English for Social Services (3 cr)
Code: 7S-4-3009
General information
- Enrolment period
- 02.07.2015 - 12.09.2015
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2015 - 20.12.2015
- Implementation has ended.
- Credits
- 3 cr
- Virtual portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Social Services
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- English
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
Objectives (course unit)
Students:
- have cultural awareness and sensitivity so that they can mediate between own and foreign cultures
- master the key terminology of social and health care so that they can make use of professional English literature in their work and professional growth
-can present a social work unit or project and describe the work of a Bachelor of Social Services
- can explain the principles of Finnish social services and income security
- can explain their education
- can write work related texts in neutral and formal style (e.g. e-mail, CV)
- can maintain, develop and assess their own language skills
Content (course unit)
Content
- face- to- face situations and appropriate language and register
the work and clientele of a Bachelor of Social Services
- Finnish social services and income security
Education
visits to social work units and presentations
authentic professional texts and key terminology of social and health care
business letter, cv and e-mail
- business calls
Exam schedules
Suullinen esitelmä ma 7.12.2015
Kirjallinen koe to 10.12.2015
Teaching methods
Opintojaksolla on läsnäolovelvollisuus.
Lähiopetus, yksilö-, pari- ja pienryhmätyöskentely, itsenäiset tehtävät
Learning materials
-Saarinen & Saarinen 2008 (tai uudempi painos). Way to Welfare. English for Social Services. Keuruu:Otava.
-opettajan materiaali
Further information
Opintojakso on tarkoitettu 15ASO-opiskelijoille
Opetus alkaa ma 7.9.2015 KLO 9.00
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
- is unable to participate in spoken communication because of his/her difficulties in spoken production /or in understanding other speakers
-pronunciation is difficult to understand
-can control a very narrow vocabulary which is not enough in order to deal with production or interaction. Uses inappropriate words and phrases repeatedly
-shows a limited control of a few simple grammatical structures
-is unable to deal with written communication in an appropriate way
-cannot produce clear and coherent text.
-has problems to find relevant information in texts on familiar matters
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
-selviytyy rutiiniluonteisissa suullisissa ja kirjallisissa vuorovaikutustilanteissa (esim. sähköposti, cv, omasta työstä kertominen)
-osaa esitellä esim. oman alan toimipisteen yksinkertaisesti ja ymmärrettävästi, kun saa valmistella sitä riittävän kauan apuneuvoja ja valmista materiaalia käyttäen
-käyttää sosiaali- ja terveysalan perussanastoa
-ymmärtää sanakirjaa käyttäen pääasiat sosiaali- ja terveysalan teksteistä
Lingvistinen osaaminen:
-Selviytyy yksinkertaisista keskustelutilanteista
-kirjoittaa jotakuinkin ymmärrettävästi
-käyttää yksinkertaisia kieliopin perusrakenteita
-ääntää ymmärrettävästi
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
-opiskelija viestii selkeästi keskeisissä moniammatillisissa ja –kulttuurisissa vuorovaikutustilanteissa (esim. suullinen ja kirjallinen raportointi)
-osaa esitellä esim. oman alan toimipisteen suppeasti mutta selkeästi
-käyttää ja ymmärtää keskeistä sosiaali- ja terveysalan sanastoa ja käsitteistöä
-ymmärtää pääasiat ja useimmat yksityiskohdat sosiaali- ja terveysalan teksteistä ilman apuvälineitä
Lingvistinen osaaminen:
-keskustelee ammattialaansa liittyvistä aiheista melko sujuvasti
-kirjoittaa melko sujuvasti ja selkeästi
-käyttää rakenteita pääsääntöisesti oikein ja korjaa itse kielenkäytön virheitä, jos ne ovat johtaneet väärinkäsityksiin
-ääntää melko luontevasti ja selkeästi
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
-opiskelija viestii taitavasti vaativissakin moniammatillisissa ja –kulttuurisissa vuorovaikutustilanteissa (esim. raportointi, palaverit)
-osaa esitellä esim. oman alan toimipisteen jäsentyneesti ja vakuuttavasti asianmukaisella tyylillä
-käyttää ja ymmärtää vaativaakin sosiaali- ja terveysalan sanastoa ja käsitteistöä
-ymmärtää sekä pääkohdat että yksityiskohdat tekstistä ja pystyy soveltamaan ja selittämään lukemaansa
Lingvistinen osaaminen:
-keskustelee sujuvasti ammattialaansa liittyvistä aiheista
-kirjoittaa sujuvasti ja tarkoituksenmukaisesti lähes ilman kielivirheitä
-käyttää monipuolisia kielioppirakenteita ja hallitsee ne lähes virheettömästi
-ääntää luontevasti ja selkeästi