Work Orientations of Social Work and Social Pedagogy (5 cr)
Code: 7S-20-3004
General information
- Enrolment period
- 09.01.2015 - 31.07.2015
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.01.2015 - 29.05.2015
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Social Services
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
Objectives (course unit)
Students:
- are aware of the multi-disciplinary and diverse aspects of social services
- can explain the historical development and theoretical traditions of social pedagogy and social work
- are familiar with different approaches to social work and social pedagogy
- understand the significance of social work and social pedagogy in society
- can explain the importance of social pedagogy in early childhood education and social work
- can explain the significance of social pedagogy in client work
Content (course unit)
- The historical development and theoretical traditions of social work and social pedagogy
- Preventive, rehabilitative, communal, and structural social work
- Pedagogy of the oppressed, socio-cultural motivation
- Social pedagogy in early childhood education, civic education, and social work
- Community, inclusion, dialogue, and functionality as principles of client work
Assessment methods and criteria
Tentti 28.5
Kirjana: Freire, Sorrettujen pedagogiikka
Etätehtävä joka Tabulassa ja siihen liittyvä materiaali. Raija Yliniemi ottaa vastaan . Palautus 1.6.15
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Lähiopetus
Etätehtävät itsenäisenä opiskeluna
Student workload
Opiskelijan tunnit 135 yhteensä
Lähiopetus 44 tuntia
Oppimistehtävät ja itsenäinen opiskelu 91 tuntia.
Further information
Ajankohta 16.3 - 28.5
16.3 Totsun esittely, sosiaalipolitiikka ja sosiaalityö
17.3. 9-12 Raija koko ryhmä Mitä on sosiaalipedagogiikka? Sos.pedagogiikan toiminta periaatteet.
20.3 ap Juha Sosiaalityön lähtökohtia
13.4 9-12 Ryhmä 1 Raija / Ryhmä 2 Juha Sorrettujen pedagogiikka 1.
13.4 ip koko ryhmä Juha Välineellinen järki ja kriittinen pedagogiikka
13.4 klo 13-16
15.4 9-12 Ryhmä 1 Juha Sorrettujen pedagogikkka 2/Ryhmä 2 Raija
16.4 9- 12 Raija koko ryhmä Integraati ja emansipaatio, vapauttava kasvatus ja pedagoginen suhde
25.5 13-16 Juha koko ryhmä Yhteisöllisyys sosiaalipedagogisena strategiana
26.5 13-16 Juha koko ryhmä sosiaalipedagoginen sosiaalityö käytännössä
28.5 9-12 Tentti ja Yhteenveto kokonaisuudesta Raija ja Juha
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Etätehtävä sosiaalipedagogiikka ( Raija):
Kokonaisuus ei ole selkeä, asiat käsitellään, eritellään pinnallisesti, yleisellä tasolla. Paljon lähes suoraa lainausta. Soveltamista ja kommentointia erittäin niukasti.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Etätehtävä ( Raija): Keskeiset asiat käsitelty selkeästi. Teksti sujuvaa, mutta melko referoivaa. Omia näkemyksiä ilmaistu jonkin verran. Tekstistä selviää asioiden ymmärtäminen ja soveltaminen.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Etätehtävä ( Raija) : Asioita käsitelty jäsentyneesti ja monipuolisesti. Työ on selkeästi rajattu ja vastaa annettuihin aiheisiin, teemoihin. Teksti on analysoivaa. Omia kommentteja, kokemuksia ja näkemyksiä esitellään hyvin. Työssä näkyy oma reflektointi ja teksti on omakohtaista.