Mobile Game Programming (6cr)
Code: 4A00CP22-3003
General information
- Enrolment period
- 30.11.2015 - 10.01.2016
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.01.2016 - 31.07.2016
- Implementation has ended.
- Credits
- 6 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Business Information Systems
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 25
Objectives (course unit)
Hyvän suorituksen osaamistavoitteet:
Opiskelija osaa toteuttaa 2D-pelin, joka käyttää hyväkseen ulkopuolista web-palvelua
Opiskelija osaa toteuttaa 2D-pelin, joka sisältää persistentin tallennuksen
Opiskelija osaa toteuttaa 2D-pelin, joka sisältää useampia kenttiä.
Hyväksytyn suorituksen osaamistavoitteet:
Opiskelija rakentaa yhteistyössä ryhmänsä kanssa toimivan 2D-pelin
Opiskelija osaa toteuttaa 2D-pelin, joka sisältää peliobjekteja, törmäyksiä ja näppäinkomentoja
Opiskelija osaa dokumentoida toteuttamansa 2D-pelin.
Content (course unit)
Ydinkysymyksiä sisällöstä:
Miten 2D-pelejä ohjelmoidaan?
Miten peliobjektit, törmäyksen hallinta ja käyttäjän syöte toteutetaan osana 2D-peliä?
Prerequisites (course unit)
Johdatus ohjelmointiin tai vastaavat tiedot
Exam schedules
-
Assessment methods and criteria
Opintojakso arvioidaan tehtyjen viikkoharjoitusten (35%) ja ryhmässä toteutetun julkaistavan mobiilipelin (65%) painotettuna keskiarvona.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Luennot, demonstraatiot, itsenäinen opiskelu, ongelmalähtöinen opiskelija, virtuaaliopetus
Learning materials
Kurssin kotisivut: https://dl.dropboxusercontent.com/u/874087/4A00CP22/index.html
Student workload
3. periodi: lähiopetusta viikossa 4h ja itsenäistä opiskelua 6h
4. periodi: projektin työstämistä ryhmissä n. 10h / viikko
Content scheduling
Yksityiskohtaisempi jaksotus kurssin kotisivuilla: https://dl.dropboxusercontent.com/u/874087/4A00CP22/index.html
Viikko 02: Recap OO, Tools, UX for Mobile Phones
Viikko 03: Intro to libGDX, Simple Game, UX for Games
Viikko 04: User Input and Animation, Concept Design
Viikko 05: Tiled Maps
Viikko 06: UI, Screens, Preferences
Viikko 07: Box2D and Physics
Viikko 08: Publishing / Localization
Viikko 09: -
Viikko 10: Project
Viikko 11: Project
Viikko 12: Project
Viikko 13: Game Review
Viikko 14: Project
Viikko 15: Project
Viikko 16: Project
Viikko 17: Project
Viikko 18: Project
Viikko 19: Project / Game EXPO
Completion alternatives
-
Practical training and working life cooperation
-
International connections
-
Further information
Opintojakso liittyy olennaisesti 15tiko kevään yhteiseen projektiin. Opintojaksolla toteutetaan mobiilipeliprojektin ohjelmointiosuus.
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Alle 50% harjoituksista tai julkaisematon mobiilipeli, Pelistä arvioidaan teknistä vaativuutta, ohjelmointirakenteiden oikeaoppista käyttöä, dokumentaatiota ja yksilösuoritusta (vertaisarviointi).
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
50% - 70% harjoituksista ja tyydyttävä julkaistu mobiilipeli. Pelistä arvioidaan teknistä vaativuutta, ohjelmointirakenteiden oikeaoppista käyttöä, dokumentaatiota ja yksilösuoritusta (vertaisarviointi).
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
70% - 90% harjoituksista ja hyvä julkaistu mobiilipeli, Pelistä arvioidaan teknistä vaativuutta, ohjelmointirakenteiden oikeaoppista käyttöä, dokumentaatiota ja yksilösuoritusta (vertaisarviointi).
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
90% - 100% harjoituksista ja kiitettävä julkaistu mobiilipeli. Pelistä arvioidaan teknistä vaativuutta, ohjelmointirakenteiden oikeaoppista käyttöä, dokumentaatiota ja yksilösuoritusta (vertaisarviointi).