Siirry suoraan sisältöön

Ikääntyvien terveyden edistäminen (15op)

Toteutuksen tunnus: 7T00CI40-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
11.01.2016
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
11.01.2016 - 16.12.2016
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
15 op
Virtuaaliosuus
3 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
Terveyden edistäminen YAMK
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
23 - 24
Koulutus
Terveyden edistämisen ylempi tutkinto-ohjelma
Opettajat
Varpu Lipponen
Merja Repo
Anne-Marja Hammar
Hoitotyö Luennoitsija
Lea Saarni
Pienryhmät
Tiimi (Koko: 0 . Avoin AMK : 0.)
Pienryhmät
Tiimi
Opintojakso
7T00CI40

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Opiskelija
•Ymmärtää hyvinvoinnin, terveyden ja toimintakyvyn merkityksen ikääntyvän ihmisen elämässä
•Osaa soveltaa terveyden edistämisen etiikkaa, monitieteistä tietoperustaa sekä keskeisiä lähestymistapoja ja työmenetelmiä omalla asiantuntijuusalueellaan
•Osaa arvioida ja tehdä päätöksiä ikääntyvien terveyden edistämiseksi
•Osaa hyödyntää monitieteistä lähestymistapaa ja kulttuurin merkitystä ikäihmisten arjessa
•Osaa hyödyntää teknologisia ratkaisuja omalla asiantuntijuusalueellaan

Sisältö (Opintojakso)

* Hyvinvointi, terveys ja toimintakykyisyys
• Terveyden edistämisen etiikka
• Terveyden edistämisen monitieteinen tietoperusta
• Terveyden edistämisen keskeiset lähestymistavat ja työmenetelmät
• Pitkäaikaissairaudet
• Monitieteinen lähestymistapa ja kulttuurin merkitys ikäihmisten arjessa
• Palliatiivinen ja saattohoito
• Hyvinvointi- ja geronteknologia

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

-

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Aktiivinen osallistuminen lähiopetukseen ja simulaatiopajatyöskentelyyn
Tiimissä tehtävä kirjallinen raportti arvioidaan asteikolla 0-5
Opintojaksopalaute kerätään palautekeskustelun avulla

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Asiantuntijaluennot ja opetuskeskustelu
Simulaatio-opetus, toiminnalliset menetelmät
Kirjallinen tehtävä tiimissä

Oppimateriaalit

Ajankohtaiset kansalliset ja kansainväliset tieteelliset artikkelit ja julkaisut.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Lähiopetus: asiantuntijaluennot
Asiantuntijahaastattelut
Itsenäinen- ja tiimityöskentely
Työskentely verkossa

Sisällön jaksotus

Opettajien lähitunnit
Itsenäinen työskentely ja työskentely tiimeissä
Työskentely verkossa

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

-

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Asiantuntijahaastattelut työelämässä

Kansainvälisyys

-

Lisätietoja opiskelijoille

varpu.lipponen@tamk.fi
anne-marja.hammar@tamk.fi
lea.saarni@tamk.fi
merja.repo@tamk.fi

Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelijan osallistuminen lähiopetukseen ja tiimityöskentelyyn ei ole aktiivista.
Opiskelija ei osallistu tiimissä tehtävän kirjallisen raportin laatimiseen.
Opiskelija ei ole antanut opintojaksopalautetta.

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija
- käyttää terveyden edistämisen tietoa laaja-alaisesti
- käyttää systemaattisesti terveyden edistämisen käsitteitä, lähestymistapoja

Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskeli
- käyttää terveyden edistämisen tietoa kriittisesti ja laaja-alaisesti kotimaisia ja kansainvälisiä lähteitä hyödyntäen
- käyttää perustellusti terveyden edistämisen käsitteitä, lähestymistapoja ja työnmenetelmiä

Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija
- luo johdonmukiasen terveyden edistämisen tietoperustan kotimaisia ja kansainvälisiä lähteitä hyödyntäen
- käyttää kriittisesti analysoiden terveyden edistämisen käsitteitä, lähestymistapoja ja työnmenetelmiä

Siirry alkuun