Työhyvinvointi (3 op)
Toteutuksen tunnus: 7S-50-3004
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 02.12.2013 - 31.07.2015
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.01.2015 - 31.07.2015
- Toteutus on päättynyt.
- Laajuus
- 3 op
- Virtuaaliosuus
- 2 op
- TKI-osuus
- 1 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Sosionomi
- Toimipiste
- TAMK Pääkampus
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Sosionomin tutkinto-ohjelma
- Opettajat
- Ulla-Maija Koivula
- Opintojakso
- 7S-50
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
Opiskelija
- osaa nimetä työhyvinvoinnin osa-alueita
- osaa toimia työyhteisön jäsenenä ja edistää yhteisön hyvinvointia
- tuntee työhyvinvointiin liittyvän keskeisen lainsäädännön
- osaa lisätä työturvallisuutta sosionomin työssä.
Sisältö (Opintojakso)
- Työergonomia harjoitteluissa ja sosionomin työssä
- Työssä jaksaminen sosiaali- ja hyvinvointialoilla
- Työturvallisuus ja työsuojelu sekä keinot aggressiivisen asiakkaan kohtaamiseen
- Työnohjaus työhyvinvoinnin edistäjänä
- Työturvallisuuslaki, työterveyshuoltolaki
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Perehtyminen työhyvinvointia koskevaan kirjallisuuteen. Työhyvinvoinnin johtamiseen liittyvä toiminta proakatemiassa (projekti / tiimissä). Reflektointi.
Arviointiasteikko
0-5
Oppimateriaalit
Kirjallisuutta, hyvinvointiin liittyvä projekti, asiantuntijaluentoja tai pajoja
Lisätiedot
Kesätoteutus tarkoitettu ensisijaisesti sosionomiopiskelijoille
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Omaa perustiedot ja taidot työhyvinnoista käsitteenä ja toimintana.
Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Osaa eritellä työhyvinvoinnin eri ulottuvuuksia ja ymmärtää työhyvinvoinnin johtamisen merkityksen ja osaa tukea käytännössä omaa tiimiä/projektia sen ylläpitämisessä.
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Osaa analyyttisesti eritellä työhyvinvointiin vaikuttavia tekijöitä ja sitä, miten niihin voi johtajana ja toisaalta työntekijänä aktiivisesti vaikuttaa edistämällä niiden toteutumista. Osaa reflektoida käytännön toimintaa.