Skip to main content

English for Social Services (3 cr)

Code: 7S-4-3009

General information


Enrolment period
02.07.2015 - 12.09.2015
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2015 - 20.12.2015
Implementation has ended.
Credits
3 cr
Virtual portion
1 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Social Services
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
English
Degree programmes
Degree Programme in Social Services
Teachers
Kirsi Saarinen
Person in charge
Kirsi Saarinen
Course
7S-4

Objectives (course unit)

Students:
- have cultural awareness and sensitivity so that they can mediate between own and foreign cultures
- master the key terminology of social and health care so that they can make use of professional English literature in their work and professional growth
-can present a social work unit or project and describe the work of a Bachelor of Social Services
- can explain the principles of Finnish social services and income security
- can explain their education
- can write work related texts in neutral and formal style (e.g. e-mail, CV)
- can maintain, develop and assess their own language skills

Content (course unit)

Content
- face- to- face situations and appropriate language and register
the work and clientele of a Bachelor of Social Services
- Finnish social services and income security
Education
visits to social work units and presentations
authentic professional texts and key terminology of social and health care
business letter, cv and e-mail
- business calls

Exam schedules

Suullinen esitelmä ma 7.12.2015
Kirjallinen koe to 10.12.2015

Teaching methods

Opintojaksolla on läsnäolovelvollisuus.
Lähiopetus, yksilö-, pari- ja pienryhmätyöskentely, itsenäiset tehtävät

Learning materials

-Saarinen & Saarinen 2008 (tai uudempi painos). Way to Welfare. English for Social Services. Keuruu:Otava.
-opettajan materiaali

Further information

Opintojakso on tarkoitettu 15ASO-opiskelijoille
Opetus alkaa ma 7.9.2015 KLO 9.00

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

- is unable to participate in spoken communication because of his/her difficulties in spoken production /or in understanding other speakers
-pronunciation is difficult to understand
-can control a very narrow vocabulary which is not enough in order to deal with production or interaction. Uses inappropriate words and phrases repeatedly
-shows a limited control of a few simple grammatical structures
-is unable to deal with written communication in an appropriate way
-cannot produce clear and coherent text.
-has problems to find relevant information in texts on familiar matters

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

-selviytyy rutiiniluonteisissa suullisissa ja kirjallisissa vuorovaikutustilanteissa (esim. sähköposti, cv, omasta työstä kertominen)
-osaa esitellä esim. oman alan toimipisteen yksinkertaisesti ja ymmärrettävästi, kun saa valmistella sitä riittävän kauan apuneuvoja ja valmista materiaalia käyttäen
-käyttää sosiaali- ja terveysalan perussanastoa
-ymmärtää sanakirjaa käyttäen pääasiat sosiaali- ja terveysalan teksteistä
Lingvistinen osaaminen:
-Selviytyy yksinkertaisista keskustelutilanteista
-kirjoittaa jotakuinkin ymmärrettävästi
-käyttää yksinkertaisia kieliopin perusrakenteita
-ääntää ymmärrettävästi

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

-opiskelija viestii selkeästi keskeisissä moniammatillisissa ja –kulttuurisissa vuorovaikutustilanteissa (esim. suullinen ja kirjallinen raportointi)
-osaa esitellä esim. oman alan toimipisteen suppeasti mutta selkeästi
-käyttää ja ymmärtää keskeistä sosiaali- ja terveysalan sanastoa ja käsitteistöä
-ymmärtää pääasiat ja useimmat yksityiskohdat sosiaali- ja terveysalan teksteistä ilman apuvälineitä
Lingvistinen osaaminen:
-keskustelee ammattialaansa liittyvistä aiheista melko sujuvasti
-kirjoittaa melko sujuvasti ja selkeästi
-käyttää rakenteita pääsääntöisesti oikein ja korjaa itse kielenkäytön virheitä, jos ne ovat johtaneet väärinkäsityksiin
-ääntää melko luontevasti ja selkeästi

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

-opiskelija viestii taitavasti vaativissakin moniammatillisissa ja –kulttuurisissa vuorovaikutustilanteissa (esim. raportointi, palaverit)
-osaa esitellä esim. oman alan toimipisteen jäsentyneesti ja vakuuttavasti asianmukaisella tyylillä
-käyttää ja ymmärtää vaativaakin sosiaali- ja terveysalan sanastoa ja käsitteistöä
-ymmärtää sekä pääkohdat että yksityiskohdat tekstistä ja pystyy soveltamaan ja selittämään lukemaansa
Lingvistinen osaaminen:
-keskustelee sujuvasti ammattialaansa liittyvistä aiheista
-kirjoittaa sujuvasti ja tarkoituksenmukaisesti lähes ilman kielivirheitä
-käyttää monipuolisia kielioppirakenteita ja hallitsee ne lähes virheettömästi
-ääntää luontevasti ja selkeästi

Go back to top of page