Siirry suoraan sisältöön

Professional English for the service industry (5 op)

Toteutuksen tunnus: 8T00BV76-3009

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.10.2015 - 31.12.2015
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.01.2016 - 14.05.2016
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
5 op
Lähiosuus
2 op
Virtuaaliosuus
3 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
Restonomi
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Palveluliiketoiminnan tutkinto-ohjelma
Opettajat
Kaarina Järveläinen
Vastuuhenkilö
Satu Kylmälä
Opintojakso
8T00BV76

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Opiskelija
Osaa kertoa itsestään, koulutuksestaan, työkokemuksestaan ja työtehtävistään sekä käyttää monipuolisesti alansa erikoisterminologiaa.
Osaa toimia kieli- ja kulttuurirajat ylittävissä työelämän suullisissa ja kirjallisissa vuorovaikutustilanteissa.
Osaa viestiä asiakaslähtöisesti erilaisissa suhdeverkostoissa, neuvottelu- ja neuvontatilanteissa ja asiakaskontakteissa.
Osaa valita vastaanottajan ja tilanteen mukaisen kielen ja tyylin erilaisissa viestintätilanteissa.
Pystyy hakemaan, kriittisesti valikoimaan ja käsittelemään työtehtäviensä hallinnan edellyttämää tietoa.
Pystyy seuraamaan oman alansa kehitystä ja osallistumaan siihen eri kanavien kautta (esim. media, konferenssit, kirjallisuus).

Sisältö (Opintojakso)

Mitä opiskelija osaa viestiä osaamisestaan, työympäristöstään ja työtehtävistään kohdekielellä?
Mitä opiskelija tarvitsee onnistuakseen monikulttuurisessa asiakaslähtöisessä vuorovaikutuksessa kohdekielellä?
Miten opiskelija kehittää osaamistaan ja hankkii tietoja omalta alaltaan kohdekielellä?

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

kirjallinen koe 14.5.2015 klo 12-13.30

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

aktiivinen osallistuminen lähiopetukseen 100 %
raportti/referaatti
suullinen esitys
kirjallinen koe

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

harjoitukset
itsenäinen verkko-opiskelu
lähiopetus
opetuskeskustelu
pari- ja ryhmätyöskentely
aktivoivat kirjoitustehtävät
esitykset
itsearviointi
vertaisarviointi
referaatti

Oppimateriaalit

materiaali Tabulassa
internet
opiskelijoiden tuottama materiaali

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

opiskelijan kokonaistyön mitoitus 27h/opintopiste
lähiopetus 12 h

Sisällön jaksotus

itsenäinen verkko-opiskelu
lähiopetus
suulliset esitykset
kirjallinen koe

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

ei valinnaisia toteutustapoja
AHOT-menettely

Lisätietoja opiskelijoille

lähiopetuspäivät:
7.1.2015 16.30
10.3 16.30
8.4 13-17
14.5 8.30-14

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

osaa kertoa itsestään, koulutuksestaan, työkokemuksestaan ja työtehtävistään
osaa tavanomaisissa työelämän suullisissa ja kirjallisissa vuorovaikutustilanteissa
pystyy sanakirjaa käyttäen ymmärtämään pääasiat yksinkertaisesta ammatillisesta tekstistä
pystyy pitämään ymmärrettävän suullisen esityksen alaan liittyvästä, omavalintaisesta aiheesta
pystyy osallistumaan pari- ja ryhmäkeskusteluihin

Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

osaa kertoa itsestään, koulutuksestaan, työkokemuksestaan ja työtehtävistään sekä käyttää alan erikoisterminologiaa.
osaa viestiä asiakaslähtöisesti neuvottelu- ja neuvontatilanteissa ja asiakaskontakteissa.
osaa valita vastaanottajan ja tilanteen mukaisen kielen ja tyylin tavallisimmissa viestintätilanteissa.
pystyy hakemaan, kriittisesti valikoimaan ja käsittelemään työtehtäviensä hallinnan edellyttämää tietoa.
pystyy seuraamaan oman alansa kehitystä
pystyy hoitamaan suulliset ja kirjalliset asiakaspalvelutilanteet asianmukaisesti
pystyy pitämään suppean, mutta selkeän suullisen esityksen alaan liittyvästä, omavalintaisesta aiheesta

Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

osaa kertoa itsestään, koulutuksestaan, työkokemuksestaan ja työtehtävistään sekä käyttää monipuolisesti alansa erikoisterminologiaa.
osaa toimia ammattitaitoisesti kieli- ja kulttuurirajat ylittävissä työelämän suullisissa ja kirjallisissa vuorovaikutustilanteissa.
osaa tehokkaasti ja ammattitaitoisesti viestiä asiakaslähtöisesti erilaisissa suhdeverkostoissa, neuvottelu- ja neuvontatilanteissa ja asiakaskontakteissa.
osaa taitavasti valita vastaanottajan ja tilanteen mukaisen kielen ja tyylin erilaisissa viestintätilanteissa.
pystyy hakemaan, kriittisesti valikoimaan ja käsittelemään työtehtäviensä hallinnan edellyttämää tietoa.
pystyy seuraamaan oman alansa kehitystä ja osallistumaan siihen eri kanavien kautta (esim. media, konferenssit, kirjallisuus).
osaa valmistella ja pitää vakuuttavan, jäsennellyn esityksen tarvittavine materiaaleineen
viestii spontaanisti, kannustavasti ja asiantuntevasti pari- ja ryhmäkeskusteluihin muiden näkemykset

Siirry alkuun