Skip to main content

New Solutions (15 cr)

Code: 8T00BB26-3002

General information


Enrolment period
01.08.2015 - 09.01.2016
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2015 - 09.03.2016
Implementation has ended.
Credits
15 cr
Local portion
5 cr
Virtual portion
10 cr
RDI portion
7 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Hospitality Management
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
10 - 30
Teachers
Leila Kakko
Satu Kylmälä
Jaana Sahlsten
Riitta Brännare
Tuija Heikkilä
Mikael Lindell
Tuula Niemi
Taija Karhe
Person in charge
Leila Kakko
Course
8T00BB26

Objectives (course unit)

Students are able
- to pay attention to the new and existing phenomena, trends, and weak signals in the field and society
- to seek new research data in the professional field and based on the research data to yield concrete ideas to develop the field of business

Content (course unit)

WHAT chances does the field of business offer?
WHY do development, innovation, and envisioning belong to the competence in the field, and what tools are needed for them?
HOW can I find and recognise my own career path?

Evaluation methods and criteria

Tutkimustyön perusteet osio:
Tutkimusanalyysi 20%
Tutkimuksen toteuttaminen 80%

Assessment scale

0-5

Teaching methods

-luennot
-harjoitukset
-tiimityöskentely

Learning materials

Tutkimustyön perusteet osio:
Virtuaaliaineisto (Tabulassa)
Heikkilä, Tarja. 2010 (tai uudempi). Tilastolliset menetelmät. Helsinki: Edita.
Hirsjärvi, S., Remes P., Sajavaara, P. 2005. Tutki ja kirjoita. Helsinki: Tammi. (tai uudempi painos)
Menetelmäopetuksen valtakunnallinen tietovaranto.

Student workload

Tutkimustyön perusteet (3 op):
Luennot 0,25 op
Itsenäinen työskentely ja tehtävät:
Tutkimusanalyysi (yksilötehtävä) 0,75 op,
Tutkimuksen toteuttaminen (tiimitehtävä) 2 op
Kehittämisprojekti (7 op)
Kirjallisuus (5op)

Content scheduling

Tutkimustyön perusteet 3 op
Lähikerta 19.8. klo 8.30-14.30
Muilta osin opetus virtuaalista
Mitä tutkimus on, tutkimuksen suunnittelu ja toteutus?
Mitä on määrällinen ja laadullinen tutkimus?
Miten tutkimusaineisto kerätään, kuvataan ja analysoidaan?
Miten tutkimuksen tulosten luotettavuutta arvioidaan?

Practical training and working life cooperation

Työelämään tehtävä tutkimus

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

-ei tunnista tutkitustyöhön liittyvää peruskäsitteistöä
-ei suoriudu annetuista tehtävistä
-ei ota vastuuta omasta suoriutumisestaan

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

-osaa tunnistaa ja määritellä tutkimustyöhön liittyvät peruskäsitteet
-suoriutuu annetuista tehtävistä ohjatusti
-tarkastelee ja arvioi asioita vain omasta näkökulmastaan

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

-osaa soveltaa erilaisia tutkimusmenetelmiä
-osaa valita tutkimusmenetlmiä perustellen
-tarkastelee ja arvioi asioita laajasti

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

-osaa arvioida ja analysoida tutkimustuloksia
-osaa arvioida erilaisa ratkaisuvaihtoehtoja
-tarkastelee ja arvioi itseään sekä ammattialansa työyhteisöä

Go back to top of page