Siirry suoraan sisältöön

Tutkimus työvälineenä (5 op)

Toteutuksen tunnus: 3H00CE13-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.08.2015 - 14.01.2016
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
14.01.2016 - 27.05.2016
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
5 op
Virtuaaliosuus
4 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Toimipiste
TAMK Ikaalinen
Opetuskielet
suomi
Paikat
20 - 30
Koulutus
Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettajat
Maija Haaramo
Opintojakso
3H00CE13

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Opiskelija tuntee tutkimustyön tekemistä varten tarpeelliset tutkimus- ja kehittämistyön menetelmät ja osaa soveltaa niitä. Opiskelija oppii löytämään tutkimusideoita ja -ongelmia sekä osaa laatia tutkimussuunnitelman ja -raportin

Sisältö (Opintojakso)

Tutkimusprosessi
Tutkimusidean kehittely
Tutkimusongelma/-kysymys
Tutkimusmenetelmät
Tutkimussuunnitelma
Tutkimusraportti

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

toukokuun viimeisissä lähipäivissä
uusinnat 9.6.2016 klo 15 tai elokuun lähipäivissä

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintojakso on osa modulia, jonka nimi on 21st Century Marketin. Siihen kuuluvat opintojaksot toteutetaan pitkälti toisiinsa integroidusti, niin että sisällöt tukevat toisiaan. Keskiössä on go to market -projektin toteuttaminen, johon muiden opintojaksosen sisällöt nivoutuvat. Modulin opintojaksot ovat
• Asiakkuus markkinoinnin ytimessä 6 op
• Digitaalisuuden hyödyntäminen markkinoinnissa 5 op
• Tutkimus työvälineenä 5 op
• Go to Market 5 op
• Professional English for BBA studies 5 op
Lisäksi kevään aikana kuuluu suorittaa vapaasti valittavia opintoja 4 op (esim. Y-kampuksen seminaareja, verkkokursseja tai projektitöitä).

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

dialogi, kirjallisuus, esseet ym. kirjalliset tehtävät, asiantuntijaluennot, reflektointi, go to market -projekti ja siihen liittyvät harjoitustehtävät, tentit ja muut osaamisen arviointiin liittyvät tehtävät

Oppimateriaalit

Tabulassa

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

12 lähipäivää
27 h/op

Sisällön jaksotus

tammikuu: markkinointitutkimus,tutkimuksen vaiheet, kvalitatiivinen markkinointitutkimus
helmikuu: kvantitatiivinen markkinointitutkimus, e-lomakkeen tekeminen ja käyttö
maaliskuu: kvalitatiivisen aineiston analysointi
huhtikuu: tutkimusraportti
toukokuu I: kvantitatiivisen aineiston analysointi ja esittäminen
toukokuu II: lopputehtävien läpikäyntiä

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Go to market -harjoituksena tehdään uuden tuotteen tai palvelun markkinoille laittaminen erityisesti somea ja verkkokauppaa käyttäen.

Lisätietoja opiskelijoille

Tabulassa

Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Tehtävät tekemättä

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Jokaisen kuukauden tehtävät tehty kurssin päättyessä

Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Jokaisen kuukauden tehtävät tehty ajallaan hyvin tai erittäin hyvin.

Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Jokaisen kuukauden tehtävät tehty ajallaan kiitettävästi.

Siirry alkuun