelijoille

Opintojakso liittyy olennaisesti 15tiko kevään yhteiseen projektiin. Opintojaksolla toteutetaan mobiilipeliprojektin ohjelmointiosuus.

Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Alle 50% harjoituksista tai julkaisematon mobiilipeli, Pelistä arvioidaan teknistä vaativuutta, ohjelmointirakenteiden oikeaoppista käyttöä, dokumentaatiota ja yksilösuoritusta (vertaisarviointi).

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

50% - 70% harjoituksista ja tyydyttävä julkaistu mobiilipeli. Pelistä arvioidaan teknistä vaativuutta, ohjelmointirakenteiden oikeaoppista käyttöä, dokumentaatiota ja yksilösuoritusta (vertaisarviointi).

Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

70% - 90% harjoituksista ja hyvä julkaistu mobiilipeli, Pelistä arvioidaan teknistä vaativuutta, ohjelmointirakenteiden oikeaoppista käyttöä, dokumentaatiota ja yksilösuoritusta (vertaisarviointi).

Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

90% - 100% harjoituksista ja kiitettävä julkaistu mobiilipeli. Pelistä arvioidaan teknistä vaativuutta, ohjelmointirakenteiden oikeaoppista käyttöä, dokumentaatiota ja yksilösuoritusta (vertaisarviointi).

Siirry alkuun