Siirry suoraan sisältöön

English for Social Services (3 op)

Toteutuksen tunnus: 7S-4-3011

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
27.08.2015 - 01.09.2015
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
27.08.2015 - 15.10.2015
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketoiminta
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 30
Opettajat
Emmanuel Abruquah
Opintojakso
7S-4

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Opiskelija:
- osaa sosiaali- ja terveysalan keskeistä terminologiaa, jotta pystyy hyödyntämään englanninkielistä lähdemateriaalia työssään ja ammatillisessa kasvussaan
- osaa esitellä sosiaalialan toimipisteen/hankkeen ja kuvata sosionomin työtä
- osaa selittää Suomen sosiaalipalveluiden yleiset periaatteet
- osaa kirjoittaa työhönsä liittyviä asiatyylisiä tekstejä (esim. sähköposti, CV, jne)
- osaa ylläpitää, kehittää ja arvioida kielitaitoaan ja kielenoppimisen taitojaan

Sisältö (Opintojakso)

- Kohtaamistilanteet ja kohtelias kieli
- Sosionomin työtehtävät ja asiakaskunta
- Suomen sosiaalipalveluiden pääpiirteet
- Omasta koulutuksesta kertominen
- Sosiaalialan eri toimipisteisiin tutustuminen ja niiden esittely
- Autenttiset ammatilliset tekstit, keskeinen sosiaalialan sanasto
- Asiatyylinen kirje ja ansioluettelo
- Asiatyylinen sähköposti
- Työpuhelut

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Writing exams will carry 30% of the total points, oral presentations 25% (this includes continuous participation in class activities), written assignment 10% Job application documentation (CV cover letter etc) 10% and group discussions 25%

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

This course is English for Social Services and the evaluation is based on 0-5 grading scale where 0 is fail and 5 is excellent. Active participation in class and online collaborative platforms are required. To get a minimum pass, student need to attend and participate in class activities, produce required documents, exercises and presentations,

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Collaborative learning coupled with online exercises, Reading and analyzing cases, role play, producing writing documents, oral presentation

Oppimateriaalit

The main material for this course is Saarinen, K. Saarinen J. 2014. Way to Welfare. English for Social Services. Otava. Supplementary materials would be provided in Tabula

Sisällön jaksotus

Oral communication, (on the phone, dealing with clients, meetings etc.) written communication (emails reports etc.)

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

to be discussed with the teacher

Kansainvälisyys

There might be a possibility to have a joint intercultural communication project with Hungary, Estonia, Spain etc..

Lisätiedot

Avoin myös kv-vaihto-opiskelijoille.

Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

FAIL: One or more of the compulsory assignments fails to meet specified criteria

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Satisfactory (1-2): The student communicates in comprehensible English on the whole and shows some awareness of the norms for different situations; can communicate both orally and in written form. Requirements regarding participation, meeting deadlines etc. are minimally fulfilled

Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Good: (3-4)
Students’ English is mainly clear and appropriate. Written work meets norms for different types of text, Emails and job application documents. Oral communication is professional. Requirements regarding participation, meeting deadlines etc. are mainly fulfilled.

Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Excellent (5)
Students’ written English is formal and accurate and displays appropriate variation in style; reports meet norms for different types of text; students show ability to act appropriately in different situations; can understand complex text and is able to produce documents with no mistakes. Requirements regarding participation, meeting deadlines etc. are consistently fulfilled.

Siirry alkuun