Tutkimus työvälineenä (5 op)
Toteutuksen tunnus: 3H00CE13-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 01.08.2015 - 14.01.2016
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 14.01.2016 - 27.05.2016
- Toteutus on päättynyt.
- Laajuus
- 5 op
- Virtuaaliosuus
- 4 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Toimipiste
- TAMK Ikaalinen
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 20 - 30
- Koulutus
- Liiketalouden tutkinto-ohjelma
- Opettajat
- Maija Haaramo
- Opintojakso
- 3H00CE13
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
Opiskelija tuntee tutkimustyön tekemistä varten tarpeelliset tutkimus- ja kehittämistyön menetelmät ja osaa soveltaa niitä. Opiskelija oppii löytämään tutkimusideoita ja -ongelmia sekä osaa laatia tutkimussuunnitelman ja -raportin
Sisältö (Opintojakso)
Tutkimusprosessi
Tutkimusidean kehittely
Tutkimusongelma/-kysymys
Tutkimusmenetelmät
Tutkimussuunnitelma
Tutkimusraportti
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
toukokuun viimeisissä lähipäivissä
uusinnat 9.6.2016 klo 15 tai elokuun lähipäivissä
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakso on osa modulia, jonka nimi on 21st Century Marketin. Siihen kuuluvat opintojaksot toteutetaan pitkälti toisiinsa integroidusti, niin että sisällöt tukevat toisiaan. Keskiössä on go to market -projektin toteuttaminen, johon muiden opintojaksosen sisällöt nivoutuvat. Modulin opintojaksot ovat
• Asiakkuus markkinoinnin ytimessä 6 op
• Digitaalisuuden hyödyntäminen markkinoinnissa 5 op
• Tutkimus työvälineenä 5 op
• Go to Market 5 op
• Professional English for BBA studies 5 op
Lisäksi kevään aikana kuuluu suorittaa vapaasti valittavia opintoja 4 op (esim. Y-kampuksen seminaareja, verkkokursseja tai projektitöitä).
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
dialogi, kirjallisuus, esseet ym. kirjalliset tehtävät, asiantuntijaluennot, reflektointi, go to market -projekti ja siihen liittyvät harjoitustehtävät, tentit ja muut osaamisen arviointiin liittyvät tehtävät
Oppimateriaalit
Tabulassa
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
12 lähipäivää
27 h/op
Sisällön jaksotus
tammikuu: markkinointitutkimus,tutkimuksen vaiheet, kvalitatiivinen markkinointitutkimus
helmikuu: kvantitatiivinen markkinointitutkimus, e-lomakkeen tekeminen ja käyttö
maaliskuu: kvalitatiivisen aineiston analysointi
huhtikuu: tutkimusraportti
toukokuu I: kvantitatiivisen aineiston analysointi ja esittäminen
toukokuu II: lopputehtävien läpikäyntiä
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Go to market -harjoituksena tehdään uuden tuotteen tai palvelun markkinoille laittaminen erityisesti somea ja verkkokauppaa käyttäen.
Lisätietoja opiskelijoille
Tabulassa
Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Tehtävät tekemättä
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Jokaisen kuukauden tehtävät tehty kurssin päättyessä
Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Jokaisen kuukauden tehtävät tehty ajallaan hyvin tai erittäin hyvin.
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Jokaisen kuukauden tehtävät tehty ajallaan kiitettävästi.