Skip to main content

Special Fields of Physiotherapy, Part 2, Theory (6 cr)

Code: L216-8C-3004

General information


Enrolment period
15.05.2015 - 30.09.2015
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2015 - 31.12.2015
Implementation has ended.
Credits
6 cr
RDI portion
4 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Physiotherapy
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 10
Degree programmes
Degree Programme in Physiotherapy
Teachers
Tarja Tittonen
Person in charge
Tarja Tittonen
Course
L216-8C

Exam schedules

Lääkehoidon suoritustapa ja ajankohta tarkentuvat syksyllä 2015.

Assessment methods and criteria

Opintojakso arvioidaan hyvinvointiproakatemian arviointimallin mukaisesti. Arviointi perustuu osaamisperustaisuuteen kiteytyen suhteessa tietämiseen, taitamiseen ja olemiseen ja näiden reflektioon. Arviointimalli sisältää teemaesseen opintojaksoon liittyvästä kirjallisuudesta, käytännössä osoitetusta taidosta( projekti) ja siitä saadusta asiakaspalautteesta sekä reflektion omasta oppimisesta ja osaamisen kehittymisestä.Arviointi tehdään numeerisesti.

Assessment scale

Pass/Fail

Teaching methods

Pajatyöskentely
Itsenäinen työskentely
Projektityöskentely
Tiimityöskentely

Learning materials

Lääkeaineopinnot:
Taam-Ukkonen Minna, Saano Susanna: Turvallisen lääkehoidon perusteet, WSOY 2010.
Hujala Noora, Tiainen Anna-Maija: Lääkehoito lähihoitajan työssä, Edita 2009.

Student workload

Opiskelu tapahtuu dialogipajoissa, kirjallisuutta lukemalla ja projekteissa toimiessa kokonaistuntimäärä 162 tuntia (6 x 27 tuntia.

Content scheduling

Vuosi 2015

Practical training and working life cooperation

Opintojaksoon sisältyy yhteistyötä työelämäkumppanien kanssa.
Opiskelijat toteuttavat asiakasprojektejä.

Further information

Oppiminen tapahtuu yrittäjätiimissä ja tekemällä oppimalla.Tiimi hankkii itse työelämäkumppanin, jonka kanssa asiakasprojekti/t toteutetaan.

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opintojakson sisällön osaaminen ei ole riittävä. Opiskelijan perustiedoissa on puutteita, irrallisuuksia ja virheellisyyksiä. Opiskelijan tietojen käyttäminen on yksipuolista ja kritiikitöntä.Opiskelija ei hyödynnä saamaansa palautetta tehtävien suorittamisessa. Opiskelija ei ole esittänyt tehtävää.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija osaa tunnistaa ja määritellä pääkohdat fysioterapiaan liittyvistä ilmiöistä ja peruskäsitteistä. Hän suorituu suoriutuu annetuista tehtävistä ohjattuna ja tuettuna sekä toimii, mekaanisesti ja rutiininomaisesti (yksilöllisyys, asiakaslähtöisyys ja tilanteiden mukainen toiminta puuttuvat). Tialnteisiin valmistautuminen on niukkaa. Opiskelija osaa antaa ja vastaanottaa palautetta.Opiskelija tarkastelee ja arvioi osaamista mekaanisesti omasta näkökulmastaan. Opiskelija osallistuu ryhmän tavoitteelliseen toimintaan. Opiskelija tunnistaa vuorovaikutustaitojaan, osaa vastata omasta toiminnasta ja tuo esille alkavaa ammattilista otettaan.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija jäsentää fysioterapiaan liittyvien ilmiöiden ja käsitteiden välisiä suhteita ja soveltaa tietoa eri tilanteisiin.
Opiskelija osaa soveltaa oppimaansa ja perustella toimintaansa tilanteiden vaatimalla tavalla.Palautteen anto ja vastaanotto on aktiivista ja rakentavaa. Opiskelija tarkastelee ja arvioi asioita sekä asiakkaan / ryhmän / työyhteisön näkökulmasta. Yhteistyötoiminta on vastuullista ja toiset ryhmäläiset huomioonottavaa.Opiskelija ottaa vastuuta ja sitoutuu oman toiminnan lisäksi myös ryhmän toimintaan.Opiskelija osaa kuvata oman toimintansa taloudelliset ja hyvinvointia lisäävät vaikutukset. Opiskelija osallistuu toimintaan ammatillisesta näkökulmasta käsin ja tarkastelee omaa ammatillista kehittymistään.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija osoittaa fysioterapian monipuolista ja perusteltua hallintaa ja yhdistää tietoa joustavasti ammatillisiin yhteyksiin yhdistellen aikaisemmin oppimaansa oppimaansa monipuolisesti ja luovasti.Opiskelija toteuttaa fysioterapiaa laadullisesti,terapeuttisesti ja huolellisesti sekä arvioi omaa toimintaansa aktiivisesti ja monipuolisesti.Opiskelija perustelee toimintansa teoreettisesti ja näyttöön perustuen j.toimii asiakaskeskeisesti.
Opiskelija arvioi omaa osaamistaan kehittävästi suhteessa työyhteisön toimintaan ja käyttää palautetta systemaattisesti oman ja yhteisön ammatillisen kasvun välineenä. Opiskelija osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti, joustavasti ja rakentavasti kehittäen sekä omaa että ryhmän vuorovaikutusta. Opiskelija - ymmärtää toimintansa taloudelliset ja hyvinvointia edistävät vaikutukset ja pystyy perustelemaan vakuuttavasti oman ammatillisen näkökulmansa.

Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Hyväksytty suoritus:
Opiskelija jäsentää teemaesseessään fysioterapiaan liittyvien ilmiöiden ja käsitteiden välisiä suhteita ja soveltaa tietoa eri tilanteisiin.
Opiskelija osaa soveltaa oppimaansa ja perustella toimintaansa tilanteiden vaatimalla tavalla.Palautteen anto ja vastaanotto on aktiivista ja rakentavaa. Opiskelija tarkastelee ja arvioi asioita sekä asiakkaan / ryhmän / työyhteisön näkökulmasta. Yhteistyötoiminta on vastuullista ja toiset ryhmäläiset huomioonottavaa.Opiskelija ottaa vastuuta ja sitoutuu oman toiminnan lisäksi myös ryhmän toimintaan.Opiskelija osaa kuvata oman toimintansa taloudelliset ja hyvinvointia lisäävät vaikutukset. Opiskelija osallistuu toimintaan ammatillisesta näkökulmasta käsin ja tarkastelee omaa ammatillista kehittymistään.

Go back to top of page