Game Design (5 op)
Toteutuksen tunnus: IM00BR90-3003
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 02.12.2015 - 12.01.2016
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 11.01.2016 - 20.05.2016
- Toteutus on päättynyt.
- Laajuus
- 5 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Verkossa tapahtuva opiskelu
- Yksikkö
- Media and Arts
- Toimipiste
- TAMK Mediapolis
- Opetuskielet
- englanti
- Paikat
- 5 - 25
- Koulutus
- Bachelor's Degree Programme in Media and Arts
- Opettajat
- Howell Istance
- Toni Pippola
- Pasi Pekkanen
- Media-and-Arts Virtuaalihenkilö
- Vastuuhenkilö
- Pasi Pekkanen
- Pienryhmät
- avoin (Koko: 2 . Avoin AMK : 2.)
- Pienryhmät
- avoin
- Opintojakso
- IM00BR90
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
Student is able to:
- start working with the basic elements of game design and the steps of the design process in game production.
- analyse what rules and game mechanics, storytelling and characters mean in different game genres
- create game design documents
- collaborate in an international student team.
Sisältö (Opintojakso)
Script writing for games, Visual design for games, Game analysis
Esitietovaatimukset (Opintojakso)
Basics of the subject.
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
No
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Active participation to the classes. Assignment. Workshop
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Contact teaching, Assignments ,Project working.
Lectures and practical work, problem based learning, online working, workshop
Oppimateriaalit
Tabula (tabula.tamk.fi)
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
International visitors and Art, Music and Media International Week.
Approximately 5 x 27h, depending on previous skill sets
Sisällön jaksotus
Lessons Thursdays a.m. in Mediapolis 40015, 10-15
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
No
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Industry visitors from local game companies.
Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Unrestored assignments.
Little to no attendance, no meaningful input to the workshop.
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Student is able to produce most of tasks during the workshop with the help of teacher guidance. Student does not meet the deadline for the tasks. The tasks lack several aspects of professional qualities.
Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Student meets the deadline for the tasks and is able to produce all of them. The tasks show potential and the student demonstrates a good basic understanding of the topics covered. The student has improved his or her skills.
.
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Student meets the deadline. During the workshop student has partipated in a proactive manner and the student works show a lot of professional qualities and creative thinking.
The student has improved his or her skills remarkably.