Siirry suoraan sisältöön

Fysioterapian erityisalueita, osa 2, teoria, proakatemia-ryhmä (6 op)

Toteutuksen tunnus: L216-8C-3004

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
15.05.2015 - 30.09.2015
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.08.2015 - 31.12.2015
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
6 op
TKI-osuus
4 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Fysioterapeutti
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 10
Koulutus
Fysioterapeutin tutkinto-ohjelma
Opettajat
Tarja Tittonen
Vastuuhenkilö
Tarja Tittonen
Opintojakso
L216-8C

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Lääkehoidon suoritustapa ja ajankohta tarkentuvat syksyllä 2015.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintojakso arvioidaan hyvinvointiproakatemian arviointimallin mukaisesti. Arviointi perustuu osaamisperustaisuuteen kiteytyen suhteessa tietämiseen, taitamiseen ja olemiseen ja näiden reflektioon. Arviointimalli sisältää teemaesseen opintojaksoon liittyvästä kirjallisuudesta, käytännössä osoitetusta taidosta( projekti) ja siitä saadusta asiakaspalautteesta sekä reflektion omasta oppimisesta ja osaamisen kehittymisestä.Arviointi tehdään numeerisesti.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/hylätty

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Pajatyöskentely
Itsenäinen työskentely
Projektityöskentely
Tiimityöskentely

Oppimateriaalit

Lääkeaineopinnot:
Taam-Ukkonen Minna, Saano Susanna: Turvallisen lääkehoidon perusteet, WSOY 2010.
Hujala Noora, Tiainen Anna-Maija: Lääkehoito lähihoitajan työssä, Edita 2009.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opiskelu tapahtuu dialogipajoissa, kirjallisuutta lukemalla ja projekteissa toimiessa kokonaistuntimäärä 162 tuntia (6 x 27 tuntia.

Sisällön jaksotus

Vuosi 2015

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Opintojaksoon sisältyy yhteistyötä työelämäkumppanien kanssa.
Opiskelijat toteuttavat asiakasprojektejä.

Lisätietoja opiskelijoille

Oppiminen tapahtuu yrittäjätiimissä ja tekemällä oppimalla.Tiimi hankkii itse työelämäkumppanin, jonka kanssa asiakasprojekti/t toteutetaan.

Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opintojakson sisällön osaaminen ei ole riittävä. Opiskelijan perustiedoissa on puutteita, irrallisuuksia ja virheellisyyksiä. Opiskelijan tietojen käyttäminen on yksipuolista ja kritiikitöntä.Opiskelija ei hyödynnä saamaansa palautetta tehtävien suorittamisessa. Opiskelija ei ole esittänyt tehtävää.

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija osaa tunnistaa ja määritellä pääkohdat fysioterapiaan liittyvistä ilmiöistä ja peruskäsitteistä. Hän suorituu suoriutuu annetuista tehtävistä ohjattuna ja tuettuna sekä toimii, mekaanisesti ja rutiininomaisesti (yksilöllisyys, asiakaslähtöisyys ja tilanteiden mukainen toiminta puuttuvat). Tialnteisiin valmistautuminen on niukkaa. Opiskelija osaa antaa ja vastaanottaa palautetta.Opiskelija tarkastelee ja arvioi osaamista mekaanisesti omasta näkökulmastaan. Opiskelija osallistuu ryhmän tavoitteelliseen toimintaan. Opiskelija tunnistaa vuorovaikutustaitojaan, osaa vastata omasta toiminnasta ja tuo esille alkavaa ammattilista otettaan.

Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija jäsentää fysioterapiaan liittyvien ilmiöiden ja käsitteiden välisiä suhteita ja soveltaa tietoa eri tilanteisiin.
Opiskelija osaa soveltaa oppimaansa ja perustella toimintaansa tilanteiden vaatimalla tavalla.Palautteen anto ja vastaanotto on aktiivista ja rakentavaa. Opiskelija tarkastelee ja arvioi asioita sekä asiakkaan / ryhmän / työyhteisön näkökulmasta. Yhteistyötoiminta on vastuullista ja toiset ryhmäläiset huomioonottavaa.Opiskelija ottaa vastuuta ja sitoutuu oman toiminnan lisäksi myös ryhmän toimintaan.Opiskelija osaa kuvata oman toimintansa taloudelliset ja hyvinvointia lisäävät vaikutukset. Opiskelija osallistuu toimintaan ammatillisesta näkökulmasta käsin ja tarkastelee omaa ammatillista kehittymistään.

Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija osoittaa fysioterapian monipuolista ja perusteltua hallintaa ja yhdistää tietoa joustavasti ammatillisiin yhteyksiin yhdistellen aikaisemmin oppimaansa oppimaansa monipuolisesti ja luovasti.Opiskelija toteuttaa fysioterapiaa laadullisesti,terapeuttisesti ja huolellisesti sekä arvioi omaa toimintaansa aktiivisesti ja monipuolisesti.Opiskelija perustelee toimintansa teoreettisesti ja näyttöön perustuen j.toimii asiakaskeskeisesti.
Opiskelija arvioi omaa osaamistaan kehittävästi suhteessa työyhteisön toimintaan ja käyttää palautetta systemaattisesti oman ja yhteisön ammatillisen kasvun välineenä. Opiskelija osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti, joustavasti ja rakentavasti kehittäen sekä omaa että ryhmän vuorovaikutusta. Opiskelija - ymmärtää toimintansa taloudelliset ja hyvinvointia edistävät vaikutukset ja pystyy perustelemaan vakuuttavasti oman ammatillisen näkökulmansa.

Arviointikriteerit - hyväksytty/hylätty (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Hyväksytty suoritus:
Opiskelija jäsentää teemaesseessään fysioterapiaan liittyvien ilmiöiden ja käsitteiden välisiä suhteita ja soveltaa tietoa eri tilanteisiin.
Opiskelija osaa soveltaa oppimaansa ja perustella toimintaansa tilanteiden vaatimalla tavalla.Palautteen anto ja vastaanotto on aktiivista ja rakentavaa. Opiskelija tarkastelee ja arvioi asioita sekä asiakkaan / ryhmän / työyhteisön näkökulmasta. Yhteistyötoiminta on vastuullista ja toiset ryhmäläiset huomioonottavaa.Opiskelija ottaa vastuuta ja sitoutuu oman toiminnan lisäksi myös ryhmän toimintaan.Opiskelija osaa kuvata oman toimintansa taloudelliset ja hyvinvointia lisäävät vaikutukset. Opiskelija osallistuu toimintaan ammatillisesta näkökulmasta käsin ja tarkastelee omaa ammatillista kehittymistään.

Siirry alkuun