Development and Administration of Nursing (2 cr)
Code: K368D-11-3002
General information
- Enrolment period
- 30.11.2015 - 08.02.2016
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.01.2016 - 31.05.2016
- Implementation has ended.
- Credits
- 2 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Emergency Care, Midwifery, Public Health Nursing
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 22 - 25
- Degree programmes
- Degree Programme in Emergency Care, students who began in 2013 or earlier
Exam schedules
Pakolliset seminaarit 19.4 ja 25.4
Yksilötehtävien painotus 50% ja ryhmätehtävän painotus 50%, sisältäen kummassakin vertaisarvioijana toimimisen ja seminaari-aktiivisuuden
Assessment methods and criteria
Opiskelija suorittaa verkkokurssilla annetut yksilötehtävät ( 2 kpl) sekä ryhmä- tai parityönä annetun tehtävän noudattaen sovittua aikatalua. Lisäksi opiskelija osallistuu kahteen seminaariin sekä omalla esityksellä yksilötyöstä ja palauttaa tekemänsä CV:n verkkokurssille. Lisäksi hän osallistuu ryhmän esitykseen ryhmätyöstä että toimii aktiivisesti seminaarissa osallistujana ja vertaisarvioijana sovituissa kohdin.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Yhteistoiminnallisella oppimisella ryhmien ja / tai parien muodostaminen sekä oppimisen arviointikriteerien täydentämien , orientoituminen verkkokurssiin (2x 2h) ja kurssin suorittaminen verkko-opetusmateriaalin avulla. Ryhmä- ja /tai parityöskentely, itsenäinen työskentely, seminaarit ( 2 kpl) vertaisarvioinnin hyväksikäyttäminen
Learning materials
Ajankohtaiset lait, tutkimukset, artikkelit ja verkkokurssille koottu ja yhteistoiminnallisen oppimisen keinoin tuotettava materiaali sekä opiskelijoiden tehtävien tuotoksena syntynyt materiaali.
Pääoppikirja: Laaksonen, Niskanen, Ollilla (2012) : Lähijohtamisen perusteet terveydenhuollossa, ( ei sivuja 48-61 ja 255-283 )
Student workload
4 h orientaatio
14 h seminaarit
16 tuntia itsenäinen työskentely ja 20 tuntia työskentely ryhmässä
Yht. 54 tuntia
Completion alternatives
-
Practical training and working life cooperation
Oman harjoittelun kautta aiheeseen perehtyminen jakson aikana
Further information
8.2.2016 Orientaatio, ryhmien ja/ tai parien muodostaminen ja täydentävien arviointikriteerien laatiminen
17.3.2016 Oppimisen prosessin arviointi ja orientaatio harjoittelun tehtävään ja sopiminen seminaaripäivien järjestelyistä.
19.4.2016 klo 9.15-15.45 Seminaari ( läsnäolovelvoite)
25.4.2016 klo 9.15-15.45 Seminaari ( läsnäolovelvoite)
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija ei toimi ohjeiden mukaan eikä noudata sovittuja aikatauluja . Opiskelija ei hallitse k.o. teema-alueen peruskäsitteitä - ja tietoja
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija hallitsee alueen peruskäsitteet ja tiedot sekä antaa oman panoksensa ryhmässä tehtäviin tuotoksiin. Opiskelija noudattaa annettuja aikatauluja.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija osaa analysoida ja esittää perusteltuja ja kriittisiä näkemyksiä aihealueesta ja osaa soveltaa teoriatietoa käytäntöön. Opiskelija toimii ryhmässä tuoden esiin omaa näkemystään ja kokemuksiaan asiasta ja antaa kannustavaa palutetta toimiessaan vertaisarvioijana
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija osoittaa kykyä esittää perusteluja, kriittisiä näkemyksiä ja osaa problematisoida hoitotyön johtamisen käytäntöjä omien kokemuksiensa kautta. Opiskelija kykenee soveltamaan teoriatietoja perustellusti ja osoittaa oivalluskykyä. Opiskelija tunnistaa omat kehittymistarpeensa ja osaa arvioida rakentavasti myös muiden kehittymistä ja tuotoksia k.o alueella.