Asiakkuus (5 op)
Toteutuksen tunnus: 3H-508-3010
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 28.11.2016 - 09.01.2017
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 10.01.2017 - 16.05.2017
- Toteutus on päättynyt.
- Laajuus
- 5 op
- TKI-osuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Liiketalous
- Toimipiste
- TAMK Pääkampus
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
Opintojaksolla tarkastellaan asiakkuuksien hallintaa ja johtamista yrityksen menestystekijänä. Opiskelijat analysoivat valitsemansa organisaation asiakkuudenhallintaa sekä laativat asiakkuuksien kehittämissuunnitelman.
Opiskelija
- ymmärtää asiakkuuksien hallinnan ja johtamisen merkityksen yrityksen keskeisenä menestystekijänä
- osaa soveltaa asiakaslähtöistä ajattelua organisaation toiminnassa
- osaa suunnitella asiakkuuden hallintaan liittyviä kehittämistoimenpiteitä
Sisältö (Opintojakso)
Mitä tarkoitetaan asiakaslähtöisellä lähestymistavalla?
Miten yritys voi johtaa asiakkuuksiaan?
Mitkä ovat keskeisiä asiakkuuksien kehittämiseen liittyviä osa-alueita?
Esitietovaatimukset (Opintojakso)
Markkinoinnin perusteet
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Kehittämistehtävien esitykset kahdella viimeisellä kerralla. Muut aikataulut sovitaan lähiopetuksen yhteydessä.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Kirjallisuusessee kehittämistehtävän aihepiiristä, 1 op (hyväksytty - hylätty)
Tuntitehtävät ja lähiopetus, 1 op (arviointi 0 - 5)
Kehittämistehtävä, 3 op (arviointi 0 - 5)
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Yhteistoiminnallinen oppiminen, harjoitukset, kehittämistehtävä, lähiopetus, essee, opetuskeskustelu, verkkotyöskentely
Oppimateriaalit
Ilmoitetaan toteutuksen alussa + Tabulassa
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 op = 135 tuntia
Sisällön jaksotus
Luennot, tuntitehtävät ja essee suoritetaan ennen kehittämistehtävien esityksiä.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Kirjallisuusesseen, luennot ja tuntitehtävät voi korvata kirjatentillä (2 kirjaa). Lisäksi tulee tehdä kehittämistehtävä.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Työelämälähtöisiä harjoituksia ja kehittämistehtävä.
Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opintojakson kaikki osat tulee suorittaa hyväksytysti, että läpäisee opintojakson.
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija saavuttaa opintojakson vaatimukset perustasolla. Opiskelija ymmärtää opintojakson aihealueen malleja ja käsitteitä sekä pystyy hahmottamaan niiden välisiä lainalaisuuksia.
Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija osaa hyödyntää aihealueen sisältöä hyvällä tasolla. Opiskelija osaa määritellä aihepiirin teemoja ja malleja sekä pystyy soveltamaan opittuja aihealueita käytännössä.
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija saavuttaa aihealueen tavoitteet kiitettävästi.Opiskelija on sisäistänyt oppimansa ja pystyy analysoimaan ja soveltamaan aihealueen teemoja laaja-alaisesti myös käytännössä.