New Solutions (15 cr)
Code: 8T00BB26-3002
General information
- Enrolment period
- 01.08.2015 - 09.01.2016
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2015 - 09.03.2016
- Implementation has ended.
- Credits
- 15 cr
- Local portion
- 5 cr
- Virtual portion
- 10 cr
- RDI portion
- 7 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Hospitality Management
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 10 - 30
- Teachers
- Leila Kakko
- Satu Kylmälä
- Jaana Sahlsten
- Riitta Brännare
- Tuija Heikkilä
- Mikael Lindell
- Tuula Niemi
- Taija Karhe
- Person in charge
- Leila Kakko
- Course
- 8T00BB26
Objectives (course unit)
Students are able
- to pay attention to the new and existing phenomena, trends, and weak signals in the field and society
- to seek new research data in the professional field and based on the research data to yield concrete ideas to develop the field of business
Content (course unit)
WHAT chances does the field of business offer?
WHY do development, innovation, and envisioning belong to the competence in the field, and what tools are needed for them?
HOW can I find and recognise my own career path?
Evaluation methods and criteria
Tutkimustyön perusteet osio:
Tutkimusanalyysi 20%
Tutkimuksen toteuttaminen 80%
Assessment scale
0-5
Teaching methods
-luennot
-harjoitukset
-tiimityöskentely
Learning materials
Tutkimustyön perusteet osio:
Virtuaaliaineisto (Tabulassa)
Heikkilä, Tarja. 2010 (tai uudempi). Tilastolliset menetelmät. Helsinki: Edita.
Hirsjärvi, S., Remes P., Sajavaara, P. 2005. Tutki ja kirjoita. Helsinki: Tammi. (tai uudempi painos)
Menetelmäopetuksen valtakunnallinen tietovaranto.
Student workload
Tutkimustyön perusteet (3 op):
Luennot 0,25 op
Itsenäinen työskentely ja tehtävät:
Tutkimusanalyysi (yksilötehtävä) 0,75 op,
Tutkimuksen toteuttaminen (tiimitehtävä) 2 op
Kehittämisprojekti (7 op)
Kirjallisuus (5op)
Content scheduling
Tutkimustyön perusteet 3 op
Lähikerta 19.8. klo 8.30-14.30
Muilta osin opetus virtuaalista
Mitä tutkimus on, tutkimuksen suunnittelu ja toteutus?
Mitä on määrällinen ja laadullinen tutkimus?
Miten tutkimusaineisto kerätään, kuvataan ja analysoidaan?
Miten tutkimuksen tulosten luotettavuutta arvioidaan?
Practical training and working life cooperation
Työelämään tehtävä tutkimus
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
-ei tunnista tutkitustyöhön liittyvää peruskäsitteistöä
-ei suoriudu annetuista tehtävistä
-ei ota vastuuta omasta suoriutumisestaan
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
-osaa tunnistaa ja määritellä tutkimustyöhön liittyvät peruskäsitteet
-suoriutuu annetuista tehtävistä ohjatusti
-tarkastelee ja arvioi asioita vain omasta näkökulmastaan
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
-osaa soveltaa erilaisia tutkimusmenetelmiä
-osaa valita tutkimusmenetlmiä perustellen
-tarkastelee ja arvioi asioita laajasti
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
-osaa arvioida ja analysoida tutkimustuloksia
-osaa arvioida erilaisa ratkaisuvaihtoehtoja
-tarkastelee ja arvioi itseään sekä ammattialansa työyhteisöä