Basic Studies in Education (10op)
Toteutuksen tunnus: 1L00CR10-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 01.05.2015 - 31.07.2015
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.05.2015 - 31.12.2015
- Toteutus on päättynyt.
- Laajuus
- 10 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Ammatillinen opettajankoulutus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 10 - 20
- Koulutus
- Ammatillinen opettajankoulutus
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
The aim of the basic studies in educational sciences is to improve the teacher students’ understanding of the phenomena they encounter in their work as teachers. The teacher students will be able to describe, analyse, assess and justify teachers’ work through educational concepts and theories.
Sisältö (Opintojakso)
• What perspectives do educational and developmental psychology bring to a teacher’s work?
• What should be considered when teaching and facilitating diverse people of different ages?
• How does a professional identity develop alongside a personal identity?
• How do you consider learners’ age, diversity and personalities in your teaching practice plan, practice lessons and observations?
• What is life cycle?
• What are education and learning in different environments?
• What factors are connected to learning and education design?
• What learning conceptions exist and how do they direct a teacher’s work?
• How is learning taken into account when thinking about learning environments?
• What viewpoints does educational research offer to a teacher’s work?
• What perspectives does educational sociology bring to a teacher’s work?
• How does a teacher assess their work based on ethical and value questions?
• What perspectives does educational philosophy offer to teachers and teachers’ work?
• How has teachers’ work changed and what historical turns and movements have existed before?
• What different pedagogical ideologies are implemented in the Finnish and international education?
• How has the conception of teaching and learning changed as society has changed?
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
ei tenttiä
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Itse-, vertais- ja opettajan arviointi kaikesta verkossa toimimisesta ja tehtävistä. Arviointi perustuu aarviointitaulukossa kuvattuihin kriteereihin.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/hylätty
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
ohjattu itsenäinen ja yhteisöllinen pienryhmissä, käänteinen luokkahuone, tutkiva oppiminen
Oppimateriaalit
verkkomateriaali ja yhdessä sovittu kirjallisuus
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
10 x 27h = 270h, josta 20% kontaktiopetusta
Sisällön jaksotus
Ihmisen kehitys ja ammatti-identiteetti oppimisessa ja ohjauksessa, Kasvatus ja oppiminen eri oppimisympäristöissä, Koulut ja kasvatus osana yhteiskuntaa
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
moduli voidaan hyväksilukea aiemmin hankitulla osaamisella
Kansainvälisyys
unkarilainen opettaja/ohjaaja yhteistyökoulusta Unkarista
Lisätietoja opiskelijoille
verkkototeutus opetuskieli englanti
Arviointikriteerit - hyväksytty/hylätty (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Arvointi perustuu arviointitaulukossa kuvattuihin kriteereihin. Arviointi on asteikolla hyväksyty - täydennettävä - hylätty