Siirry suoraan sisältöön

Digitaalisuuden hyödyntäminen markkinoinnissa (5 op)

Toteutuksen tunnus: 3H00CE12-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.08.2015 - 14.01.2016
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
14.01.2016 - 16.06.2016
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
5 op
Virtuaaliosuus
4 op
TKI-osuus
1 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Toimipiste
TAMK Ikaalinen
Opetuskielet
suomi
Paikat
20 - 30
Koulutus
Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettajat
Maj-Lis Läykki
Hanna Saraketo
Maija Haaramo
Vastuuhenkilö
Hanna Saraketo
Opintojakso
3H00CE12

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Opiskelija on tutustunut sähköisen markkinoinnin aloittamiseen ja toimintaan. Hän osaa hyödyntää blogeja ja yhteisöjä työssään. Opiskelija osaa käyttää digitaalista mediaa ja tuntee sen kanavat. Hän osaa tehdä kanavavalintoja ja tuottaa digitaalista sisältöä.

Sisältö (Opintojakso)

Sähköinen markkinointi
Blogien ja yhteisöjen hyödyntäminen
Digitaalinen media
Digitaalisen median kanavat
Kanavavalinnat
Digitaalisen sisällön tuottaminen

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

toukokuun viimeisissä lähipäivissä
uusinnat 9.6.2016 klo 15 tai elokuun lähipäivissä

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintojakso on osa modulia, jonka nimi on 21st Century Marketin. Siihen kuuluvat opintojaksot toteutetaan pitkälti toisiinsa integroidusti, niin että sisällöt tukevat toisiaan. Keskiössä on go to market -projektin toteuttaminen, johon muiden opintojaksosen sisällöt nivoutuvat. Modulin opintojaksot ovat
• Asiakkuus markkinoinnin ytimessä 6 op
• Digitaalisuuden hyödyntäminen markkinoinnissa 5 op
• Tutkimus työvälineenä 5 op
• Go to Market 5 op
• Professional English for BBA studies 5 op

Lisäksi kevään aikana kuuluu suorittaa vapaasti valittavia opintoja 4 op (esim. Y-kampuksen seminaareja, verkkokursseja tai projektitöitä).

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

dialogi, kirjallisuus, esseet ym. kirjalliset tehtävät, asiantuntijaluennot, reflektointi, go to market -projekti ja siihen liittyvät harjoitustehtävät, tentit ja muut osaamisen arviointiin liittyvät tehtävät

Oppimateriaalit

Tabulassa

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

12 lähipäivää
27 h/op

Sisällön jaksotus

tammikuu: digitalisaatio
helmikuu: analytiikka
maaliskuu: optimointi
huhtikuu: sisällöntuotanto; videot
toukokuu I: verkkokauppa
toukokuu II: tutkimus

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Go to market -harjoituksena tehdään uuden tuotteen tai palvelun markkinoille laittaminen erityisesti somea ja verkkokauppaa käyttäen.

Lisätietoja opiskelijoille

Tabulassa

Siirry alkuun