Integrating Different Uses of Forestry (10 cr)
Code: 6M00BH61-3001
General information
- Enrolment period
- 02.07.2016 - 30.09.2016
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2016 - 31.12.2016
- Implementation has ended.
- Credits
- 10 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Forestry
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Forestry, students who began in 2013 or earlier
- Teachers
- Eeva Sundström
- Pirjo Puustjärvi
- Eveliina Asikainen
- Ari Vanamo
- Person in charge
- Eveliina Asikainen
- Course
- 6M00BH61
Objectives (course unit)
The student
- knows the methods enabling the defining the objectives for the sustainable use of forest and their integration
-is able to use these methods to solve issues that arise when forests are used in multiple ways
Content (course unit)
Ecosystem services and ecosystems approach. The gain from forest and evaluating different tyoes of gain. Defining the objectives in the planning process. Public participation. Spatial data analysis in the planning of forest use.Adaptive planning. Multipurpose forest palnning. Landscaping and visualizing. Grants, recompensation and agreements as a means of integration. Voluntary forest conservation. Main international forest certification schemes and their significance in guiding forest management.
Prerequisites (course unit)
Opintojaksolle pääsy edellyttää, että opiskelijalla on opintojakson alkaessa vähintään 150 opintopistettä suoritettuna perus- ja ammattiopintoja ja vapaasti valittavia opintoja. Harjoittelun opintopisteitä ei oteta huomioon.
Exam schedules
Ei tenttejä
Assessment methods and criteria
Arviointi on jatkuvaa. Lisäksi arvioinnin tukena kirjallisuuskatsausta (40 %), paikkatietoharjoitus ja siihen liittyvä osallistaminen (30 %), osallistamissuunnitelma (20 %), oppimispäiväkirjaa ja työpajatyöskentelyä (10 %).
Teaching methods
Työpajat, vierailijaluennot ja retkeilyt, luennot ja harjoitukset, paikkatietoharjoitus, kirjallisuuskatsaus ja sen esittäminen
Learning materials
Kangas, J & Kokko, A. 2001. MEtsän eri käyttömuotojen arvottaminen ja yhteensovittaminen. Metsäntutkimuslaitoksen tiedonantoja 800.
Muu materiaali osoitetaan Tabulassa.
Student workload
Retkeilyt & Vierailijaluennot 20h, oppimispäiväkirja 20 h
Kirjallisuskatsaukseen liittyvä lähiopetus 10 h, itsenäinen työskentely 70 h
Osallistamiseen liittyvä lähiopetus 30 h, itsenäinen työskentely 50 h
Paikkatietolähiopetus 24, itsenäinen työskentely 30 h
Alku- ja lopputyöpaja 8 h
Practical training and working life cooperation
Vierailuja ja vierailijaluentoja (metsähallitus, Tampereen kaupunki ym.), Tampereen kaupungin metsiin liittyvä harjoitus.
International connections
Ei kv yhteyksiä
Further information
• Vierailijaluennot ja retkeilyt, joiden perusteella tehdään oppimispäiväkirja 1,5 op.
* Kirjallisuuskatsaus 3 op (n. 10 sivua) ja sen tärkeimmät asiat esittelevästä lyhyestä esityksestä, jokainen myös lukee yhden kirjallisuuskatsauksen ja valmistautuu esittämään kysymyksiä, kun ko. katsauksesta pidetään esitys (
Kirjallisuuskatsauksen suunnitelma palautetaan Tabulaan viimeistään 25.10.
Kirjallisuuskatsauksen lopullinen versio palautetaan Tabulaan viimeistään 16.12.
• Paikkatiedon soveltaminen metsän eri käyttömuotojen yhteensovittamiseen 2 op
* Yhteensovittamisen ja konfliktien hallinnan luennot ja harjoitukset 3 op
• Luentoihin valmistaudutaan yleensä lukemalla annettu kirjallisuus
• Suoritus: parityönä tehtävä osallistamissuunnitelma
• Alku- ja lopputyöpajasta 0,5 op. Näihin osallistuminen on pakollista
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija ei hahmota metsän eri käyttömuotojen yhteensovittamisen problematiikkaa, eikä hallitse opintojaksolla opiskeltuja yhteensovittamisen välineitä.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija suorittaa annetut tehtävät mekaanisesti tai tarvitsee niistä suoritumisessa paljon apua. Kirjallisuuskatsaus on sirpaleinen, teoreettinen tieto ei kytkeydy esimerkkeihin. Oppimispäiväkirjassa vierailuista ja omasta oppimsesta kerrotaan lähinnä kuvailevasti.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija soveltaa oppimiaan käyttömuotojen yhteensovittamisen ja osallistamisen välineitä asianmukaisesti, mutta jossain määrin kaavamaisesti. Kirjallisuuskatsaus muodostaa kokonaisuuden, jossa teoria ja esimerkit kytkeytyvät toisiinsa. Oppimispäiväkirjassa opiskelija osaa arvioida oppimistaan ja osaamistaan.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija soveltaa ja yhdistelee oppimiaan käyttömuotojen yhteensovittamisen ja osallistamisen välineitä luovasti, kriittisesti ja tilanteeseen sopivasti. Kirjallisuuskatsaus muodostaa yhtenäisen, perustellusti rajautuvan kokonaisuuden. Oppimispäiväkirjassa oppimistilanteiden sisältö ja anti oppimiselle muodostavat reflektiivisen tarinan osaamisen kehittymisestä.