Special Fields of Physiotherapy, Part 2, Theory (6 cr)
Code: L216-8C-3004
General information
- Enrolment period
- 15.05.2015 - 30.09.2015
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2015 - 31.12.2015
- Implementation has ended.
- Credits
- 6 cr
- RDI portion
- 4 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Physiotherapy
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 10
- Degree programmes
- Degree Programme in Physiotherapy
Exam schedules
Lääkehoidon suoritustapa ja ajankohta tarkentuvat syksyllä 2015.
Assessment methods and criteria
Opintojakso arvioidaan hyvinvointiproakatemian arviointimallin mukaisesti. Arviointi perustuu osaamisperustaisuuteen kiteytyen suhteessa tietämiseen, taitamiseen ja olemiseen ja näiden reflektioon. Arviointimalli sisältää teemaesseen opintojaksoon liittyvästä kirjallisuudesta, käytännössä osoitetusta taidosta( projekti) ja siitä saadusta asiakaspalautteesta sekä reflektion omasta oppimisesta ja osaamisen kehittymisestä.Arviointi tehdään numeerisesti.
Assessment scale
Pass/Fail
Teaching methods
Pajatyöskentely
Itsenäinen työskentely
Projektityöskentely
Tiimityöskentely
Learning materials
Lääkeaineopinnot:
Taam-Ukkonen Minna, Saano Susanna: Turvallisen lääkehoidon perusteet, WSOY 2010.
Hujala Noora, Tiainen Anna-Maija: Lääkehoito lähihoitajan työssä, Edita 2009.
Student workload
Opiskelu tapahtuu dialogipajoissa, kirjallisuutta lukemalla ja projekteissa toimiessa kokonaistuntimäärä 162 tuntia (6 x 27 tuntia.
Content scheduling
Vuosi 2015
Practical training and working life cooperation
Opintojaksoon sisältyy yhteistyötä työelämäkumppanien kanssa.
Opiskelijat toteuttavat asiakasprojektejä.
Further information
Oppiminen tapahtuu yrittäjätiimissä ja tekemällä oppimalla.Tiimi hankkii itse työelämäkumppanin, jonka kanssa asiakasprojekti/t toteutetaan.
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opintojakson sisällön osaaminen ei ole riittävä. Opiskelijan perustiedoissa on puutteita, irrallisuuksia ja virheellisyyksiä. Opiskelijan tietojen käyttäminen on yksipuolista ja kritiikitöntä.Opiskelija ei hyödynnä saamaansa palautetta tehtävien suorittamisessa. Opiskelija ei ole esittänyt tehtävää.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija osaa tunnistaa ja määritellä pääkohdat fysioterapiaan liittyvistä ilmiöistä ja peruskäsitteistä. Hän suorituu suoriutuu annetuista tehtävistä ohjattuna ja tuettuna sekä toimii, mekaanisesti ja rutiininomaisesti (yksilöllisyys, asiakaslähtöisyys ja tilanteiden mukainen toiminta puuttuvat). Tialnteisiin valmistautuminen on niukkaa. Opiskelija osaa antaa ja vastaanottaa palautetta.Opiskelija tarkastelee ja arvioi osaamista mekaanisesti omasta näkökulmastaan. Opiskelija osallistuu ryhmän tavoitteelliseen toimintaan. Opiskelija tunnistaa vuorovaikutustaitojaan, osaa vastata omasta toiminnasta ja tuo esille alkavaa ammattilista otettaan.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija jäsentää fysioterapiaan liittyvien ilmiöiden ja käsitteiden välisiä suhteita ja soveltaa tietoa eri tilanteisiin.
Opiskelija osaa soveltaa oppimaansa ja perustella toimintaansa tilanteiden vaatimalla tavalla.Palautteen anto ja vastaanotto on aktiivista ja rakentavaa. Opiskelija tarkastelee ja arvioi asioita sekä asiakkaan / ryhmän / työyhteisön näkökulmasta. Yhteistyötoiminta on vastuullista ja toiset ryhmäläiset huomioonottavaa.Opiskelija ottaa vastuuta ja sitoutuu oman toiminnan lisäksi myös ryhmän toimintaan.Opiskelija osaa kuvata oman toimintansa taloudelliset ja hyvinvointia lisäävät vaikutukset. Opiskelija osallistuu toimintaan ammatillisesta näkökulmasta käsin ja tarkastelee omaa ammatillista kehittymistään.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija osoittaa fysioterapian monipuolista ja perusteltua hallintaa ja yhdistää tietoa joustavasti ammatillisiin yhteyksiin yhdistellen aikaisemmin oppimaansa oppimaansa monipuolisesti ja luovasti.Opiskelija toteuttaa fysioterapiaa laadullisesti,terapeuttisesti ja huolellisesti sekä arvioi omaa toimintaansa aktiivisesti ja monipuolisesti.Opiskelija perustelee toimintansa teoreettisesti ja näyttöön perustuen j.toimii asiakaskeskeisesti.
Opiskelija arvioi omaa osaamistaan kehittävästi suhteessa työyhteisön toimintaan ja käyttää palautetta systemaattisesti oman ja yhteisön ammatillisen kasvun välineenä. Opiskelija osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti, joustavasti ja rakentavasti kehittäen sekä omaa että ryhmän vuorovaikutusta. Opiskelija - ymmärtää toimintansa taloudelliset ja hyvinvointia edistävät vaikutukset ja pystyy perustelemaan vakuuttavasti oman ammatillisen näkökulmansa.
Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Hyväksytty suoritus:
Opiskelija jäsentää teemaesseessään fysioterapiaan liittyvien ilmiöiden ja käsitteiden välisiä suhteita ja soveltaa tietoa eri tilanteisiin.
Opiskelija osaa soveltaa oppimaansa ja perustella toimintaansa tilanteiden vaatimalla tavalla.Palautteen anto ja vastaanotto on aktiivista ja rakentavaa. Opiskelija tarkastelee ja arvioi asioita sekä asiakkaan / ryhmän / työyhteisön näkökulmasta. Yhteistyötoiminta on vastuullista ja toiset ryhmäläiset huomioonottavaa.Opiskelija ottaa vastuuta ja sitoutuu oman toiminnan lisäksi myös ryhmän toimintaan.Opiskelija osaa kuvata oman toimintansa taloudelliset ja hyvinvointia lisäävät vaikutukset. Opiskelija osallistuu toimintaan ammatillisesta näkökulmasta käsin ja tarkastelee omaa ammatillista kehittymistään.