English for Social Services (3 op)
Toteutuksen tunnus: 7S-4-3011
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 27.08.2015 - 01.09.2015
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 27.08.2015 - 15.10.2015
- Toteutus on päättynyt.
- Laajuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Liiketoiminta
- Toimipiste
- TAMK Pääkampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 30
- Opettajat
- Emmanuel Abruquah
- Opintojakso
- 7S-4
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
Opiskelija:
- osaa sosiaali- ja terveysalan keskeistä terminologiaa, jotta pystyy hyödyntämään englanninkielistä lähdemateriaalia työssään ja ammatillisessa kasvussaan
- osaa esitellä sosiaalialan toimipisteen/hankkeen ja kuvata sosionomin työtä
- osaa selittää Suomen sosiaalipalveluiden yleiset periaatteet
- osaa kirjoittaa työhönsä liittyviä asiatyylisiä tekstejä (esim. sähköposti, CV, jne)
- osaa ylläpitää, kehittää ja arvioida kielitaitoaan ja kielenoppimisen taitojaan
Sisältö (Opintojakso)
- Kohtaamistilanteet ja kohtelias kieli
- Sosionomin työtehtävät ja asiakaskunta
- Suomen sosiaalipalveluiden pääpiirteet
- Omasta koulutuksesta kertominen
- Sosiaalialan eri toimipisteisiin tutustuminen ja niiden esittely
- Autenttiset ammatilliset tekstit, keskeinen sosiaalialan sanasto
- Asiatyylinen kirje ja ansioluettelo
- Asiatyylinen sähköposti
- Työpuhelut
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Writing exams will carry 30% of the total points, oral presentations 25% (this includes continuous participation in class activities), written assignment 10% Job application documentation (CV cover letter etc) 10% and group discussions 25%
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
This course is English for Social Services and the evaluation is based on 0-5 grading scale where 0 is fail and 5 is excellent. Active participation in class and online collaborative platforms are required. To get a minimum pass, student need to attend and participate in class activities, produce required documents, exercises and presentations,
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Collaborative learning coupled with online exercises, Reading and analyzing cases, role play, producing writing documents, oral presentation
Oppimateriaalit
The main material for this course is Saarinen, K. Saarinen J. 2014. Way to Welfare. English for Social Services. Otava. Supplementary materials would be provided in Tabula
Sisällön jaksotus
Oral communication, (on the phone, dealing with clients, meetings etc.) written communication (emails reports etc.)
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
to be discussed with the teacher
Kansainvälisyys
There might be a possibility to have a joint intercultural communication project with Hungary, Estonia, Spain etc..
Lisätiedot
Avoin myös kv-vaihto-opiskelijoille.
Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
FAIL: One or more of the compulsory assignments fails to meet specified criteria
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Satisfactory (1-2): The student communicates in comprehensible English on the whole and shows some awareness of the norms for different situations; can communicate both orally and in written form. Requirements regarding participation, meeting deadlines etc. are minimally fulfilled
Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Good: (3-4)
Students’ English is mainly clear and appropriate. Written work meets norms for different types of text, Emails and job application documents. Oral communication is professional. Requirements regarding participation, meeting deadlines etc. are mainly fulfilled.
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Excellent (5)
Students’ written English is formal and accurate and displays appropriate variation in style; reports meet norms for different types of text; students show ability to act appropriately in different situations; can understand complex text and is able to produce documents with no mistakes. Requirements regarding participation, meeting deadlines etc. are consistently fulfilled.