Siirry suoraan sisältöön

Basic Studies in Education (10op)

Toteutuksen tunnus: 1L00CR10-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.05.2015 - 31.07.2015
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.05.2015 - 31.12.2015
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
10 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Ammatillinen opettajankoulutus
Opetuskielet
suomi
Paikat
10 - 20
Koulutus
Ammatillinen opettajankoulutus
Opettajat
Jori Leskelä
Sisko Mällinen
Vastuuhenkilö
Sisko Mällinen
Opintojakso
1L00CR10

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

The aim of the basic studies in educational sciences is to improve the teacher students’ understanding of the phenomena they encounter in their work as teachers. The teacher students will be able to describe, analyse, assess and justify teachers’ work through educational concepts and theories.

Sisältö (Opintojakso)

• What perspectives do educational and developmental psychology bring to a teacher’s work?
• What should be considered when teaching and facilitating diverse people of different ages?
• How does a professional identity develop alongside a personal identity?
• How do you consider learners’ age, diversity and personalities in your teaching practice plan, practice lessons and observations?
• What is life cycle?
• What are education and learning in different environments?
• What factors are connected to learning and education design?
• What learning conceptions exist and how do they direct a teacher’s work?
• How is learning taken into account when thinking about learning environments?
• What viewpoints does educational research offer to a teacher’s work?
• What perspectives does educational sociology bring to a teacher’s work?
• How does a teacher assess their work based on ethical and value questions?
• What perspectives does educational philosophy offer to teachers and teachers’ work?
• How has teachers’ work changed and what historical turns and movements have existed before?
• What different pedagogical ideologies are implemented in the Finnish and international education?
• How has the conception of teaching and learning changed as society has changed?

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

ei tenttiä

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Itse-, vertais- ja opettajan arviointi kaikesta verkossa toimimisesta ja tehtävistä. Arviointi perustuu aarviointitaulukossa kuvattuihin kriteereihin.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/hylätty

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

ohjattu itsenäinen ja yhteisöllinen pienryhmissä, käänteinen luokkahuone, tutkiva oppiminen

Oppimateriaalit

verkkomateriaali ja yhdessä sovittu kirjallisuus

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

10 x 27h = 270h, josta 20% kontaktiopetusta

Sisällön jaksotus

Ihmisen kehitys ja ammatti-identiteetti oppimisessa ja ohjauksessa, Kasvatus ja oppiminen eri oppimisympäristöissä, Koulut ja kasvatus osana yhteiskuntaa

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

moduli voidaan hyväksilukea aiemmin hankitulla osaamisella

Kansainvälisyys

unkarilainen opettaja/ohjaaja yhteistyökoulusta Unkarista

Lisätietoja opiskelijoille

verkkototeutus opetuskieli englanti

Arviointikriteerit - hyväksytty/hylätty (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Arvointi perustuu arviointitaulukossa kuvattuihin kriteereihin. Arviointi on asteikolla hyväksyty - täydennettävä - hylätty

Siirry alkuun