Skip to main content

Mobile Game Programming (6cr)

Code: 4A00CP22-3003

General information


Enrolment period
30.11.2015 - 10.01.2016
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2016 - 31.07.2016
Implementation has ended.
Credits
6 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Business Information Systems
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 25
Teachers
Jussi Pohjolainen
Jan Krebber
Person in charge
Jussi Pohjolainen
Course
4A00CP22

Objectives (course unit)

Hyvän suorituksen osaamistavoitteet:
Opiskelija osaa toteuttaa 2D-pelin, joka käyttää hyväkseen ulkopuolista web-palvelua
Opiskelija osaa toteuttaa 2D-pelin, joka sisältää persistentin tallennuksen
Opiskelija osaa toteuttaa 2D-pelin, joka sisältää useampia kenttiä.
Hyväksytyn suorituksen osaamistavoitteet:
Opiskelija rakentaa yhteistyössä ryhmänsä kanssa toimivan 2D-pelin
Opiskelija osaa toteuttaa 2D-pelin, joka sisältää peliobjekteja, törmäyksiä ja näppäinkomentoja
Opiskelija osaa dokumentoida toteuttamansa 2D-pelin.

Content (course unit)

Ydinkysymyksiä sisällöstä:
Miten 2D-pelejä ohjelmoidaan?
Miten peliobjektit, törmäyksen hallinta ja käyttäjän syöte toteutetaan osana 2D-peliä?

Prerequisites (course unit)

Johdatus ohjelmointiin tai vastaavat tiedot

Exam schedules

-

Assessment methods and criteria

Opintojakso arvioidaan tehtyjen viikkoharjoitusten (35%) ja ryhmässä toteutetun julkaistavan mobiilipelin (65%) painotettuna keskiarvona.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Luennot, demonstraatiot, itsenäinen opiskelu, ongelmalähtöinen opiskelija, virtuaaliopetus

Learning materials

Kurssin kotisivut: https://dl.dropboxusercontent.com/u/874087/4A00CP22/index.html

Student workload

3. periodi: lähiopetusta viikossa 4h ja itsenäistä opiskelua 6h
4. periodi: projektin työstämistä ryhmissä n. 10h / viikko

Content scheduling

Yksityiskohtaisempi jaksotus kurssin kotisivuilla: https://dl.dropboxusercontent.com/u/874087/4A00CP22/index.html
Viikko 02: Recap OO, Tools, UX for Mobile Phones
Viikko 03: Intro to libGDX, Simple Game, UX for Games
Viikko 04: User Input and Animation, Concept Design
Viikko 05: Tiled Maps
Viikko 06: UI, Screens, Preferences
Viikko 07: Box2D and Physics
Viikko 08: Publishing / Localization
Viikko 09: -
Viikko 10: Project
Viikko 11: Project
Viikko 12: Project
Viikko 13: Game Review
Viikko 14: Project
Viikko 15: Project
Viikko 16: Project
Viikko 17: Project
Viikko 18: Project
Viikko 19: Project / Game EXPO

Completion alternatives

-

Practical training and working life cooperation

-

International connections

-

Further information

Opintojakso liittyy olennaisesti 15tiko kevään yhteiseen projektiin. Opintojaksolla toteutetaan mobiilipeliprojektin ohjelmointiosuus.

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Alle 50% harjoituksista tai julkaisematon mobiilipeli, Pelistä arvioidaan teknistä vaativuutta, ohjelmointirakenteiden oikeaoppista käyttöä, dokumentaatiota ja yksilösuoritusta (vertaisarviointi).

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

50% - 70% harjoituksista ja tyydyttävä julkaistu mobiilipeli. Pelistä arvioidaan teknistä vaativuutta, ohjelmointirakenteiden oikeaoppista käyttöä, dokumentaatiota ja yksilösuoritusta (vertaisarviointi).

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

70% - 90% harjoituksista ja hyvä julkaistu mobiilipeli, Pelistä arvioidaan teknistä vaativuutta, ohjelmointirakenteiden oikeaoppista käyttöä, dokumentaatiota ja yksilösuoritusta (vertaisarviointi).

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

90% - 100% harjoituksista ja kiitettävä julkaistu mobiilipeli. Pelistä arvioidaan teknistä vaativuutta, ohjelmointirakenteiden oikeaoppista käyttöä, dokumentaatiota ja yksilösuoritusta (vertaisarviointi).

Go back to top of page