Siirry suoraan sisältöön

Hoitotyön kehittäminen ja johtaminen (2 op)

Toteutuksen tunnus: K368D-11-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
30.11.2015 - 08.02.2016
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.01.2016 - 31.05.2016
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
2 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Ensihoitaja, kätilö ja terveydenhoitaja
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
22 - 25
Koulutus
Ensihoidon koulutusohjelma, vuonna 2013 tai aiemmin aloittaneet
Opettajat
Marjo Räsänen
Tuija Rasku
Vastuuhenkilö
Marjo Räsänen
Opintojakso
K368D-11

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Pakolliset seminaarit 19.4 ja 25.4
Yksilötehtävien painotus 50% ja ryhmätehtävän painotus 50%, sisältäen kummassakin vertaisarvioijana toimimisen ja seminaari-aktiivisuuden

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opiskelija suorittaa verkkokurssilla annetut yksilötehtävät ( 2 kpl) sekä ryhmä- tai parityönä annetun tehtävän noudattaen sovittua aikatalua. Lisäksi opiskelija osallistuu kahteen seminaariin sekä omalla esityksellä yksilötyöstä ja palauttaa tekemänsä CV:n verkkokurssille. Lisäksi hän osallistuu ryhmän esitykseen ryhmätyöstä että toimii aktiivisesti seminaarissa osallistujana ja vertaisarvioijana sovituissa kohdin.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Yhteistoiminnallisella oppimisella ryhmien ja / tai parien muodostaminen sekä oppimisen arviointikriteerien täydentämien , orientoituminen verkkokurssiin (2x 2h) ja kurssin suorittaminen verkko-opetusmateriaalin avulla. Ryhmä- ja /tai parityöskentely, itsenäinen työskentely, seminaarit ( 2 kpl) vertaisarvioinnin hyväksikäyttäminen

Oppimateriaalit

Ajankohtaiset lait, tutkimukset, artikkelit ja verkkokurssille koottu ja yhteistoiminnallisen oppimisen keinoin tuotettava materiaali sekä opiskelijoiden tehtävien tuotoksena syntynyt materiaali.
Pääoppikirja: Laaksonen, Niskanen, Ollilla (2012) : Lähijohtamisen perusteet terveydenhuollossa, ( ei sivuja 48-61 ja 255-283 )

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

4 h orientaatio
14 h seminaarit
16 tuntia itsenäinen työskentely ja 20 tuntia työskentely ryhmässä
Yht. 54 tuntia

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

-

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Oman harjoittelun kautta aiheeseen perehtyminen jakson aikana

Lisätietoja opiskelijoille

8.2.2016 Orientaatio, ryhmien ja/ tai parien muodostaminen ja täydentävien arviointikriteerien laatiminen
17.3.2016 Oppimisen prosessin arviointi ja orientaatio harjoittelun tehtävään ja sopiminen seminaaripäivien järjestelyistä.
19.4.2016 klo 9.15-15.45 Seminaari ( läsnäolovelvoite)
25.4.2016 klo 9.15-15.45 Seminaari ( läsnäolovelvoite)

Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija ei toimi ohjeiden mukaan eikä noudata sovittuja aikatauluja . Opiskelija ei hallitse k.o. teema-alueen peruskäsitteitä - ja tietoja

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija hallitsee alueen peruskäsitteet ja tiedot sekä antaa oman panoksensa ryhmässä tehtäviin tuotoksiin. Opiskelija noudattaa annettuja aikatauluja.

Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija osaa analysoida ja esittää perusteltuja ja kriittisiä näkemyksiä aihealueesta ja osaa soveltaa teoriatietoa käytäntöön. Opiskelija toimii ryhmässä tuoden esiin omaa näkemystään ja kokemuksiaan asiasta ja antaa kannustavaa palutetta toimiessaan vertaisarvioijana

Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija osoittaa kykyä esittää perusteluja, kriittisiä näkemyksiä ja osaa problematisoida hoitotyön johtamisen käytäntöjä omien kokemuksiensa kautta. Opiskelija kykenee soveltamaan teoriatietoja perustellusti ja osoittaa oivalluskykyä. Opiskelija tunnistaa omat kehittymistarpeensa ja osaa arvioida rakentavasti myös muiden kehittymistä ja tuotoksia k.o alueella.

Siirry alkuun