Vieraanvaraisesti asiakkaalle (10 op)
Toteutuksen tunnus: 8T00BB19-3005
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 01.10.2015 - 06.03.2016
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.01.2016 - 31.05.2016
- Toteutus on päättynyt.
- Laajuus
- 10 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Restonomi
- Toimipiste
- TAMK Pääkampus
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Palveluliiketoiminnan tutkinto-ohjelma
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
Opiskelija osaa
- suunnitella ja toteuttaa palvelutilanteen erilaisille asiakkaille
- arvioida toteutunutta tuotelaadun, ravitsemuslaadun, myyntikatteen, raaka-ainehävikin, ajankäytön ja asiakaskokemuksen näkökulmasta
- käyttää koneita ja laitteita.
Sisältö (Opintojakso)
MITÄ ravitsemuslaatu tarkoittaa ruokapalveluissa?
MIKSI markkinointi ja henkilökohtainen myynti ovat tärkeitä palvelutilanteiden järjestämisessä?
MITEN taloudellisuutta voidaan mitata ja arvioida asiakasta unohtamatta?
Esitietovaatimukset (Opintojakso)
Ala tutuksi, raaka-aineesta asiakkaan annokseksi sekä laatu ja turvallisuus esimiehen vastuulla opintojaksot suoritettu.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointi:
Ruokapalvelucaset 50%
Keittiötyöskentely (erityisruokavaliot ym) hyväksytty/ hylätty
Kansainvälinen asiakas 25 %
Ravitsemus 25%
Markkinointija myyntityö hyväksytty/hylätty
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
-luennot
-ryhmätehtävät
-itsenäinen työskentely
-tutustumiskäynnit
-case toteutus
Oppimateriaalit
-sovitaan opintojakson alkaessa
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
10 op = 270 h opiskelijan työtä
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ahot
Lisätietoja opiskelijoille
Kurssin viimeinen kontaktipäivä on viikolla 19. Tarkempi ohjelma julkaistaan kurssin alkaessa.
Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija ei ole osallistunut kontaktiopetukseen eikä suorittanut annettuja tehtäviä.
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija on suoriutunut palvelutilanteesta tyydyttävästi. Toteutus ei vastannut suunnitelmaa. Opiskelijan itsenäisessä työskentelyssä sekä ryhmän työskentelyssä ja suunnittelutaidoissa on ollut puutteita.
Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija on toteuttanut palvelutilanteen suunnitelman mukaisesti ja perustellusti. Toteutus on ollut hyvää, joskaan se ei osoita erityistä innovatiivisuutta. Asiakastyytyväisyys ja tuloksellisuus ovat projektissa olleet hyvällä tasolla. Ryhmä toimii moitteettomasti ja osoittaa hyvää ongelmanratkaisukykyä ja joustavuutta
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija on toteuttanut palvelutilanteen suunnitellusti, perusteellisesti ja soveltaen opittuja taitoja. Palvelutilanne on toteutettu innovatiivisesti ja erityisen hyvää ongelmanratkaisukykyä ja joustavuutta osoittaen. Asiakastyytyväisyys ja tuloksellisuus ovat projektissa olleet erinomaisella tasolla. Ryhmä on toiminut kiitettävästi