Skip to main content

Work Orientations of Social Work and Social Pedagogy (5 cr)

Code: 7S-20-3004

General information


Enrolment period
09.01.2015 - 31.07.2015
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2015 - 29.05.2015
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Social Services
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Social Services
Teachers
Juha Santala
Raija Yliniemi
Person in charge
Juha Santala
Course
7S-20

Objectives (course unit)

Students:
- are aware of the multi-disciplinary and diverse aspects of social services
- can explain the historical development and theoretical traditions of social pedagogy and social work
- are familiar with different approaches to social work and social pedagogy
- understand the significance of social work and social pedagogy in society
- can explain the importance of social pedagogy in early childhood education and social work
- can explain the significance of social pedagogy in client work

Content (course unit)

- The historical development and theoretical traditions of social work and social pedagogy
- Preventive, rehabilitative, communal, and structural social work
- Pedagogy of the oppressed, socio-cultural motivation
- Social pedagogy in early childhood education, civic education, and social work
- Community, inclusion, dialogue, and functionality as principles of client work

Assessment methods and criteria

Tentti 28.5
Kirjana: Freire, Sorrettujen pedagogiikka
Etätehtävä joka Tabulassa ja siihen liittyvä materiaali. Raija Yliniemi ottaa vastaan . Palautus 1.6.15

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Lähiopetus
Etätehtävät itsenäisenä opiskeluna

Student workload

Opiskelijan tunnit 135 yhteensä
Lähiopetus 44 tuntia
Oppimistehtävät ja itsenäinen opiskelu 91 tuntia.

Further information

Ajankohta 16.3 - 28.5
16.3 Totsun esittely, sosiaalipolitiikka ja sosiaalityö
17.3. 9-12 Raija koko ryhmä Mitä on sosiaalipedagogiikka? Sos.pedagogiikan toiminta periaatteet.
20.3 ap Juha Sosiaalityön lähtökohtia
13.4 9-12 Ryhmä 1 Raija / Ryhmä 2 Juha Sorrettujen pedagogiikka 1.
13.4 ip koko ryhmä Juha Välineellinen järki ja kriittinen pedagogiikka
13.4 klo 13-16
15.4 9-12 Ryhmä 1 Juha Sorrettujen pedagogikkka 2/Ryhmä 2 Raija
16.4 9- 12 Raija koko ryhmä Integraati ja emansipaatio, vapauttava kasvatus ja pedagoginen suhde

25.5 13-16 Juha koko ryhmä Yhteisöllisyys sosiaalipedagogisena strategiana
26.5 13-16 Juha koko ryhmä sosiaalipedagoginen sosiaalityö käytännössä
28.5 9-12 Tentti ja Yhteenveto kokonaisuudesta Raija ja Juha

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Etätehtävä sosiaalipedagogiikka ( Raija):
Kokonaisuus ei ole selkeä, asiat käsitellään, eritellään pinnallisesti, yleisellä tasolla. Paljon lähes suoraa lainausta. Soveltamista ja kommentointia erittäin niukasti.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Etätehtävä ( Raija): Keskeiset asiat käsitelty selkeästi. Teksti sujuvaa, mutta melko referoivaa. Omia näkemyksiä ilmaistu jonkin verran. Tekstistä selviää asioiden ymmärtäminen ja soveltaminen.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Etätehtävä ( Raija) : Asioita käsitelty jäsentyneesti ja monipuolisesti. Työ on selkeästi rajattu ja vastaa annettuihin aiheisiin, teemoihin. Teksti on analysoivaa. Omia kommentteja, kokemuksia ja näkemyksiä esitellään hyvin. Työssä näkyy oma reflektointi ja teksti on omakohtaista.

Go back to top of page