Skip to main content

Integrating Different Uses of Forestry (10 cr)

Code: 6M00BH61-3001

General information


Enrolment period
02.07.2016 - 30.09.2016
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2016 - 31.12.2016
Implementation has ended.
Credits
10 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Forestry
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Forestry, students who began in 2013 or earlier
Teachers
Eeva Sundström
Pirjo Puustjärvi
Eveliina Asikainen
Ari Vanamo
Person in charge
Eveliina Asikainen
Course
6M00BH61

Objectives (course unit)

The student
- knows the methods enabling the defining the objectives for the sustainable use of forest and their integration
-is able to use these methods to solve issues that arise when forests are used in multiple ways

Content (course unit)

Ecosystem services and ecosystems approach. The gain from forest and evaluating different tyoes of gain. Defining the objectives in the planning process. Public participation. Spatial data analysis in the planning of forest use.Adaptive planning. Multipurpose forest palnning. Landscaping and visualizing. Grants, recompensation and agreements as a means of integration. Voluntary forest conservation. Main international forest certification schemes and their significance in guiding forest management.

Prerequisites (course unit)

Opintojaksolle pääsy edellyttää, että opiskelijalla on opintojakson alkaessa vähintään 150 opintopistettä suoritettuna perus- ja ammattiopintoja ja vapaasti valittavia opintoja. Harjoittelun opintopisteitä ei oteta huomioon.

Exam schedules

Ei tenttejä

Assessment methods and criteria

Arviointi on jatkuvaa. Lisäksi arvioinnin tukena kirjallisuuskatsausta (40 %), paikkatietoharjoitus ja siihen liittyvä osallistaminen (30 %), osallistamissuunnitelma (20 %), oppimispäiväkirjaa ja työpajatyöskentelyä (10 %).

Teaching methods

Työpajat, vierailijaluennot ja retkeilyt, luennot ja harjoitukset, paikkatietoharjoitus, kirjallisuuskatsaus ja sen esittäminen

Learning materials

Kangas, J & Kokko, A. 2001. MEtsän eri käyttömuotojen arvottaminen ja yhteensovittaminen. Metsäntutkimuslaitoksen tiedonantoja 800.
Muu materiaali osoitetaan Tabulassa.

Student workload

Retkeilyt & Vierailijaluennot 20h, oppimispäiväkirja 20 h
Kirjallisuskatsaukseen liittyvä lähiopetus 10 h, itsenäinen työskentely 70 h
Osallistamiseen liittyvä lähiopetus 30 h, itsenäinen työskentely 50 h
Paikkatietolähiopetus 24, itsenäinen työskentely 30 h
Alku- ja lopputyöpaja 8 h

Practical training and working life cooperation

Vierailuja ja vierailijaluentoja (metsähallitus, Tampereen kaupunki ym.), Tampereen kaupungin metsiin liittyvä harjoitus.

International connections

Ei kv yhteyksiä

Further information

• Vierailijaluennot ja retkeilyt, joiden perusteella tehdään oppimispäiväkirja 1,5 op.
* Kirjallisuuskatsaus 3 op (n. 10 sivua) ja sen tärkeimmät asiat esittelevästä lyhyestä esityksestä, jokainen myös lukee yhden kirjallisuuskatsauksen ja valmistautuu esittämään kysymyksiä, kun ko. katsauksesta pidetään esitys (
Kirjallisuuskatsauksen suunnitelma palautetaan Tabulaan viimeistään 25.10.
Kirjallisuuskatsauksen lopullinen versio palautetaan Tabulaan viimeistään 16.12.
• Paikkatiedon soveltaminen metsän eri käyttömuotojen yhteensovittamiseen 2 op
* Yhteensovittamisen ja konfliktien hallinnan luennot ja harjoitukset 3 op
• Luentoihin valmistaudutaan yleensä lukemalla annettu kirjallisuus
• Suoritus: parityönä tehtävä osallistamissuunnitelma
• Alku- ja lopputyöpajasta 0,5 op. Näihin osallistuminen on pakollista

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija ei hahmota metsän eri käyttömuotojen yhteensovittamisen problematiikkaa, eikä hallitse opintojaksolla opiskeltuja yhteensovittamisen välineitä.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija suorittaa annetut tehtävät mekaanisesti tai tarvitsee niistä suoritumisessa paljon apua. Kirjallisuuskatsaus on sirpaleinen, teoreettinen tieto ei kytkeydy esimerkkeihin. Oppimispäiväkirjassa vierailuista ja omasta oppimsesta kerrotaan lähinnä kuvailevasti.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija soveltaa oppimiaan käyttömuotojen yhteensovittamisen ja osallistamisen välineitä asianmukaisesti, mutta jossain määrin kaavamaisesti. Kirjallisuuskatsaus muodostaa kokonaisuuden, jossa teoria ja esimerkit kytkeytyvät toisiinsa. Oppimispäiväkirjassa opiskelija osaa arvioida oppimistaan ja osaamistaan.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija soveltaa ja yhdistelee oppimiaan käyttömuotojen yhteensovittamisen ja osallistamisen välineitä luovasti, kriittisesti ja tilanteeseen sopivasti. Kirjallisuuskatsaus muodostaa yhtenäisen, perustellusti rajautuvan kokonaisuuden. Oppimispäiväkirjassa oppimistilanteiden sisältö ja anti oppimiselle muodostavat reflektiivisen tarinan osaamisen kehittymisestä.

Go back to top of page