Siirry suoraan sisältöön

Uudet viisasten kivet a) (15 op)

Toteutuksen tunnus: 8T00BB26-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.08.2015 - 09.01.2016
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.08.2015 - 09.03.2016
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
15 op
Virtuaaliosuus
10 op
TKI-osuus
7 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
Restonomi
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
10 - 30
Opettajat
Leila Kakko
Satu Kylmälä
Jaana Sahlsten
Riitta Brännare
Tuija Heikkilä
Mikael Lindell
Tuula Niemi
Taija Karhe
Vastuuhenkilö
Leila Kakko
Opintojakso
8T00BB26

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Opiskelija
- osaa kiinnittää huomiota toimialalla ja yhteiskunnassa oleviin ja syntyviin ilmiöihin, trendeihin ja heikkoihin signaaleihin
- osaa hakea uutta tutkimustietoa oman urapolkunsa mukaisesti ja tuottaa sen pohjalta konkreettisia ideoita toimialan kehittämiseen.

Sisältö (Opintojakso)

MITÄ mahdollisuuksia ala tarjoaa?
MIKSI kehittäminen, innovointi ja visiointi kuuluvat restonomin kompetenssiin ja mitä työkaluja näissä tarvitaan?
MITEN voin löytää ja tunnistaa oman urapolkuni?

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Tutkimustyön perusteet osio:
Tutkimusanalyysi 20%
Tutkimuksen toteuttaminen 80%

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

-luennot
-harjoitukset
-tiimityöskentely

Oppimateriaalit

Tutkimustyön perusteet osio:
Virtuaaliaineisto (Tabulassa)
Heikkilä, Tarja. 2010 (tai uudempi). Tilastolliset menetelmät. Helsinki: Edita.
Hirsjärvi, S., Remes P., Sajavaara, P. 2005. Tutki ja kirjoita. Helsinki: Tammi. (tai uudempi painos)
Menetelmäopetuksen valtakunnallinen tietovaranto.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Tutkimustyön perusteet (3 op):
Luennot 0,25 op
Itsenäinen työskentely ja tehtävät:
Tutkimusanalyysi (yksilötehtävä) 0,75 op,
Tutkimuksen toteuttaminen (tiimitehtävä) 2 op
Kehittämisprojekti (7 op)
Kirjallisuus (5op)

Sisällön jaksotus

Tutkimustyön perusteet 3 op
Lähikerta 19.8. klo 8.30-14.30
Muilta osin opetus virtuaalista
Mitä tutkimus on, tutkimuksen suunnittelu ja toteutus?
Mitä on määrällinen ja laadullinen tutkimus?
Miten tutkimusaineisto kerätään, kuvataan ja analysoidaan?
Miten tutkimuksen tulosten luotettavuutta arvioidaan?

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Työelämään tehtävä tutkimus

Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

-ei tunnista tutkitustyöhön liittyvää peruskäsitteistöä
-ei suoriudu annetuista tehtävistä
-ei ota vastuuta omasta suoriutumisestaan

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

-osaa tunnistaa ja määritellä tutkimustyöhön liittyvät peruskäsitteet
-suoriutuu annetuista tehtävistä ohjatusti
-tarkastelee ja arvioi asioita vain omasta näkökulmastaan

Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

-osaa soveltaa erilaisia tutkimusmenetelmiä
-osaa valita tutkimusmenetlmiä perustellen
-tarkastelee ja arvioi asioita laajasti

Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

-osaa arvioida ja analysoida tutkimustuloksia
-osaa arvioida erilaisa ratkaisuvaihtoehtoja
-tarkastelee ja arvioi itseään sekä ammattialansa työyhteisöä

Siirry alkuun