Skip to main content

Mobile Game Programming (6cr)

Code: 4A00CP22-3004

General information


Enrolment period
30.11.2015 - 10.01.2016
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2016 - 31.07.2016
Implementation has ended.
Credits
6 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Business Information Systems
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Business Information Systems
Teachers
Jussi Pohjolainen
Jan Krebber
Person in charge
Jussi Pohjolainen
Course
4A00CP22

Objectives (course unit)

Hyvän suorituksen osaamistavoitteet:
Opiskelija osaa toteuttaa 2D-pelin, joka käyttää hyväkseen ulkopuolista web-palvelua
Opiskelija osaa toteuttaa 2D-pelin, joka sisältää persistentin tallennuksen
Opiskelija osaa toteuttaa 2D-pelin, joka sisältää useampia kenttiä.
Hyväksytyn suorituksen osaamistavoitteet:
Opiskelija rakentaa yhteistyössä ryhmänsä kanssa toimivan 2D-pelin
Opiskelija osaa toteuttaa 2D-pelin, joka sisältää peliobjekteja, törmäyksiä ja näppäinkomentoja
Opiskelija osaa dokumentoida toteuttamansa 2D-pelin.

Content (course unit)

Ydinkysymyksiä sisällöstä:
Miten 2D-pelejä ohjelmoidaan?
Miten peliobjektit, törmäyksen hallinta ja käyttäjän syöte toteutetaan osana 2D-peliä?

Prerequisites (course unit)

Johdatus ohjelmointiin tai vastaavat tiedot

Exam schedules

-

Assessment methods and criteria

Opintojakso arvioidaan tehtyjen viikkoharjoitusten (35%) ja ryhmässä toteutetun julkaistavan mobiilipelin (65%) painotettuna keskiarvona.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Luennot, demonstraatiot, itsenäinen opiskelu, ongelmalähtöinen opiskelija, virtuaaliopetus

Learning materials

Kurssin kotisivut: https://dl.dropboxusercontent.com/u/874087/4A00CP22/index.html

Student workload

3. periodi: lähiopetusta viikossa 4h ja itsenäistä opiskelua 6h
4. periodi: projektin työstämistä ryhmissä n. 10h / viikko

Content scheduling

Yksityiskohtaisempi jaksotus kurssin kotisivuilla: https://dl.dropboxusercontent.com/u/874087/4A00CP22/index.html
Viikko 02: Recap OO, Tools, UX for Mobile Phones
Viikko 03: Intro to libGDX, Simple Game, UX for Games
Viikko 04: User Input and Animation, Concept Design
Viikko 05: Tiled Maps
Viikko 06: UI, Screens, Preferences
Viikko 07: Box2D and Physics
Viikko 08: Publishing / Localization
Viikko 09: -
Viikko 10: Project
Viikko 11: Project
Viikko 12: Project
Viikko 13: Game Review
Viikko 14: Project
Viikko 15: Project
Viikko 16: Project
Viikko 17: Project
Viikko 18: Project
Viikko 19: Project / Game EXPO

Completion alternatives

-

Practical training and working life cooperation

-

International connections

-

Further information

Opintojakso liittyy olennaisesti 15tiko kevään yhteiseen projektiin. Opintojaksolla toteutetaan mobiilipeliprojektin ohjelmointiosuus.

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Alle 50% harjoituksista tai julkaisematon mobiilipeli, Pelistä arvioidaan teknistä vaativuutta, ohjelmointirakenteiden oikeaoppista käyttöä, dokumentaatiota ja yksilösuoritusta (vertaisarviointi).

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

50% - 70% harjoituksista ja tyydyttävä julkaistu mobiilipeli. Pelistä arvioidaan teknistä vaativuutta, ohjelmointirakenteiden oikeaoppista käyttöä, dokumentaatiota ja yksilösuoritusta (vertaisarviointi).

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

70% - 90% harjoituksista ja hyvä julkaistu mobiilipeli, Pelistä arvioidaan teknistä vaativuutta, ohjelmointirakenteiden oikeaoppista käyttöä, dokumentaatiota ja yksilösuoritusta (vertaisarviointi).

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

90% - 100% harjoituksista ja kiitettävä julkaistu mobiilipeli. Pelistä arvioidaan teknistä vaativuutta, ohjelmointirakenteiden oikeaoppista käyttöä, dokumentaatiota ja yksilösuoritusta (vertaisarviointi).

Go back to top of page