Skip to main content

Professional English for the service industry (5 cr)

Code: 8T00BV76-3009

General information


Enrolment period
01.10.2015 - 31.12.2015
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2016 - 14.05.2016
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Local portion
2 cr
Virtual portion
3 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Hospitality Management
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Hospitality Management
Teachers
Kaarina Järveläinen
Person in charge
Satu Kylmälä
Course
8T00BV76

Objectives (course unit)

After completing the course the students will

1 be able to communicate about themselves, their education, work experience and tasks as well as use the industry-related special terminology.

2 be able to use the English language in both spoken and written forms to carry out work-related tasks in
a multicultural context.

3 be able to communicate in a customer-oriented way in various networks, negotiation and councelling situations.

4 be able to adapt their communication style according to the communication partner in various
contexts.

5 be able to seek and apply professionally essential, industry-related information in a critical and analytical manner.

6 be able to follow the development in their field of study and participate in it via various channels (e.g. media, conferences, literature).

Content (course unit)

What are the students able to communicate about their professional skills, working environment and tasks in the target language?

What will the students need in order to successfully use the target language in a multicultural customer-oriented context?

How will the students develop their meta-skills and how will they find information related to their field of study?

Exam schedules

kirjallinen koe 14.5.2015 klo 12-13.30

Evaluation methods and criteria

aktiivinen osallistuminen lähiopetukseen 100 %
raportti/referaatti
suullinen esitys
kirjallinen koe

Teaching methods

harjoitukset
itsenäinen verkko-opiskelu
lähiopetus
opetuskeskustelu
pari- ja ryhmätyöskentely
aktivoivat kirjoitustehtävät
esitykset
itsearviointi
vertaisarviointi
referaatti

Learning materials

materiaali Tabulassa
internet
opiskelijoiden tuottama materiaali

Student workload

opiskelijan kokonaistyön mitoitus 27h/opintopiste
lähiopetus 12 h

Content scheduling

itsenäinen verkko-opiskelu
lähiopetus
suulliset esitykset
kirjallinen koe

Completion alternatives

ei valinnaisia toteutustapoja
AHOT-menettely

Further information

lähiopetuspäivät:
7.1.2015 16.30
10.3 16.30
8.4 13-17
14.5 8.30-14

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

osaa kertoa itsestään, koulutuksestaan, työkokemuksestaan ja työtehtävistään
osaa tavanomaisissa työelämän suullisissa ja kirjallisissa vuorovaikutustilanteissa
pystyy sanakirjaa käyttäen ymmärtämään pääasiat yksinkertaisesta ammatillisesta tekstistä
pystyy pitämään ymmärrettävän suullisen esityksen alaan liittyvästä, omavalintaisesta aiheesta
pystyy osallistumaan pari- ja ryhmäkeskusteluihin

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

osaa kertoa itsestään, koulutuksestaan, työkokemuksestaan ja työtehtävistään sekä käyttää alan erikoisterminologiaa.
osaa viestiä asiakaslähtöisesti neuvottelu- ja neuvontatilanteissa ja asiakaskontakteissa.
osaa valita vastaanottajan ja tilanteen mukaisen kielen ja tyylin tavallisimmissa viestintätilanteissa.
pystyy hakemaan, kriittisesti valikoimaan ja käsittelemään työtehtäviensä hallinnan edellyttämää tietoa.
pystyy seuraamaan oman alansa kehitystä
pystyy hoitamaan suulliset ja kirjalliset asiakaspalvelutilanteet asianmukaisesti
pystyy pitämään suppean, mutta selkeän suullisen esityksen alaan liittyvästä, omavalintaisesta aiheesta

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

osaa kertoa itsestään, koulutuksestaan, työkokemuksestaan ja työtehtävistään sekä käyttää monipuolisesti alansa erikoisterminologiaa.
osaa toimia ammattitaitoisesti kieli- ja kulttuurirajat ylittävissä työelämän suullisissa ja kirjallisissa vuorovaikutustilanteissa.
osaa tehokkaasti ja ammattitaitoisesti viestiä asiakaslähtöisesti erilaisissa suhdeverkostoissa, neuvottelu- ja neuvontatilanteissa ja asiakaskontakteissa.
osaa taitavasti valita vastaanottajan ja tilanteen mukaisen kielen ja tyylin erilaisissa viestintätilanteissa.
pystyy hakemaan, kriittisesti valikoimaan ja käsittelemään työtehtäviensä hallinnan edellyttämää tietoa.
pystyy seuraamaan oman alansa kehitystä ja osallistumaan siihen eri kanavien kautta (esim. media, konferenssit, kirjallisuus).
osaa valmistella ja pitää vakuuttavan, jäsennellyn esityksen tarvittavine materiaaleineen
viestii spontaanisti, kannustavasti ja asiantuntevasti pari- ja ryhmäkeskusteluihin muiden näkemykset

Go back to top of page