Uudet viisasten kivet a) (15 op)
Toteutuksen tunnus: 8T00BB26-3002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 01.08.2015 - 09.01.2016
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.08.2015 - 09.03.2016
- Toteutus on päättynyt.
- Laajuus
- 15 op
- Virtuaaliosuus
- 10 op
- TKI-osuus
- 7 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Restonomi
- Toimipiste
- TAMK Pääkampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 10 - 30
- Opettajat
- Leila Kakko
- Satu Kylmälä
- Jaana Sahlsten
- Riitta Brännare
- Tuija Heikkilä
- Mikael Lindell
- Tuula Niemi
- Taija Karhe
- Vastuuhenkilö
- Leila Kakko
- Opintojakso
- 8T00BB26
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
Opiskelija
- osaa kiinnittää huomiota toimialalla ja yhteiskunnassa oleviin ja syntyviin ilmiöihin, trendeihin ja heikkoihin signaaleihin
- osaa hakea uutta tutkimustietoa oman urapolkunsa mukaisesti ja tuottaa sen pohjalta konkreettisia ideoita toimialan kehittämiseen.
Sisältö (Opintojakso)
MITÄ mahdollisuuksia ala tarjoaa?
MIKSI kehittäminen, innovointi ja visiointi kuuluvat restonomin kompetenssiin ja mitä työkaluja näissä tarvitaan?
MITEN voin löytää ja tunnistaa oman urapolkuni?
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Tutkimustyön perusteet osio:
Tutkimusanalyysi 20%
Tutkimuksen toteuttaminen 80%
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
-luennot
-harjoitukset
-tiimityöskentely
Oppimateriaalit
Tutkimustyön perusteet osio:
Virtuaaliaineisto (Tabulassa)
Heikkilä, Tarja. 2010 (tai uudempi). Tilastolliset menetelmät. Helsinki: Edita.
Hirsjärvi, S., Remes P., Sajavaara, P. 2005. Tutki ja kirjoita. Helsinki: Tammi. (tai uudempi painos)
Menetelmäopetuksen valtakunnallinen tietovaranto.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Tutkimustyön perusteet (3 op):
Luennot 0,25 op
Itsenäinen työskentely ja tehtävät:
Tutkimusanalyysi (yksilötehtävä) 0,75 op,
Tutkimuksen toteuttaminen (tiimitehtävä) 2 op
Kehittämisprojekti (7 op)
Kirjallisuus (5op)
Sisällön jaksotus
Tutkimustyön perusteet 3 op
Lähikerta 19.8. klo 8.30-14.30
Muilta osin opetus virtuaalista
Mitä tutkimus on, tutkimuksen suunnittelu ja toteutus?
Mitä on määrällinen ja laadullinen tutkimus?
Miten tutkimusaineisto kerätään, kuvataan ja analysoidaan?
Miten tutkimuksen tulosten luotettavuutta arvioidaan?
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Työelämään tehtävä tutkimus
Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
-ei tunnista tutkitustyöhön liittyvää peruskäsitteistöä
-ei suoriudu annetuista tehtävistä
-ei ota vastuuta omasta suoriutumisestaan
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
-osaa tunnistaa ja määritellä tutkimustyöhön liittyvät peruskäsitteet
-suoriutuu annetuista tehtävistä ohjatusti
-tarkastelee ja arvioi asioita vain omasta näkökulmastaan
Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
-osaa soveltaa erilaisia tutkimusmenetelmiä
-osaa valita tutkimusmenetlmiä perustellen
-tarkastelee ja arvioi asioita laajasti
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
-osaa arvioida ja analysoida tutkimustuloksia
-osaa arvioida erilaisa ratkaisuvaihtoehtoja
-tarkastelee ja arvioi itseään sekä ammattialansa työyhteisöä