Skip to main content

Work Orientations of Social Work and Social Pedagogy (5 cr)

Code: 7S-20-3006

General information


Enrolment period
01.02.2016 - 24.05.2016
Registration for the implementation has ended.
Timing
30.03.2016 - 25.05.2016
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Social Services
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Social Services
Teachers
Juha Santala
Raija Yliniemi
Course
7S-20

Objectives (course unit)

Students:
- are aware of the multi-disciplinary and diverse aspects of social services
- can explain the historical development and theoretical traditions of social pedagogy and social work
- are familiar with different approaches to social work and social pedagogy
- understand the significance of social work and social pedagogy in society
- can explain the importance of social pedagogy in early childhood education and social work
- can explain the significance of social pedagogy in client work

Content (course unit)

- The historical development and theoretical traditions of social work and social pedagogy
- Preventive, rehabilitative, communal, and structural social work
- Pedagogy of the oppressed, socio-cultural motivation
- Social pedagogy in early childhood education, civic education, and social work
- Community, inclusion, dialogue, and functionality as principles of client work

Exam schedules

25.5 ip Juha Tentti
Etätehtävän palautus 1.6.16 tai 26.8.16

Assessment methods and criteria

1. Tentti 25.5
Kirjana: Freire, Sorrettujen pedagogiikka tai Hannula: Tiedostaminen ja muutos, löytyy netistä
2. Etätehtävä joka Tabulassa ja siihen liittyvä materiaali. Raija Yliniemi ottaa vastaan etätehtävän palautus palautus 1.6.16 tai 26.8.16

Teaching methods

Lähiopetus
Etätehtävät itsenäisenä opiskeluna

Student workload

Opiskelijan tunnit 135 yhteensä
Lähiopetus 44 tuntia
Oppimistehtävät ja itsenäinen opiskelu 91 tuntia.

Further information

Ajankohta 30.3 - 26.5.2016
30.3 ap Juha ap Antidialoginen toiminta
26.4 ap Raija
26.4 ip R1 Juha R2 Raija
27.4 ap Juha Tuija Hyyrynen, Lainrikkoja työ; ip r1 Raija R2 Juha
28.4.ap Raija
29.4 ap Raija
24.5 ip Juha Matti Härkönen, sosiaaltyö ja ammatilline kasvu. Sosiaalipedagogiikka käytännössä
25.5 ip Juha Tentti

21 ja 22.4 sosiaalipedagogiikan päivät Turussa

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Etätehtävä sosiaalipedagogiikka ( Raija):
Kokonaisuus ei ole selkeä, asiat käsitellään, eritellään pinnallisesti, yleisellä tasolla. Paljon lähes suoraa lainausta. Soveltamista ja kommentointia erittäin niukasti.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Etätehtävä ( Raija): Keskeiset asiat käsitelty selkeästi. Teksti sujuvaa, mutta melko referoivaa. Omia näkemyksiä ilmaistu jonkin verran. Tekstistä selviää asioiden ymmärtäminen ja soveltaminen.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Etätehtävä ( Raija) : Asioita käsitelty jäsentyneesti ja monipuolisesti. Työ on selkeästi rajattu ja vastaa annettuihin aiheisiin, teemoihin. Teksti on analysoivaa. Omia kommentteja, kokemuksia ja näkemyksiä esitellään hyvin. Työssä näkyy oma reflektointi ja teksti on omakohtaista.

Go back to top of page